KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

vind de benzine meter echt op geen fluit trekken, volle tank geeft hij een range aan van meer dan 400 km, meestal 420, dacht ik, krijg er op de dagteller 300 uit dan, maar is wel tot op het randje rijden dan. Maar 1 van de irritantste dingen vind ik dat de blokjesmeter soms op 3 staat, zo weggezet, de dag voordien, volgens de range meter kan je nog een 90 km doen en letterlijk 25 km verder staat er enkel nog een rood blokje, range staat op 10 of 20 en in het groot low feul op het dashboard. ik heb de indruk dat je echt enkel maar op de dagteller (trip1) kan afgaan, daarvoor al 2 maal zonder gevallen, echt rotten :(
 
Vandaag weer eens gereden, laatste keer ergens vorig jaar juli.:X


mag4xeuwj.jpg


En meteen maar een foto gemaakt, voordat de volgende rit ergens in oktober/november is.
 
Bij mijne was de kilometer voorspelling in de eerste paar maanden van eigenaarschap best wel accuraat. 300-310km op een volle tank. Het eerste jaar heb ik er vrij rustig en volwassen op gereden en dan haal ik er flink wat afstand uit.

Maar toen ging mijn volwassenheid achteruit en mijn rechterhand werd zwaarder. De motor werd lichter en sterker. Het zal dat rare E10 dieet wel zijn, daar vallen ze van af.

Nu haal ik zo'n 280km uit een volle tank (dit is gokwerk... ik rijd een tank nooit helemaal leeg). Maar de voorspelling die de computer aangeeft klopt geen reet van. Ruim 100km meer dan de realiteit op ieder moment. Zolang je je tripmeter bijhoudt kun je redelijk accuraat voorspellen wanneer het tijd wordt voor een koffiepauze _O-
 
Heb het ook al gelezen, al aangekaart bij de dealer, maar die wil er niks aan doen, ktm weet van niks, en om zelf aan een moto van 1 jaar oud te beginnen sleutelen, kunnen ze nog beginnen zagen dat ik mijn garantie kwijt ben of zo...
Het schijnt bij de gen1 vaker voor te komen dan bij de gen2.
 
Bij mij komt er hoe-dan-ook geen E10 benzine in de tank. Ik heb een stukkie gelezen dat die E10 sowieso niet goed is, ook niet voor moderne motoren. Het tast van alles en nog wat aan. Daarom wordt er al weer hard gewerkt om de E10 weer uit de markt te halen. Over een paar jaar rijden we weer op de gewone benzine .

Ik tank trouwens al jaren geen euro95 meer ook al niet met de 990, de kwaliteit van de euro98 is veel beter.
 
Ik wil graag een subtiele wheelstriping op mijn zwarte velgen aanbrengen.
nu zag ik gisteren een zwarte sdr in Ermelo met deze, met ”R” logo.

wie weet waar ik deze online kan bestellen?
E1270331-184F-413E-BFD8-8E0BD97B4AFA.jpeg
 
Zit die striping er niet standaard op?
Moet eens wat vaker bij mijn schatje gaan kijken geloof ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan