KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

hallo, even dit topic binnenvallen met een vraagje over de sdr. Ik heb vroeger een sd990 gereden en het kriebelt om terug een sdr te kopen. Ik ben zo links en rechts wat 2dehands zoekertjes aan het bekijken, maar de motoren binnen m'n budget hebben allen redelijk wat km's.
50000km's zijn geen uitzondering... en ik vraag me dan ook af hoeveel km's het blok aan kan...of op welke kosten ik moet rekenen wanneer het blok dergelijke km's heeft gelopen...
Ik neem alles nog wat in overweging. Ik rij momenteel met een SMCR 690 van 2017 en het is de ideale motor voor de korte woon-werk afstand...maar de roep van de SDR wordt steeds luider :)

En even doorsparen is geen optie?
Voor zover ik weet staat dit blok prima bekend, zoals alles, als het zn onderhoud maar krijgt...
 
Ja top blokken. 990 was al prima in orde en 1290 is alleen maar beter geworden.
50K is peanuts, heeft hij pas 1 grote beurt gehad, bizar eigenlijk 🙈
 
Ja top blokken. 990 was al prima in orde en 1290 is alleen maar beter geworden.
50K is peanuts, heeft hij pas 1 grote beurt gehad, bizar eigenlijk 🙈
Ik vindt het nog steeds een bizar verhaal.
Wanneer een auto 100.000 km heeft gelopen, doet niemand daar moeilijk over..... maar een motor met 20.000 km op de klok doet wenkbrauwen optrekken.
 
hallo, even dit topic binnenvallen met een vraagje over de sdr. Ik heb vroeger een sd990 gereden en het kriebelt om terug een sdr te kopen. Ik ben zo links en rechts wat 2dehands zoekertjes aan het bekijken, maar de motoren binnen m'n budget hebben allen redelijk wat km's.
50000km's zijn geen uitzondering... en ik vraag me dan ook af hoeveel km's het blok aan kan...of op welke kosten ik moet rekenen wanneer het blok dergelijke km's heeft gelopen...
Ik neem alles nog wat in overweging. Ik rij momenteel met een SMCR 690 van 2017 en het is de ideale motor voor de korte woon-werk afstand...maar de roep van de SDR wordt steeds luider :)
Heb al een 1290 blok gezien met 130.000 km.
Blokken zijn goed dus.
 
Mijn 990 moest ik inderdaad van tijd tot tijd olie bijvullen, altijd wel goed bijgehouden en altijd op tijd op onderhoud geweest, blok toch in de soep gedraaid 🤬🤬🤬
De 1290 nu, houd ik ook uit gewoonte ook goed in het oog, nog niks moeten bijvullen 🥳
 
Iemand hier de my ride navi app werkend gekregen?
Leek me wel eens handig voor een kort boodschappen ritje
Kan mijn bike niet vinden, wel BT contact en zie wanneer ik gebeld wordt.(maar heb geen headset dus)
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier de my ride navi app werkend gekregen?
Leek me wel eens handig voor een kort boodschappen ritje
Kan mijn bike niet vinden, wel BT contact en zie wanneer ik gebeld wordt.(maar heb geen headset dus)

Het navigeren op je display werkt volgens mij niet op de SDR, wel op de SDGT.
 
Verwacht dan een veel betere versie, zelfs gewoon je tomtom doorsturen. De myride is veel te basic voor een echte navi, eerder een leuke gimmic.
Beetje jammer dat het niet werkt op onze displays,had makkelijk gekunt.
Waarschijnlijk te weinig ram geheugen of zoiets, maaja je kunt niet alles verwachten voor een instapmodelletje :(
 
Had er ook op gehoopt dat hij gps op het display zou hebben, maar gewoon terug de garmin centraal onder het dashboard gemonteerd, vind het niet zo erg meer, vind de aanwijzingen ook maar zeer beperkt, denk dat ik nog makkelijk een afslag of zo zou missen/verkeerd pakken 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: DokC
Ik vindt het nog steeds een bizar verhaal.
Wanneer een auto 100.000 km heeft gelopen, doet niemand daar moeilijk over..... maar een motor met 20.000 km op de klok doet wenkbrauwen optrekken.


Eindelijk iemand die ik dit zie/hoor zeggen.
MT09 staat te koop. 30k kilometers en allemaal hobby kilometers. En dan krijg je al mensen met reacties 'mooi ding maar wel een hoge kilometerstand'.... Maar wel inderdaad kijken naar auto's rond de 100k kilometers 'want dat is net ingereden'

Kwaliteit is ook velen maler beter dan blokken onder een motorfiets lijkt mij. Aangezien sommige auto merken het presteren om na 50.000 een nieuw blok krijgen wegens weet ik veel wat voor foutjes
 
Zijn hier Dukers die ervaring hebben met een 200 achterband? Ik weet dat hij wel op de velg past want ik heb meerdere race dukes gezien met een 200 slick erop. Ik vraag mij alleen af of een 200/55 niet te hoog is om nog onder het standaard achterspatbord te passen?
 
Zijn hier Dukers die ervaring hebben met een 200 achterband? Ik weet dat hij wel op de velg past want ik heb meerdere race dukes gezien met een 200 slick erop. Ik vraag mij alleen af of een 200/55 niet te hoog is om nog onder het standaard achterspatbord te passen?
Waarom zou je dat willen.... looks ????
Qua hoogte zou je een 200/50 kunnen nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Oud MF lid meldt zich aan met een nieuwe motor. Vorig jaar april mijn 2005 R1 ingeruild voor een hagelnieuwe 2.0 SDR. Uiteraard kon ik mijn poten niet thuishouden, en is de lijst aan mods als volgt :

  1. Decat, Mivv link pipe
  2. Sas stage 2 (dit geeft ruimte voor een eerstehulp kitje onder je zadel)
  3. Lithium accu (de standaard accu is belachelijk zwaar)
  4. Lambda sondes verwijderd en afgedicht met bout
  5. Vering afgesteld door HK suspension
  6. Uitlaat servo stekkertje
  7. Fuel dongles
  8. Tail tidy
  9. Wat onnodig gewicht verwijderd - passagier voetsteuntjes
Nog niet bijzonder veel. De wenslijst is zo'n 10 keer langer _O-
In mei dit jaar op Zandvoort mee gereden. Wat een rare maar gave ervaring ten opzichte van de R1 die ik zo gewend was. Zitpositie was zo anders dat knietje schrapen flink oefenen was. Het is wel gelukt maar dat heeft zeker nog wat oefening nodig.

De KTM eigen quickshifter staat bovenaan de wenslijst. Wauw daar kijk ik naar uit om te proberen. Eerst 400+ euro sparen... En dit is ook erg sexy. Moet je die lasnaden zien:9~:9~

Heb met veel plezier deze hele topic zitten lezen de afgelopen 3 nachten. Vooral het voorrem piepen ga ik aanpakken bij de volgende bandenwissel. Dank voor alle info en dat er nog veel meer goeie info bij mag komen!
 

Bijlagen

  • IMG_20180709_194838.jpg
    IMG_20180709_194838.jpg
    226,2 KB · Weergaven: 32
  • Zandvoort groep 2 op 27 mei 2019.JPG
    Zandvoort groep 2 op 27 mei 2019.JPG
    188,9 KB · Weergaven: 34
  • IMG_20190819_112150.jpg
    IMG_20190819_112150.jpg
    199,8 KB · Weergaven: 41
  • IMG-20190822-WA0000.jpeg
    IMG-20190822-WA0000.jpeg
    207,6 KB · Weergaven: 32
  • Accu vervanging (1).jpg
    Accu vervanging (1).jpg
    339 KB · Weergaven: 34
  • Fuel dongle + 02 block  (1).jpg
    Fuel dongle + 02 block (1).jpg
    192,6 KB · Weergaven: 39
By the way. Het verwijderen van de katalysator, met de originele demper gemonteerd produceert een aantal dB meer dan de originele setup. Maar het valt nog steeds binnen de geluidsgrenzen dat op circuit Zandvoort wordt gehanteerd. Dat was een erg belangrijke overweging voor mij want circuitrijden is geweldig. Ik denk dat hetzelfde geld voor geluidseisen in Duitsland en andere strenge regio's.

En weinig zet de haartjes op mijn nek zo sterk rechtop als een goeie dot gas in een tunnel met een V-twin.
 
By the way. Het verwijderen van de katalysator, met de originele demper gemonteerd produceert een aantal dB meer dan de originele setup. Maar het valt nog steeds binnen de geluidsgrenzen dat op circuit Zandvoort wordt gehanteerd. Dat was een erg belangrijke overweging voor mij want circuitrijden is geweldig. Ik denk dat hetzelfde geld voor geluidseisen in Duitsland en andere strenge regio's.

En weinig zet de haartjes op mijn nek zo sterk rechtop als een goeie dot gas in een tunnel met een V-twin.
In Duitsland is het een milieu delict.
Kan je je motor laten staan als je een verkeerde treft.
Zat er ook aan te denken om een linkpinp met originele demper te plaatsen en dan de akramap.
Maar ik blijf voorlopig alleen met de akra demper rijden en de ori cat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan