KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Wij zaten afgelopen zomer wel in de buurt van de Alpe d’Huez, maar wat verder naar het oosten. Geweldige routes en cols gereden (weliswaar niet op Superdukes, maar op onze adventures), waaronder de route die Das Motorrad had uitgestippeld voor de grote Alpenmaster test. Die streek is ook absoluut de moeite waard. Wij zaten op een camping in La Grave, een leuk plaatsje met meerdere campings, hotels, pensions, supermarktjes en veel restaurants in een prachtige omgeving, waar je het ook qua interessante motorroutes wel een dikke week kunt uithouden.
1397370


Op de Col du Galibier staan overal fotografen in de ontelbare haarspeldbochten (kon het niet laten er eentje van mezelf te bestellen :).
1397372

Uitzicht vanaf de camping in La Grave op gletsjerbergformatie de la Meije.
1397373

Bovenop de Gletsjer (via de kabelbaan in het dorp te bereiken).
1397378
 
heb last van een slippende koppeling ineens...... vanaf 6000 toeren ongeveer.. nou heb ik wat gelezen over sterkere veren laten maken en plaatsen. wie heeft probleem ook of gehad?? staat nog geen 20k op de teller
 
Ikke.....
maar bij mij zaten de groene nog erin,(2014) nu de oranje die er als het goed is nu standaard zijn !

Kwam ineens te voorschijn na (andere ) olie., terug naar motul 300v in mijn geval en alles wr ok :t
 
Ikke.....
maar bij mij zaten de groene nog erin,(2014) nu de oranje die er als het goed is nu standaard zijn !

Kwam ineens te voorschijn na (andere ) olie., terug naar motul 300v in mijn geval en alles wr ok :t

dus motul 300v proberen om te beginnen?
 
Weet niet wat erin zat bij jou ,heb je gwisseld ? Zijn platen ,veren ,nog goed exctr .....

Garantie ?
anders ff terug

geen idee... heb hem particulier gekocht , hij heeft net voor aankoop nog een oliebeurt gehad. na 200 km rijden begon hij hoog in toeren te slippen in 5 en 6.... na nog eens 500 km doet hij dit ook in 3 en 4. de verkoper reageerd helaas niet meer dus geen idee welke olie erin zit.

ik denk dat ik eerst eens de olie ga vervangen voordat ik de koppeling ga demonteren.... is zo gedaan :)

hij heeft 19k gslopen.... geen idee hoelang een koppeling mee hoort te gaan
 
Klinkt idd als de koppeling, begint altijd in de hogere versnellingen en wordt met tijd ook merkbaar in de lagere.

Ik zit nu op de 36k en tot dusver nog geen reden voor vervanging.
 
Klinkt idd als de koppeling, begint altijd in de hogere versnellingen en wordt met tijd ook merkbaar in de lagere.

Ik zit nu op de 36k en tot dusver nog geen reden voor vervanging.

toch contact gekregen! er blijkt motul 7100 10w40 in te zitten.. (zo'n pakket met filter van 24mx.nl) zijn er meer mensen die deze olie gebruiken?
 
toch contact gekregen! er blijkt motul 7100 10w40 in te zitten.. (zo'n pakket met filter van 24mx.nl) zijn er meer mensen die deze olie gebruiken?
Blijft de vraag ; altijd erin gezeten... of nu pas
De een is er gevoelig voor ander mikt erin wat ie wil .
Kan van alles zijn . Eerst dingen uitsluiten !
Olie sproeier verstop , pakket dikte, veren nog ok , komt hij goed vrij ectr ....
 
nu het volgende: ik heb een arrow decat + sc titanium circuitdemper gemonteerd met akra map
.. ik merk t.o.v. met akra evolution uitlaat dat hij onderin nu minder vermogen heeft (waarschijnlijk door minder tegendruk) ook maakt hij teveel lawaai... met oordoppen in is het nog niet te doen :p Ik heb begrepen dat er geen db killers in de omloop zijn voor deze circuitdemper. bestaat er niet iets universeels? met een db killer wil ik ook meer tegendruk maken zodat hij onderin meer koppel heeft.... helaas heeft de originele kat/middendemper monteren ook geen nut want de sc demper past hier niet op.... op de foto zie je de situatie momenteel
1398637
 
Iemand ervaring met motoport rockanje als ktm dealer? Wilde daar volgende week mn duke afgeven om een akra mapping in te laden. Had liever bij goedhart geweest maar de wachtrij is maandenlang. Denk niet dat er gek veel mis kan gaan met het inladen van een mapping, maar iemand ervaring met deze motoport?
 
Iemand ervaring met motoport rockanje als ktm dealer? Wilde daar volgende week mn duke afgeven om een akra mapping in te laden. Had liever bij goedhart geweest maar de wachtrij is maandenlang. Denk niet dat er gek veel mis kan gaan met het inladen van een mapping, maar iemand ervaring met deze motoport?
Vorig jaar heb ik er mijn 690 Duke vandaan gehaald. Vriendelijke mensen, elke keer als ik er was was het druk, altijd tijd voor een bakje koffie. Ik heb er nog geen slechte verhalen van gehoord of meegemaakt.
 
Zo de duc is naar een nieuwe eigenaar.
Nu op zoek naar een zwarte 2017-18-19 SD.
Iemand nog graag een te verkopen ?
Anders ik ga Duitsland leegroven.
 
Zo de duc is naar een nieuwe eigenaar.
Nu op zoek naar een zwarte 2017-18-19 SD.
Iemand nog graag een te verkopen ?
Anders ik ga Duitsland leegroven.
Goede keus Hans, krijg je geen spijt van.
De mijne komt ook uit Duitsland, was een makkie en meer keus
 
Duitse markt lijkt verzadigd, ik zie ktm dealers nu al 2019 met 450 km SD dumpen voor 14k euro.
Dat is niet Lekker als je zelf wat te koop hebt staan van een jaar oud en dezelfde prijs.
Komt volgend jaar ook niet de 3.0 ?
Met euro 5 restricties?
Dat zou het gedrag van de dealers verklaren.
 
Opzich is 14k redelijk normaal.
Ik heb maar iets meer betaald 1,5 jr geleden en onder de 6000km komt er nog behoorlijk wat bpm bij.
Vooral de keuze is beter in D maar het is niet heel veel voordeliger
 
Opzich is 14k redelijk normaal.
Ik heb maar iets meer betaald 1,5 jr geleden en onder de 6000km komt er nog behoorlijk wat bpm bij.
Vooral de keuze is beter in D maar het is niet heel veel voordeliger

Ik zie na vergelijken van dukes op marktplaats dat er redelijk wat verschil zit bij aangiftes wat betreft bpm

Zo staat er een duke model 2014 op waarvan de bpm maar 1200 euro is i.p.v. 2200..... (ik heb het dus niet over de restbpm)
Dit is raar , want het bpm bedrag moet gelijk zijn bij elke duke van dat bouwjaar... Door deze foute opgave wordt er dus veel te weinig restbpm betaald.
Zo heb ik meerdere kentekens vergeleken en vaak wijkt het bpm bedrag aanzienljk af van +-2200

Ik snap dat de bpm lager word met een schaderapport.... maar ik ga er niet van uit dat ze als schademotor geimporteerd worden. Of gebeurd dat wel? :P hoe dan?

Letten ze bij de belastingdienst niet op??
 
wat is het olieverbruik bij jullie? moet hem bijvullen omdat ik nog maar 2 streepjes niveau zie... dat terwijl hij 1200km geleden een oliebeurt heeft gehad. heb geen idee tot welk niveau hij toen bijgevuld is maar lijkt me minimaal tot 5 streepjes
Heeft de 1290 een dry-sump systeem? Want die moet je anders peilen dan 'normaal'. Dat geeft nog weleens verwarring.
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Zit ook aan een adventure S te denken maar nog niet op gereden.
Is natuurlijk minder sportief maar past me misschien beter, snel eens proefrijden.
Iemand al eens getest?
 
Terug
Bovenaan Onderaan