KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Ik zou hem liever willen laten zitten maar hoe combineer ik dit? De powercommander heeft wel een aansluiting maar voor een quickshifter van powercommander zelf.
Ik heb zelf de (injectie-onderbreking) qs van Healtech i.c.m. met de PC5. Kwestie van alleen de stekkers er tussen zetten.
 
Ik kan mijn Lohmann quickshifter doorverkopen en eentje van dynojet kopen. Die kan wel op de PCV.
Iemand belang bij een quickshifter van Lohmann? Is jaren mee getest voordat die op de 1290 gemonteerd werd. Werkt feilloos en is instelbaar. Is al voor geprogrammeerd.
Nieuwprijs was 550 euro. 4 jaar oud. Plug and play binnen een uurtje. Doe een leuk bod.
Ik heb de Lohmann ook op mijn 2016 gehad....... werkt perfect !
 
De PCV en de Lohmann quicksifter hebben beide connectors die bij de injectoren aangesloten moeten worden.Zou ik de PCV ertussen kunnen zetten? Heb ik dan extra kabels nodig?
PCV tussen injectors en de quickshifter en de ECU of eerst de quickshifter en dan de PCV en dan de ECU. Is lees dingen op internet over piggybag, meeliften, maar in welke volgorde? Voor all duidelijkheid: 1. Injectors, quickshifter, PCV, ECU. Of 2. Injectors, PCV, quickshifter, ECU.
Als dit niet kan moet ik een Dynojet quickshifter aanschaffen en die direct op de PCV aansluiten.
 
bij Ten kate staat een mooie SDR te koop (voor mij )
Maar daar zit de akra evo uitlaat op : mooi maar die tijd heb ik wel gehad. (idd : ouwe L@L)
Iemand wel eens terug gebouwd naar standaard incl de klep?
Zoiezo via de dealer om software weer terug te zetten.
 
bij Ten kate staat een mooie SDR te koop (voor mij )
Maar daar zit de akra evo uitlaat op : mooi maar die tijd heb ik wel gehad. (idd : ouwe L@L)
Iemand wel eens terug gebouwd naar standaard incl de klep?
Zoiezo via de dealer om software weer terug te zetten.


Akra evo maakt niet veel lawaai, zeker niet met de dbkiller erin.
Ben zelf een 50plusser. O-)
 
Vraagje Is het normaal als ik een olie temperatuur heb van 100 graden celcius dat mijn koelvloeistof temperatuur nog 3 blanken vakken heeft
Viel mij gisteren op,ik had nog nooit een olie temperatuur van 100 graden gehad.
Ktm superduke 1290 r se
 
nee nog nooit gezien...... ik was al voor 12 terug gisteren niet te doen met die hitte pff ik kon mijn ondergoed uitknijpen, helm leek wel een vissenkom........
dus dat die heet wordt kan ik me wel voorstellen met 30 plus buiten.
volgen de wk wordt het beter sdr weer
 
Gisteren de motor ff op de bank gezet in Eibergen. Op sommige punten heb ik een klein beetje vermogen ingeleverd. Een paar pk maar en op top wat gewonnen. De motor loopt in de gehele linie in één rechte lijn naar zijn top zonder pieken of dalen. 173 Pk en 141 Nm aan het achterwiel. Gevoelsmatig loopt hij smeuïger zonder bokken. Zelfs in de sportmodus. Het inlaatgelaat krijg je kado. Verslavend! De monteur had een grote grijns op zijn gezicht tijdens het testen/finetunen. De quickshifter bleek op de bobines te zitten, wat ik niet meer wist na 4 jaar, en de PCV moest op de injectoren aangesloten worden. Alles kon blijven zitten dus. Me happy!
 
Gisteren de motor ff op de bank gezet in Eibergen. Op sommige punten heb ik een klein beetje vermogen ingeleverd. Een paar pk maar en op top wat gewonnen. De motor loopt in de gehele linie in één rechte lijn naar zijn top zonder pieken of dalen. 173 Pk en 141 Nm aan het achterwiel. Gevoelsmatig loopt hij smeuïger zonder bokken. Zelfs in de sportmodus. Het inlaatgelaat krijg je kado. Verslavend! De monteur had een grote grijns op zijn gezicht tijdens het testen/finetunen. De quickshifter bleek op de bobines te zitten, wat ik niet meer wist na 4 jaar, en de PCV moest op de injectoren aangesloten worden. Alles kon blijven zitten dus. Me happy!
Ziet er goed uit.
Mijn beide vorige SDR, ren hadden zo'n beetje de zelfde vermogens ( met een vol Akra systeem ).
Het 2016 model had zelfs nog meer vermogen.... bij Ruud Frederiks laten afstellen.
Succes verder .......
 
Net ff op you tube de 2020 test zitten kijken van MCN met Mike neeves.
Superduke wordt daar 2e achter de tuono V4 maar voor de streetfighter V4.
Is wel interessant.
 
Bij dit soort motoren gaat het toch om welk karakter je graag hebt, waar je de nadruk legt. Die dingen zijn alledrie zo volstrekt overbodig geschift goed op een completely bonkers manier dat ik me afvraag hoe je daar in godsnaam een de beste van kan noemen..
 
Bij dit soort motoren gaat het toch om welk karakter je graag hebt, waar je de nadruk legt. Die dingen zijn alledrie zo volstrekt overbodig geschift goed op een completely bonkers manier dat ik me afvraag hoe je daar in godsnaam een de beste van kan noemen..
Dat is idd hun keuze en niet mijne.
Zitpositie op de tuono is voor mij waardeloos.
 
Net ff op you tube de 2020 test zitten kijken van MCN met Mike neeves.
Superduke wordt daar 2e achter de tuono V4 maar voor de streetfighter V4.
Is wel interessant.
M'n maatje heeft een nieuwe SF de basis uitvoering dus geen S.
We zijn nu een paar keer wezen rijden:
- Bochten uit is de SDR wel wat sterker.
- Rechtuit accelereren, gaat gelijk op, boven de 270 loopt de SF in.
- De SF zit meer op de polsen gericht.
- Maar een enorm nadeel is het verbruik van de SF, 1:11 en soms 1:12.
- De tank is klein, na 150 km gaat de reserve lamp aan...... dan heeft hij nog 2 liter aan boord .
- Op de SF geen bagage mogelijkheden. ( geen tankdop ring mogelijk of op het zitje achterop )
 
M'n maatje heeft een nieuwe SF de basis uitvoering dus geen S.
We zijn nu een paar keer wezen rijden:
- Bochten uit is de SDR wel wat sterker.
- Rechtuit accelereren, gaat gelijk op, boven de 270 loopt de SF in.
- De SF zit meer op de polsen gericht.
- Maar een enorm nadeel is het verbruik van de SF, 1:11 en soms 1:12.
- De tank is klein, na 150 km gaat de reserve lamp aan...... dan heeft hij nog 2 liter aan boord .
- Op de SF geen bagage mogelijkheden. ( geen tankdop ring mogelijk of op het zitje achterop )
Conclusie,
Hou je Duke ,doe ik ook
 
Ik heb bewust gekozen voor een overjarige...... de mijne is van januari.
Het ding hangt vol opties en hoop er voorlopig 2 jaar mee te doen.
Ik ruil mijn motor altijd om het jaar in en soms om de 2 jaar.
Maar moest nu ook zoveel toeleggen op iets anders dat ik ook besloten heb om langer met mijn Duke rond te rijden.
Mijne is van 10/2018.
Is lang terug dat ik een motor zolang hield.
 
Ik heb bewust gekozen voor een overjarige...... de mijne is van januari.
Het ding hangt vol opties en hoop er voorlopig 2 jaar mee te doen.

ik heb bij mij even alle opties die erop zitten berekend...............13500 euro

mogelijk ga ik kijken voor een nieuw type, daar wil ik dan ook weer titanium uitlaten voor gaan maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan