KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Mijn moppie op mijn moppie :]*O*
20190822_185041.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik heb deze uitvoering, maar wil hem graag (zoals mijn vorige, 990) helemaal in het zwart willen, zwarte velgen staan er al op :9
 

Bijlagen

  • 2019-KTM-1290-Super-Duke-R6.jpg
    2019-KTM-1290-Super-Duke-R6.jpg
    134,3 KB · Weergaven: 9
Ok. Niwa Motoren in Zwaagdijk heeft vandaag de Quickshifter+ en de Akra map geïnstalleerd op mijn SDR.

Fabuleus *O*

De Akra map heeft (meer tests later deze week) de acceleratie vanaf 2500 rpm tot aan witheet aanlopende agent-uitlokkende snelheden heerlijk vloeiend en snel gemaakt. Waar ik eerst zo nu en dan bepaalde korte momenten voelde onderin de toerentallen waar het blok net niet de power en koppel heeft die je mag verwachten van een 1301cc kerncentrale (en best wat vibraties in Street-mode) heeft de Akra map deze punten effectief aangepakt. Nu voelt de acceleratie echt boterzacht. In eerste instantie gebruikte ik Sport modus voor die vloeiende powercurve, nu is de Street mode zeg maar de ouwe Sport mode. En bij de 130kmu in z'n 6 is het lage bokken ook verdwenen. Hulde.

De Quickshifter+ is precies wat je mag verwachten, hoewel de overgang met iets meer een beuk gepaard gaat dan een handmatige versnelling wissel. Vooral tussen 1 en 2. Wederom is meer testen aan de orde. Zoals de monteur zei : Onder belasting werkt de QS het best. Gas erop voor omhoog, en gas los ietsje onder het midden van het toerenbereik voor omlaag.

Dit allemaal heeft ongeveer een kwartiertje in beslag genomen en dat voor 350 euro.

Dat is een erg goeie deal gezien de reguliere prijs van 395,- voor de QS waar nog arbeid bij komt - en de Akra map erbovenop!
 
Laatst bewerkt:
ben jaloers op de kleurstelling, moet mijn spoilers gaan laten spuiten of wrappen om hem helemaal zwart te krijgen -O-
Er waren veel 2018 overjarig te krijgen, beduidend goedkoper ook nog. Was dat geen optie?
Ik koos uiteindelijk voor '18 vanwege kleurstelling en kon daardoor full akra erbij nemen
 
Er waren veel 2018 overjarig te krijgen, beduidend goedkoper ook nog. Was dat geen optie?
Ik koos uiteindelijk voor '18 vanwege kleurstelling en kon daardoor full akra erbij nemen
Heb er achter gezocht, en toch de meeste dealers in belgie opgebeld, maar zwarte 2018 was bij ons niet meer te krijgen, zal er juist wat te laat zijn bij geweest, vrees ik, niet echt aan gedacht om ook in nederland eens te horen 😞
 
ga toch gewoon naar een spuitert in de regio en laat ze zwart spuiten in auto-lack ben je denk ik voor 150 euro wel klaar, staat toch in geen verhouding tot de 21k die je al betaald hebt voor de motor, of gewoon een avondje niet naar de kroeg.
 
Bedankt voor het aanbod, maar ik denk, als ik het goed heb gezien, de zijkant spoilers van de tank van 2016 en 2019 model niet hetzelfde zijn 😖
 
Terug
Bovenaan Onderaan