KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

1408644


Wauwww wat een gave uitlaat die rs22 decat!!! supergeluid en nu te ruil voor een akra evolution uitlaat!!! (dus voor en achter titanium)
 
jaa geluid is te extreem.... bang voor een wokmelding :p

mischien zelf een db killer ontwerpen een optie? geen idee hoe trouwens
 
Hoeveel dB maken die open pijpen nu eigenlijk?
Iemand al ooit eens echt laten meten?
Performance zal wat wat inleveren natuurlijk.
 
Hoeveel dB maken die open pijpen nu eigenlijk?
Iemand al ooit eens echt laten meten?
Performance zal wat wat inleveren natuurlijk.
Weet niet of het te vergelijken is, maar met open dominators op mijn 990 was er 104db gemeten op het rechte stuk van circuit, moest er wel af dan 😅😅😅
 
Een akra zal el wat doen maar of je dat nu nodig hebt kunnen we heel internet mee volschrijven. Ieder wat wils.
Zit nu op de camping langs een dijk en af en toe wat motor geluid is best aardig , net als de boten en tractors. Landelijk.

Maar als het geluid te lomp is wekt het irritatie op merk ik rond me heen. Die open dingen (ook van onze shopper vrienden) is best egoïstisch en zijn ineens alle motor rijders asos’s. Helpen de bekende motor “clubjes” ook niet mee natuurlijk.
Al rijden veel open pijp sjoppers opvallend vaak met look a like vestjes rond en kijken ze boos.

Maar als we gaan controleren wil ik eerst het boten gilde voordragen, die dingen maken ook een pokken herrie en van roetfilter of euro 4 hebben ze nooit gehoord, stinken als een malle.
 
Ik ben van plan om ergens in sept een Rondje in frankrijk te doen. Motor in de bus. Daar heen en een simpel hotel pakken als uitval basis.
Nog meer Superdukers die rond die tijd daar heen gaan?
 
Nog iets : ik heb geen duo zitje maar alleen het kapje. (Kwaliteit is wel minimaal zeg)
Omdat ik het PP zadel heb , natuurlijk ook het PP duo zadel.
Nu kom ik op internet meerdere versies tegen : 2014-2016 en 2017-2018 en prijzen van 100 tot 150 euro.
Vele hebben beide types met 50 euro verschil.
Dacht dat ze allemaal hetzelfde waren?
Ik zit zelf ook een beetje te dubben over mijn duozitje (PP ergo duo of seat cover, dat is de vraag) en zag dat je hier nog geen antwoord ontvangen had dus laat ik mijn 'research' delen met je. ;)
Voor de 2014-2016 modellen (laten we die Gen1 noemen) heb je KTM part nr. 61307947000 nodig, voor de 2017-2019 (Gen2 dan) moet je part nr. 61607947000 hebben.
(Dit alles volgens KTMs eigen Power Parts site)

De goedkoopste PP ergo duo zit voor Gen2 die ik tot nu toe kon vinden staat hier (€90,82).
 
Laatst bewerkt:
De zadels van gen 1 en gen 2 zijn gewoon uitwisselbaar. Heel krap heb ik er niet na gekeken . maar heb ze wel even vluchtig omgewisseld. ( ik gen 2 stock en me maatje gen 1 pp zadeltjes ) weet wel dat de gen 1 zijn zadel tussen de 2 achterkappen valt. Die bij gen 2 ontbreken.
 
Was er hier nou iemand die een Akra slipon voor een SC project slipon wilde ruilen? Meen het me te herinneren maar kan het niet meer vinden.
 
Dank!
Ga bij de dealer eens kijken en als hij niet te duur is daar kopen.
Beetje vriendjes worden ;)
Welke fb club zitten jullie ? KTM NLBE?
 
Het is nogal een zoektocht in de 990/1190/1290 sm/adv hoek. Of turbulentie of kop in de wind. Doe mij maar kop in de wind! Ben niet anders gewend laatste decennia met sm, enduro en nu een naked
 
Terug
Bovenaan Onderaan