KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Zag vanmorgen een app filmpje met een ongeluk waar een Duke 1290 bij was betrokken.
Iemand van hier ?
Was bij de hsl lijn vlak achter bij Hans v wijk motoren
 
Hoi beesten

Kort vraagje:
Hoe is het verbruik van de SD over het algemeen. 2015 tot heden.
Ik word het met mijn MT09 wel echt zat om elke 180 km een knipperende pompje op me display te moeten zien.
Heb de 30.000 aangetikt erop dus word tijd voor een ander verkoopwaardig gezien.
 
Hoi beesten

Kort vraagje:
Hoe is het verbruik van de SD over het algemeen. 2015 tot heden.
Ik word het met mijn MT09 wel echt zat om elke 180 km een knipperende pompje op me display te moeten zien.
Heb de 30.000 aangetikt erop dus word tijd voor een ander verkoopwaardig gezien.

Saaiste excuus ooit om een SD te overwegen.

Ik haal meestal tussen de 200-250km op een tank. Maar het zit m allemaal in de pols
 
Saaiste excuus ooit om een SD te overwegen.

Na een half uur op een Superduke nagenoeg constant de qlimax aan te tikken met onder andere kwijl aan de binnenkant van mijn helm en andere plekken, heb ik de superduke opzich allang al kunnen bewonderen tot eventuele overweging wegens de grootste pret die de SD geeft. Vrouwlief kan daar een puntje aan zuigen.

Ondanks dat moest ik ietswat een serieuzere statistiek komen te weten, wat dus de actieradius is. Want in een half uur proef kwijlen lukt dat niet echt.

Dus dat:+
 
Laatst bewerkt:
Hoi beesten

Kort vraagje:
Hoe is het verbruik van de SD over het algemeen. 2015 tot heden.
Ik word het met mijn MT09 wel echt zat om elke 180 km een knipperende pompje op me display te moeten zien.
Heb de 30.000 aangetikt erop dus word tijd voor een ander verkoopwaardig gezien.

met een volle tank (18 liter) kom ik elke keer aan 300 km (op de teller, zal dus wel iets minder zijn), 2019 model, weet niet of dit iets uitmaakt. veel verder waag ik niet :X
 
Laatst bewerkt:
Ik met woon werk verkeer 270 ongeveer. Zal iets te maken hebben met filerijden en dus erg veel (hard) optrekken.
 
Ik met woon werk verkeer 270 ongeveer. Zal iets te maken hebben met filerijden en dus erg veel (hard) optrekken.


bij mij ook woon werk verkeer, maar niet veel file, voorlopig geen tijd om voor plezier te gaan cruisen, maar ik neem aan dat er op de autostrade met constante snelheid wel een pak meer uit te halen valt
 
Klinkt allemaal iedergeval beter dan de 200km die ik op het randje haal. Rechterhand zal idd een hoop schelen maar richting de 250 klinkt al beter dan 180.
 
Ik heb het ook maar eens bijgehouden het maakt mij niet zo veel uit maar na een rondje op een mooie dag gaat het lampje elke keer zo rond de 225km branden.
 
Klinkt allemaal iedergeval beter dan de 200km die ik op het randje haal. Rechterhand zal idd een hoop schelen maar richting de 250 klinkt al beter dan 180.

met mijn vorige sd, van 2008 haalde ik ook maar een 180 woon-werk, maar die had wel een iets kleinere tank,
Ik heb het ook maar eens bijgehouden het maakt mij niet zo veel uit maar na een rondje op een mooie dag gaat het lampje elke keer zo rond de 225km branden.

op de 300 rijd ik al wel even met het laatste blokje rood :Y
 
Nu ik de orginele broodbox eronder heb is ie wonderbaarlijk zuiniger :? (Was meestal 180 lamp aan) en zit nu rond 235 met beschaafd rijden ............:+
autobaan zal idd meer zijn tevreden mee !

Db killer eruit , loopt ie fijner met kat
 
Ja full akra op een '18. Ben niet ontevreden, stuk beter dan de 990 smr !
Ik rij stukken 100 in 6 cruise control (traject controle) 80 in 5 cruise control (traject controle) en daartussen meestal 130-140 in 5.
Vermoed dat hij nog veel zuiniger is als ik geen file tegenkom, maar dat is nooit. Ongeacht tijdstip. Kut a4. Filerijden doe ik nogal rap schakelend tussen 2 en 3, maar flink in de toeren.
 
Zojuist stilgevallen 🤬, vertrek, autonomie staat op 20 km, 5 km verder springt hij naar 0 en nog eens 2 of 3 verder vind hij dat het genoeg is geweest, alle geluk juist aan afrit, daarna vond hij het niet zo leuk om te starten, denk zodra ik kan serieuze toer gaan doen, of zo snel mogelijkaan de lader leggen, vrees batterij beetje uitgeput 😣
 
Ik vind hem in 5 ook actiever rijden, pakt lekker op. 6 gebruik ik alleen voor constant cruizen, maar wie wil dat op een rijdende raket
 
Terug
Bovenaan Onderaan