KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Vorige was een streetfighter 1098s.
Leuk maar niet rustig op te rijden en daardoor ongeschikt voor langere afstanden en gebruik binnen de bebouwde kom en NL.

Setje PVM lijkt me ook wel wat, vindt het standaard achterwiel erg grof afgewerkt en wat lomp.
( de marchesines onder de duc hebben me waarschijnlijk teveel verwend)
 
Ik neig momenteel het meest naar een Triumph Speed Triple RS maar ja, ben ook een beetje een Triumph fanboy.
Op een gedeelde 2e plaats staan de SD 1290 en de Yamaha MT 10 SP. Allemaal hebben ze hun voordelen en nadelen en ben er ook nog niet uit.
 
Zin in lente
20190414_141728.jpg
 
Ik ben zo dol op mijn SDR dat ik van plan ben de motor zo'n 8+ jaar in mijn bezit te hebben. April 2020 is twee jaar sinds aanschaf. Mocht ik hem ooit willen inruilen dan doe ik dat alleen voor een 2e generatie Kawasaki H2.

Of

Wie weet wat er de komende jaren op de markt komt.
 
Ik ben zo dol op mijn SDR dat ik van plan ben de motor zo'n 8+ jaar in mijn bezit te hebben. April 2020 is twee jaar sinds aanschaf. Mocht ik hem ooit willen inruilen dan doe ik dat alleen voor een 2e generatie Kawasaki H2.

Of

Wie weet wat er de komende jaren op de markt komt.

Net de Z H2 aangekondigd :P
 
vind t een lelijk ding zeg

Smaken verschillen he, misschien moet je hem in het daglicht zien. Ben wel benieuwd naar Duke 3.0 nu. Al 2 fietsen, nakeds, met 200+ pk aangekondigd. Gaat KTM hierin mee, ik ben benieuwd.

Het zal allemaal in ieder geval niet worden weg gegeven.
 
Ik vind hem ook niet om aan te zien, maar belangrijker is dat de z1000 alleen leuk rechtdoor is. Wendbaarheid 990 en 1290 is zo extreem veel beter. Daar mag de focus op bij kawasaki ipv vermogen wat mij betreft
 
Smaken verschillen he, misschien moet je hem in het daglicht zien. Ben wel benieuwd naar Duke 3.0 nu. Al 2 fietsen, nakeds, met 200+ pk aangekondigd. Gaat KTM hierin mee, ik ben benieuwd.

Het zal allemaal in ieder geval niet worden weg gegeven.
en wat wil je gaan doen dan, met 200+ pk op een naked :+ als je hard wilt sturen in de bergen of op dijkwegen heb je aan een 120-130 pk ook meer dan zat
in de kroeg is wel lekker natuurlijk met een bakje bier achter de kiezen kun je flink indruk maken (op alle mannen _O- )
 
en wat wil je gaan doen dan, met 200+ pk op een naked :+ als je hard wilt sturen in de bergen of op dijkwegen heb je aan een 120-130 pk ook meer dan zat
in de kroeg is wel lekker natuurlijk met een bakje bier achter de kiezen kun je flink indruk maken (op alle mannen _O- )

Want t verschil tussen 170 en 200 is ook enorm groot, t is nog gewoon een pk wedloop, practisch nee, leuk, ja.
 
Smaken verschillen he, misschien moet je hem in het daglicht zien. Ben wel benieuwd naar Duke 3.0 nu. Al 2 fietsen, nakeds, met 200+ pk aangekondigd. Gaat KTM hierin mee, ik ben benieuwd.

Het zal allemaal in ieder geval niet worden weg gegeven.
ik denk niet.dat daglicht die lelijke voorkant beter maakt. poosje geleden posten iemand spypics van t ding in een krat. Niet om aan te zien . ik vind de voorkant veel te lomp. Maar dat heb ik altijd al ggevonden bij de Z serie .
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
zaterdag ritje duitsland Luxemburg :] :] nog meer liefhebbers die gaan rijden ?
 
Dat is me een gedrocht zeg....:r:r:r:r:r ontwerper heeft eerst een paar liter Sake naar binnen gegoten voordat ie dat ding tekende_O-:N
Doe mij dan maar die Naked V4 Duc dan.
Dat is me een gedrocht zeg....:r:r:r:r:r ontwerper heeft eerst een paar liter Sake naar binnen gegoten voordat ie dat ding tekende_O-:N
Doe mij dan maar die Naked V4 Duc dan.
Pani met een hoog stuur.
Net als de Tuono..........
 
Terug
Bovenaan Onderaan