KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Sta je dan in duitsland op de terug weg na een lekker weekend sturen met wat je op dat moment denkt een kapotte accu.... om na een uur wachten op de adac, die eerst hetzelfde denken tot de conclusie te komen dat een van de accu polen net genoeg losgetrild is...🤦‍♂️ Memo aan mezelf elke 10.000km de accupolen aandraaien😂😎
 
Accu polen hoor ik wel heel vaak bij SD, zal eens kijken hoe de constructie is en wat borging toepassen.
 
Knap dat je er iets van merkt, ik rij dan geen 1290 maar een 990 met z'n verhoogd powerparts ruitje,. Maar zelfs met mijn ini mini lengte van 1,70 zit ik nog vol in de wind :P
 
vrijdag met een bang hartje van het werk naar huis gereden, springt de kilometerteller/benzine meter ineens van 20 km naar 0, moest er nog ongeveer 15 doen naar benzinestation, heb er 315 uit 1 naftbak gehaald, denk toch niet dat dat er vele meer moesten worden... :X
 
Haha herkenbaar ,meeste wat ik er uitkreeg en dan echt leeg en 120 autobaan is 240 km ongv 1/13

Maar dat zijn bil momenten zonder peut rijden hopen dat je het haalt
 
volgens mijn trip indicator rij ik 120 in zijn 6 met 1 op 25. Is dat niet accuraat ?
 
heb ik nog niet op gelet, maar geloof dat hij een tank van 19 liter heeft, he? dan een gemiddeld verbruik van 6.66 liter op 100 km vind ik niet slecht geloof dat mijn 990 meer zoop :9
 
Daar stoor ik mij soms wel aan, het redelijke verschil tussen de snelheidsmeter en de snelheid op de gps, is er een mogelijkheid om deze juister te krijgen?
 

Hier is het draadje ,moet je ff doorspitten ,bei die nachbaren
 
mij daar straks eens mee gaan bezighouden, heb al wel gezien dat de start fan de thread enkele jaren oud is, laatste reactie daarop is ook al even geleden, hoop dat ze nog te krijgen zijn, en passen op een 2019 model...
 
3 x traject controle op woon werk. had net zo goed een jap kunnen kopen voor een derde van de prijs 🙈
Of zo'n Zero SR/F, is zakelijk heel interessant en voor dat soort korte ritjes is ie wel geschikt. Ziet er ook nog wel aardig uit...is natuurlijk geen KTM 8-)
 
Zou die dan erbij kopen voor woon/werk.
Superduke vind ik nou niet bepaald een woon/werk bike.
Voor mij juist wel, ik rij alleen op motoren die me kunnen vermaken, waar ik emotie bij voel.
Maakt het begin en einde van de werkdag een feest. Als ik volgas de oprit op vlieg, heerlijk begin!

Ik heb ww gedaan op supermotards, v twins, zelfs een tijdje 525 exc. Als ik comfort wil stap ik wel in de auto.
Daarbij vind ik de 1290 erg comfortabel vergeleken met de 950/990 lc8 motoren en helpt cruise control me door de trajectcontrole.
Prima fiets!

Las dat 2020 wellicht gsm integratie en navigatie op groot tft krijgt? Wil ik ook wel op de mijne!
 
53BB1965-0443-45DB-99E1-CBF37D86B465.jpeg


Uitlaat zit er ook op, dik tevreden zo.
 
Ja, prima.
Met db killer minder dan standaard (zonder tussendemper dus...) en zonder db killer ietsjes meer als de standaard demper en zwaarder.
Ik vind het perfect als je geen tussendemper wil en ook niet teveel geluid.
Tevens kun je nu ook de enkelzijdige ophanging beter zien en is het duidelijk lichter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan