KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Dit valt te verwachten.
Zijn bekende issues die op te lossen zijn door een radiatorbeschermer en een afvoergaatje in de achternaaf.
Riemschijven zijn gewoon van matige kwaliteit net als bij zoveel andere productiemotoren.

Ik ben tot nu toe prima tevreden over ktm.
Net een nieuwe brandsofpomp, voorremcilinder en software voor niks terwijl mijn motor uit 2017 is en uit Duitsland geïmporteerd.

Brandstofmeter is wel weer een nieuw dingetje maar ook dat schijnt eenvoudig op te lossen te zijn.
Speelt dat ook nog bij 2018 modellen?
 
Dan raad ik een claxconbevestegingsbeschermer aan.:+

De gen 1 is zelf te modificeren mbv een boormachine.
Gewoon even onderaan je naaf kijken.

Als die dealer dit nog nooit meegemaakt heeft dan was die van jouw de eerste superduke die hij gezien heeft of hij kletst maar wat.
 
Laatst bewerkt:
1391619


Mijn as was vervangen bij aankoop (2e eigenaar ik ) maar bij wissel abs ring moest het zooitje los en weer zat er water in , dus opgelost met boormachientje
Bij de nieuwe zit het O al erin


Ps , bandje ingereden .
rosso 2 wat un goed bandje zelfs met 13 gr meteen vertrouwen in voorkant heel snel warm en stikey !
 
ik heb de duke nu een maand in bezit en redelijk wat kilometers gemaakt. Graag wil ik nu wat verder gaan en af en toe een wheelie maken..... als dit gebeurd met tractioncontrol aan grijpt hij snel in en knal ik met m'n kloten tegen de tank aan! :p deze gaat dus uit eerdaags! wat is jullie ervaring met wheelies ??? lijkt mij redelijk stabiel en goed controleerbaar door goed doseerbaar gas... maar voordat ik ga proberen graag jullie advies :)
 
ik heb de duke nu een maand in bezit en redelijk wat kilometers gemaakt. Graag wil ik nu wat verder gaan en af en toe een wheelie maken..... als dit gebeurd met tractioncontrol aan grijpt hij snel in en knal ik met m'n kloten tegen de tank aan! :p deze gaat dus uit eerdaags! wat is jullie ervaring met wheelies ??? lijkt mij redelijk stabiel en goed controleerbaar door goed doseerbaar gas... maar voordat ik ga proberen graag jullie advies :)


De mijne is juist "opengezet", alle chance geen foutmelding meer gehad, zal wel de batterij zijn geweest, maar eerlijk gezegd had ik hem toch nog wel wat bruter verwacht, had verhalen gelezen dat hij in 5de op zijn achterwiel te trekken was, maar hoewel ik toch al redelijk enthousiast aan de gashendel aan het draaien ben geweest (trekt wel op als een scheurijzer *O*) blijft mijn voorwiel toch op de grond, ook denk ik niet dat de computer al ingegrepen heeft. Is het voorwiel enkel omhoog te krijgen door met de koppeling te spelen, of toch ook door enkel de gas open te draaien?
 
Dank voor je reactie. Voor alle duidelijkheid, ik heb een radiatorbeschermer. Lekkage vond plaats op punt waar claxon is bevestigd. Nieuwe remschijven worden die van powerparts. Nog een aanvullende vraag: nu de achteras en behuizing zijn vernieuwd, is dan nog extra boren voor afvoer water nodig of is het nieuwe onderdeel aangepast? Mijn dealer had dit nog nooit eerder meegemaakt, zei hij.

Wat betreft de remschijven: dat is mij ook gebeurd. Laat voordat je er nieuwe schijven op laat zetten even jouw velg controleren op de punten waar de schijf vast zit. Deze punten hebben ze bij mij moeten vlakken. Anders heb je jouw nieuwe schijven ook in no time weer krom.

Zie ook: superduke forum • View topic - Front Brakes Issues Resolved

Radiator is mij overigens ook gebeurd. Deze heb ik laten repareren bij: Home | Oranjeboom Radiateuren Breda (4 tientjes) daarna geen problemen meer gehad.
 
De mijne is juist "opengezet", alle chance geen foutmelding meer gehad, zal wel de batterij zijn geweest, maar eerlijk gezegd had ik hem toch nog wel wat bruter verwacht, had verhalen gelezen dat hij in 5de op zijn achterwiel te trekken was, maar hoewel ik toch al redelijk enthousiast aan de gashendel aan het draaien ben geweest (trekt wel op als een scheurijzer *O*) blijft mijn voorwiel toch op de grond, ook denk ik niet dat de computer al ingegrepen heeft. Is het voorwiel enkel omhoog te krijgen door met de koppeling te spelen, of toch ook door enkel de gas open te draaien?

Je doet iets verkeerd_O-
TC uit en gaan met die banaan.
Op het gas trek je ze in de 2 vanaf 40km/u in de 3 vanaf 90 km/u
Op de koppeling is zn 3 ook vanaf lage km's:9~

 
Je doet iets verkeerd_O-
TC uit en gaan met die banaan.
Op het gas trek je ze in de 2 vanaf 40km/u in de 3 vanaf 90 km/u
Op de koppeling is zn 3 ook vanaf lage km's:9~


_O-_O-_O-, blijkbaar, neem aan dat het aan de TC zal liggen dan, aan het filmpje te zien, hoe dat ik al ben vertrokken met dat machien...
straks voorzichtig eens proberen, nu niet dat het een must is voor mij, vind snel optrekken toch leuker dan op het achterwiel te rijden, maar weet wel graag wat er mogelijk is, ben er daarom ook nog niet uit of ik van van de packs ga installeren, weet niet direct of ze meerwaarde gaan bieden voor mij
 
_O-_O-_O-, blijkbaar, neem aan dat het aan de TC zal liggen dan, aan het filmpje te zien, hoe dat ik al ben vertrokken met dat machien...
straks voorzichtig eens proberen, nu niet dat het een must is voor mij, vind snel optrekken toch leuker dan op het achterwiel te rijden, maar weet wel graag wat er mogelijk is, ben er daarom ook nog niet uit of ik van van de packs ga installeren, weet niet direct of ze meerwaarde gaan bieden voor mij
Wattt geen must!? ;) gas op die lollie :t
 
I.v.m. aanschaf PC5 + QS te koop: Healtech Quickshifter Easy QSE-1 + QSR-F2F (VERKOCHT), voor de SD types zonder QS. Nw. € 339,-
Mag weg voor €125,-
Laat me weten via PB.

Tevens ben ik op zoek naar:
REAR BAG SMALL 10 - 30L RC
REAR BAG SMALL 10 30L RC 125 200 250 390 14 17 125 200 250 390 DUKE 11 17 1290 SUPER DUKE R 14 17 1290 SUPER DUKE GT 16 17
 
Laatst bewerkt:
Waarom pc5 , ga je met map kloten ?
Qse heb ik net begin dit jaar erop grrrr....en bevalt prima !


Heb zelf de held tenda goede bag voor 50 piek zou daar eens naar kijken ........
 
Leuk dat je even meedenkt maar inhoud is te klein.
Wat de PC5 betreft, betere afstelling (Powerpoint Tiel) dan met Akra map, fiets met volledig systeem nu meer vermogen ahaw 144Nm/175PK.
 
Je doet iets verkeerd_O-
TC uit en gaan met die banaan.
Op het gas trek je ze in de 2 vanaf 40km/u in de 3 vanaf 90 km/u
Op de koppeling is zn 3 ook vanaf lage km's:9~

Maar de traction control moet dus uit om wheelies te kunnen maken?
Is dit ook te omzeilen? Dat je de wheelie control alleen uit kan zetten en traction control nog steeds aan staat?
 
Maar de traction control moet dus uit om wheelies te kunnen maken?
Is dit ook te omzeilen? Dat je de wheelie control alleen uit kan zetten en traction control nog steeds aan staat?
Dat kan maar dan heb je dus de software upgrade nodig.
dan kun je alles in stappen instellen.
 
Ik heb m bij GEGshop.nl besteld. Was goedkoper dan bij EP in de UK bestellen.


bedankt, is er 1 op komst :Y, gisteren nog verstelbare hendels geplaatst en die lap plastic vervangen door een korte nummerplaat houder, begint er op te trekken *D, nog aan het wachten tot de nieuwe demper er is, en op een afspraak om de nog oranje delen zwart te late wrappen. Heeft er al iemand verse pinkers gestoken die niet dezelfde aansluiting hadden als de originele? heb er liggen met het "audi-effect", maar ik vind geen verloopstukjes, KTM heeft ze wel, maar enkel inbegrepen in een set pinkers, niet apart 🙄, of is dit enkel op te lossen met de originele aansluitingen eraf te knippen en op de nieuwe te solderen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan