KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Wil me even voorstellen in het Superduke gedeelte aangezien ik sinds een paar weken eigenaar ben van een 1290 Superduke R uit 2014. Wat een gave fiets. Liep tegen een hele mooie aan in de voor mij juiste kleur (zwart) met de juiste opties. Wel het nodige aan moeten doen om hem goed te krijgen, er zaten wat foutjes in de fiets en daarnaast achterstallig onderhoud. De 30.000 beurt is wel erg vluchtig gedaan. Volgens mij zelfs het luchtfilter niet vervangen. Dus grote beurt gedaan, kleppen gesteld enz. Olie was al vervangen door de verkoper.
Verder was er een voorvork keerring lek, dus ook gelijk de vork geserviced. Daarbij viel me op dat de linker poot wel erg weinig compressie demping had, en bovendien de versteller bijna niets deed. Dat leek me niet goed. Alles zag er verder goed uit van binnen, dus mee naar HK-suspension gegaan. Die hebben alles getest, en vonden ook de compressie demping extreem laag. Overigens heeft de rechter poot ook een mate van compressie demping. er was niets mis met de poot, alles werkte zoals het hoort. Ze hebben de linker poot aangepast om het stelbereik wat groter te maken. Nu alles in elkaar en anders afgesteld met de tips van HK suspension. Lijkt wel of ik een andere fiets rijd! Had altijd het gevoel dat de achterkant onder me vandaan gleed bij het insturen, dat is nu als op rails. Daarnaast ging de fiets onder harde acceleratie altijd wat pendelen, dat is ook volledig weg.

Verder gezeur gehad met de remschijven voor. De remmen trilden wat, dus de schijven opgemeten op slingering. Die was dus veel te groot, met name rechts. Het schijnt dat dat een kwaal is van de KTM wielen. De pasvlakken voor de montage van de schijven zijn niet vlak. Daardoor maakt de rem voor een schurend geluid bij handmatig manoeuvreren door de garage. Eerst de schijven gericht, maar de trillingen bleven. Ze waren inmiddels ongelijkmatig afgesleten door de slingering, en dus nieuwe schijven gemonteerd. Deze ook moeten richten vanwege de pasvlakken, nu loopt (remt) alles als een zonnetje.

Uiteraard ook een foto bij het praatje:
verkoop foto 4.jpeg
 
Wil me even voorstellen in het Superduke gedeelte aangezien ik sinds een paar weken eigenaar ben van een 1290 Superduke R uit 2014. Wat een gave fiets. Liep tegen een hele mooie aan in de voor mij juiste kleur (zwart) met de juiste opties. Wel het nodige aan moeten doen om hem goed te krijgen, er zaten wat foutjes in de fiets en daarnaast achterstallig onderhoud. De 30.000 beurt is wel erg vluchtig gedaan. Volgens mij zelfs het luchtfilter niet vervangen. Dus grote beurt gedaan, kleppen gesteld enz. Olie was al vervangen door de verkoper.
Verder was er een voorvork keerring lek, dus ook gelijk de vork geserviced. Daarbij viel me op dat de linker poot wel erg weinig compressie demping had, en bovendien de versteller bijna niets deed. Dat leek me niet goed. Alles zag er verder goed uit van binnen, dus mee naar HK-suspension gegaan. Die hebben alles getest, en vonden ook de compressie demping extreem laag. Overigens heeft de rechter poot ook een mate van compressie demping. er was niets mis met de poot, alles werkte zoals het hoort. Ze hebben de linker poot aangepast om het stelbereik wat groter te maken. Nu alles in elkaar en anders afgesteld met de tips van HK suspension. Lijkt wel of ik een andere fiets rijd! Had altijd het gevoel dat de achterkant onder me vandaan gleed bij het insturen, dat is nu als op rails. Daarnaast ging de fiets onder harde acceleratie altijd wat pendelen, dat is ook volledig weg.

Verder gezeur gehad met de remschijven voor. De remmen trilden wat, dus de schijven opgemeten op slingering. Die was dus veel te groot, met name rechts. Het schijnt dat dat een kwaal is van de KTM wielen. De pasvlakken voor de montage van de schijven zijn niet vlak. Daardoor maakt de rem voor een schurend geluid bij handmatig manoeuvreren door de garage. Eerst de schijven gericht, maar de trillingen bleven. Ze waren inmiddels ongelijkmatig afgesleten door de slingering, en dus nieuwe schijven gemonteerd. Deze ook moeten richten vanwege de pasvlakken, nu loopt (remt) alles als een zonnetje.

Uiteraard ook een foto bij het praatje:Bekijk bijlage 1424195
Mooie brommert !
Gefeliciteerd
 
is er iemand in noord of zuid holland die motohooligan en akra heeft? Zou heel graag in actie horen. In principe mag het best luider dan mijn huidige setup, maar niet als ik lage toeren door de woonwijk rijdt. Vol gas op snelweg of dijkjes is herrie dikke prima.

Rijdt met de Motohooligan airbox, Arrow decat en de Akrapovic einddemper met db-killer.. Geluid is porno.. 💪🏻💪🏻
 
Rijdt met de Motohooligan airbox, Arrow decat en de Akrapovic einddemper met db-killer.. Geluid is porno.. 💪🏻💪🏻
Kom je er mee weg als je aangehouden wordt?.
Ik wil het ook wel maar met buitenland trips is het tricky , kan je je bike laten staan en of ophalen met een aanhanger.gen 1 had ik ook full akrapornovic maar nu de demper
 
Heb ook orgineel auspuff en zonder db akra op 1290 (zie foto,eerder)
maar een ritje eifel en zo gaat ie erin ,geen gezeik daar wordt steeds meer op geluid en umweltzones gecontroleerd vooral bij aachen pfff
Een mh zal zal vet klinken; mr ook voor hun ....
 
denk dat ik hem ook maar één keer heb gevuld. in 3 zomers steekt de teller op 7500km.
2 weken terug toch maar weg gebracht voor onderhoud en meteen de van jou over genomen ABS ringen maar laten monteren:P had er zelf geen zin in.
 
Zijn er al personen die ervaring hebben met de
Bridgestone s22 banden?

Heb ze er sinds een paar honderd km op liggen. Bevallen goed tot nu toe. Mee in droog en op nat wegdek gereden.
Vwb levensduur kan k er niks van zeggen.
Hiervoor had k Metzeler sportec m7rr en die waren ook prima. Wilde eens n keer wat anders proberen en Bridgestone schijnen ook goed in de regen te zijn.

IMG_20190810_180030.jpgIMG_20190821_133628.jpg
 
denk dat ik hem ook maar één keer heb gevuld. in 3 zomers steekt de teller op 7500km.
2 weken terug toch maar weg gebracht voor onderhoud en meteen de van jou over genomen ABS ringen maar laten monteren:P had er zelf geen zin in.
Wow dat rij ik in 3 maanden🙈
 
Heb nu 3500 met achterband rosso corsa 2 gereden nog1 mm zit ik op slijt nokjes zeer tevreden over bandje dus zal de 4 wel halen had iets meer gehoopt . Zal ook wel deels aan mezelf liggen 8)7
 
Heb nu 3500 met achterband rosso corsa 2 gereden nog1 mm zit ik op slijt nokjes zeer tevreden over bandje dus zal de 4 wel halen had iets meer gehoopt . Zal ook wel deels aan mezelf liggen 8)7
Wel leuk die bandendiscussie.
Wou eigenlijk voor de diablo corsa 2 gaan maar nu de Bridgestone s22 als winnaar uit de test komt en een setje bedeudend goedkoper is en ik geen circuit dagen meer doe is dat een betere optie voor mij en veel andere sportieve rijders.
Trouwens niks mis met de metzlers maar ga straks nog een paar dagen in Spanje rijden en dan wil ik vers weg
 
Goedemorgen lieve mensen,

Ik ben misschien van plan om volgend seizoen een supernaked te halen en de SD1290 is een goede kanshebber. Tijdje geleden al proef gereden en ik vind hem geweldig. Als het een SD wordt weet ik nog niet als het een 1.0 of 2.0 wordt. Weet dat de 2.0 wat leuke extra's en verbeteringen heeft maar vind het eerste type qua looks iets mooier..
Nu weet ik dat er op de 1.0 een aantal recalls zijn geweest en ik vraag me het volgende af:

- Hoe kan ik controleren of de recalls zijn uitgevoerd? Worden deze in het boekje bijgeschreven?
- Zijn de kuren die de eerste versie van 2014 had pas verholpen bij de 2.0 of heeft een 2015 of 2016 1.0 al updates gehad? Achterwiellager, brandstoftank etc..

Bedankt!
 
Goedemorgen lieve mensen,

Ik ben misschien van plan om volgend seizoen een supernaked te halen en de SD1290 is een goede kanshebber. Tijdje geleden al proef gereden en ik vind hem geweldig. Als het een SD wordt weet ik nog niet als het een 1.0 of 2.0 wordt. Weet dat de 2.0 wat leuke extra's en verbeteringen heeft maar vind het eerste type qua looks iets mooier..
Nu weet ik dat er op de 1.0 een aantal recalls zijn geweest en ik vraag me het volgende af:

- Hoe kan ik controleren of de recalls zijn uitgevoerd? Worden deze in het boekje bijgeschreven?
- Zijn de kuren die de eerste versie van 2014 had pas verholpen bij de 2.0 of heeft een 2015 of 2016 1.0 al updates gehad? Achterwiellager, brandstoftank etc..

Bedankt!
Volgend jaar komt (waarschijnlijk) de 3.0 uit. Dan kan niet anders betekenen dan dat de 1.0 en 2.0 in waarde zullen dalen en wellicht makkelijker beschikbaar komen. Een voor jou dus gunstige ontwikkeling. Keuzes keuzes keuzes...
 
Goedemorgen lieve mensen,

Ik ben misschien van plan om volgend seizoen een supernaked te halen en de SD1290 is een goede kanshebber. Tijdje geleden al proef gereden en ik vind hem geweldig. Als het een SD wordt weet ik nog niet als het een 1.0 of 2.0 wordt. Weet dat de 2.0 wat leuke extra's en verbeteringen heeft maar vind het eerste type qua looks iets mooier..
Nu weet ik dat er op de 1.0 een aantal recalls zijn geweest en ik vraag me het volgende af:

- Hoe kan ik controleren of de recalls zijn uitgevoerd? Worden deze in het boekje bijgeschreven?
- Zijn de kuren die de eerste versie van 2014 had pas verholpen bij de 2.0 of heeft een 2015 of 2016 1.0 al updates gehad? Achterwiellager, brandstoftank etc..

Bedankt!
Bij een goede ktm dealer kopen dan is dat allemaal gedaan
 
Blijf voorlopig nog met mijn 1,0 knallen en euro 3 nog steeds tevreden mee, voelt toch net wat blijer als zijn opvolger 2.0......

Wat de de 3.0 gaat brengen blijft een verassing Tot eind dit jaar dacht ik
 
Blijf voorlopig nog met mijn 1,0 knallen en euro 3 nog steeds tevreden mee, voelt toch net wat blijer als zijn opvolger 2.0......

Wat de de 3.0 gaat brengen blijft een verassing Tot eind dit jaar dacht ik

Euro 5 wordt hij echt niet beter op. Kun je een godsvermogen uitgeven aan een normaal flowend uitlaatsysteem, brandstodmodules en dyno tijd om dat ding enigzins normaal lopend te krijgen zonder dat hij belachelijk arm loopt.
 
Is er hier toevallig iemand die de koppelingshendel van zijn 1290 vervangen heeft, en de originele zwarte hendel wil verkopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan