KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Moet je de vrije ruimte nog opvullen ?
Lithium accu's zijn qua formaat een flink stuk kleiner toch ?

De accu werd geleverd met twee plastic legoblokjes die je in de onderkant kan klikken om het hoogteverschil op te lossen. Desondanks was er horizontaal een millimeter of 1-2 aan tussenruimte en dat heb ik met een bierviltje opgelost ;)

Qua rijeigenschappen 1 van de beste gewichtsbesparende mods voor het geld.
 
Was vast goed te merken kwa rij eigenschappen die 3kg ;)

Ik weet hoe het klinkt (zeker gezien qua straatgebruik) maar die 3 nog wat kilo voel je zeker. Heb je de standaard accu gezien? Je kunt er een olifant mee reanimeren zo groot.

Probeer maar eens, laat je verassen.
 
Goedemorgen bikers,
Afgelopen woensdag de SDR terug ontvangen van KTM dealer na de 15.000 km beurt. Na input van dit forum 👍heb ik tevens een decat laten doen (sorry, ben een luxe paardje en qua kosten viel het reuze mee omdat een aantal werkzaamheden met de beurt konden worden gecombineerd), K&N hi-flow luchtfilter laten plaatsen, Akrapovic mapping erop en tevens heeft men de SAS - bij nader inzien - toch verwijderd. Dit zal wel beter voor de demper zijn.

Het lijkt wel of de SDR voorheen door een rietje heeft gezogen... wat een verschil. Loopt nu veel soepeler en zonder gebok in de lage toeren, en vooral vanaf het middengebied lijkt er een bult meer vermogen in te zitten. Kan eerder opschakelen bij rustig rijden, 90 km/u in 6 was eerst niet te doen. Rake klappen ook, zo behoort een V2 te klinken (zonder asociaal te zijn). Bij redelijk stevig accelereren op een snelwegoprit kwam in de 4e versnelling het voorwiel bij 130 km/u spontaan even los... TC regelt dit - zoals gewoonlijk - keurig af. Nu wachten op beter weer! 🥶
 
Goedemorgen bikers,
Afgelopen woensdag de SDR terug ontvangen van KTM dealer na de 15.000 km beurt. Na input van dit forum 👍heb ik tevens een decat laten doen (sorry, ben een luxe paardje en qua kosten viel het reuze mee omdat een aantal werkzaamheden met de beurt konden worden gecombineerd), K&N hi-flow luchtfilter laten plaatsen, Akrapovic mapping erop en tevens heeft men de SAS - bij nader inzien - toch verwijderd. Dit zal wel beter voor de demper zijn.

Het lijkt wel of de SDR voorheen door een rietje heeft gezogen... wat een verschil. Loopt nu veel soepeler en zonder gebok in de lage toeren, en vooral vanaf het middengebied lijkt er een bult meer vermogen in te zitten. Kan eerder opschakelen bij rustig rijden, 90 km/u in 6 was eerst niet te doen. Rake klappen ook, zo behoort een V2 te klinken (zonder asociaal te zijn). Bij redelijk stevig accelereren op een snelwegoprit kwam in de 4e versnelling het voorwiel bij 130 km/u spontaan even los... TC regelt dit - zoals gewoonlijk - keurig af. Nu wachten op beter weer! 🥶


Welkom in de wereld van Superduke mods ;) Deze mods die je hebt laten doen zijn super effectief voor de centjes en moeite. Absoluut het geld waard. Maakt de SDR het beest dat het hoort te zijn. Ik zit op ongeveer 11.5k km met mijne en zo te zien praktisch dezelfde setup qua mods. De Quickshifter en Akra map zijn voor mij de meest recente toevoegingen. Kan niet wachten om dit monster op het circuit uit te laten. Volgende mod op mijn lijst is de Track Pack. De gasreactie zou nog directer en aggressiever moeten zijn, en je krijgt er ook Launch Control bij... :9~
 
Welkom in de wereld van Superduke mods ;) Deze mods die je hebt laten doen zijn super effectief voor de centjes en moeite. Absoluut het geld waard. Maakt de SDR het beest dat het hoort te zijn. Ik zit op ongeveer 11.5k km met mijne en zo te zien praktisch dezelfde setup qua mods. De Quickshifter en Akra map zijn voor mij de meest recente toevoegingen. Kan niet wachten om dit monster op het circuit uit te laten. Volgende mod op mijn lijst is de Track Pack. De gasreactie zou nog directer en aggressiever moeten zijn, en je krijgt er ook Launch Control bij... :9~

Die Quickshifter zat er bij de mijne al op (onderdeel van het Performance Pack) en dat werkt inderdaad geweldig. Alleen die KTM MY Ride... WTF. Daar heb je dus geen kloot aan, heb hier op het forum gelezen dat dit niet werkt op de SDR. Waarom biedt KTM dit dan met zoveel bombarie aan? Een Tom Tom of Garmin is een knots van een apparaat en dat vind ik niet uitzien op het minimalistische stuur. Misschien monteer ik misschien ooit een telefoon houder, maar daar is ook niet veel plek voor.

De Track Pack overweeg ik ook aan te schaffen, alleen zou de prijs nog wat moeten zakken. Moet je daarnaast nog een dongle aanschaffen om in die (laatst gekozen)Track modus te blijven zodra je de motor weer start?
 
Die Quickshifter zat er bij de mijne al op (onderdeel van het Performance Pack) en dat werkt inderdaad geweldig. Alleen die KTM MY Ride... WTF. Daar heb je dus geen kloot aan, heb hier op het forum gelezen dat dit niet werkt op de SDR. Waarom biedt KTM dit dan met zoveel bombarie aan? Een Tom Tom of Garmin is een knots van een apparaat en dat vind ik niet uitzien op het minimalistische stuur. Misschien monteer ik misschien ooit een telefoon houder, maar daar is ook niet veel plek voor.

De Track Pack overweeg ik ook aan te schaffen, alleen zou de prijs nog wat moeten zakken. Moet je daarnaast nog een dongle aanschaffen om in die (laatst gekozen)Track modus te blijven zodra je de motor weer start?

Alle functionaliteit van KTM My Ride, behalve de navigatie, werkt zoals het hoort op de SDR. Dat is wat ik ervan weet in ieder geval.

Voorzover ik weet schiet alleen de ABS modus terug naar alles aan zodra je de motor uitzet. Track mode zou gewoon aan moeten blijven staan.

KTM Forum
Google op onderdeel nummer
Webshop
Nog een forum
 
Die Quickshifter zat er bij de mijne al op (onderdeel van het Performance Pack) en dat werkt inderdaad geweldig. Alleen die KTM MY Ride... WTF. Daar heb je dus geen kloot aan, heb hier op het forum gelezen dat dit niet werkt op de SDR. Waarom biedt KTM dit dan met zoveel bombarie aan? Een Tom Tom of Garmin is een knots van een apparaat en dat vind ik niet uitzien op het minimalistische stuur. Misschien monteer ik misschien ooit een telefoon houder, maar daar is ook niet veel plek voor.

De Track Pack overweeg ik ook aan te schaffen, alleen zou de prijs nog wat moeten zakken. Moet je daarnaast nog een dongle aanschaffen om in die (laatst gekozen)Track modus te blijven zodra je de motor weer start?
Ik ga straks een X grip op stuurhoofd laten monteren met een wireless charger erin. 1 klik om je telefoon vast te zetten en laadt automatisch op.
Zal tzt wel een fotootje plaatsen, moet prima passen
 
Alle functionaliteit van KTM My Ride, behalve de navigatie, werkt zoals het hoort op de SDR. Dat is wat ik ervan weet in ieder geval.

Voorzover ik weet schiet alleen de ABS modus terug naar alles aan zodra je de motor uitzet. Track mode zou gewoon aan moeten blijven staan.

KTM Forum
Google op onderdeel nummer
Webshop
Nog een forum
Ik heb geen behoefte om het ABS uit te zetten, is prima zo. Wheely control mag wel iets 'losser' maar heb geen behoefte om lange wheelie's te trekken of achterover te klappen. Een paar meter los en dan weer vlot richting aarde (=controle), dat zou mogen. Waar het om gaat is dat ik de gasaanname graag scherp heb maar de vangnetten mogen (zeker bij nat en halfnat) aanwezig blijven. Heb afgelopen zomer in de Dolomieten een dag in de regen de verschillende settings geprobeerd. Rain is dan voor ABS en TC de beste optie alleen is de gasaanname wat loom, persoonlijk vind ik de Sport perfect maar dat is in flinke regen vragen om problemen.
 
Ik weet hoe het klinkt (zeker gezien qua straatgebruik) maar die 3 nog wat kilo voel je zeker. Heb je de standaard accu gezien? Je kunt er een olifant mee reanimeren zo groot.

Probeer maar eens, laat je verassen.
ik heb hem al, heb tevens een hoop carbon..... maar merken kwa rijden NEUHHHH
Als je nu zegt wielen (immers een draaiend deel, zeg ik OKE) maar met 3500EUR vind ik dat een heeeeeel hoop geld
 
ik heb hem al, heb tevens een hoop carbon..... maar merken kwa rijden NEUHHHH
Als je nu zegt wielen (immers een draaiend deel, zeg ik OKE) maar met 3500EUR vind ik dat een heeeeeel hoop geld

3500 is zeker een heleboel geld.

Als je ooit met tempo op een dijk rijdt (of soortgelijke omgeving) waar je constant de motor van links naar rechts en boven en onder en in loopings gooit dan ga je het gewichtsverschil zeker merken. Maar het is niet wat ik beschouw als een essentiële mod. Tenzij de funfactor van een motor de allesoverkoepelende reden is dat je überhaupt motorrijd zoals ik:]
 
3500 is zeker een heleboel geld.

Als je ooit met tempo op een dijk rijdt (of soortgelijke omgeving) waar je constant de motor van links naar rechts en boven en onder en in loopings gooit dan ga je het gewichtsverschil zeker merken. Maar het is niet wat ik beschouw als een essentiële mod. Tenzij de funfactor van een motor de allesoverkoepelende reden is dat je überhaupt motorrijd zoals ik:]
Ik weet hoe het klinkt (zeker gezien qua straatgebruik) maar die 3 nog wat kilo voel je zeker. Heb je de standaard accu gezien? Je kunt er een olifant mee reanimeren zo groot.

Probeer maar eens, laat je verassen.
Dat geloof je ook echt?
 
Even iets om rekening mee te houden bij een gen3
Een akramap icm een open demper kan alleen in racemode.
En dan doen de koplampen het niet meer....
Ik hou mijn gen2
Gister een 40T achtertandwiel op gezet, ben benieuwd
 
Lijkt wel of dat de voorbochten bij de standaard Gen3 niet veel kleiner in diameter zijn dan van de volle Akra, iets wat bij de Gen1/2 wel aardig verschilt.
Zag dat een volle Akra voor de Gen3 iets van 2400 Euro kost, niet veel meer dan bij de Gen2/3....de Akra slip-on moet 1300 Euro kosten vs 800 Euro voor de Gen1/2 dat is wel serieus duurder.
 
Dat geloof je ook echt?

Als je dit topic terugleest dan leer je dat ik mijn accu moest vervangen omdat ie plotseling overleed. Als de accu toch vervangen moet worden, gooi ik er een lichtgewicht accu in, en ik ben onder de indruk wat die paar kilo's doet. Heb jij het ooit geprobeerd? Zo nee, denk je dat je mij kan overtuigen?

Het gaat niet om sneller zijn, het gaat mij om de funfactor.
 
1 van mijn favoriete foto's van afgelopen weekend.. Wat een geweldige ervaring
 

Bijlagen

  • IMG_20191117_233746_195.jpg
    IMG_20191117_233746_195.jpg
    180,2 KB · Weergaven: 27
Terug
Bovenaan Onderaan