KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

dit de makkelijkste oplossing lijkt me ?
optimate-o-01-sae-aansluitkabel.jpg
Kheb onlangs een kleine compressor gekocht.... met dezelfde aansluiting.
Pas precies in de ruimte van de " broodtrommel "
 
Ik heb de motor niet bij de hand. Kan iemand me vertellen of er op de 2nd gen 1290 een stekker zit om je druppellader rechtstreeks op aan te sluiten?

bij de mijne ook een oplaadpuntje aangehangen voor de optimate, heeft er hier nog iemand last van een slecht startende 1290 bij kouder weer? Het begint weer frisser te worden 's nachts, en vandemorgend had hij het wreed moeilijk met te starten (hij staat noodgedwongen buiten, onder een zeil, normaal gezien wel laatste winter, hopelijk tegen de zomer huisje klaar, dan kan hij binnen slapen). Ik had dit met de 990 ook (ook 1 winter buiten moeten slapen), maar had toch gehoopt dat de 1290, van dit jaar, dit probleem niet meer zou hebben B| . Rij elke dag uur heen en uur terug van en naar het werk, misschien niet genoeg om de batterij elke keer op te laden, maar had hem eergisteren juist helemaal opgeladen met de lader, dus zou het vreemd vinden dat de batterij niet goed opgeladen was, hoop niet dat ik weer kan gaan klooien met verlengkabels uit het raam hangen voor de moto elke nacht aan de optimate te hangen :X
 
Eindelijk iemand die ik dit zie/hoor zeggen.
MT09 staat te koop. 30k kilometers en allemaal hobby kilometers. En dan krijg je al mensen met reacties 'mooi ding maar wel een hoge kilometerstand'.... Maar wel inderdaad kijken naar auto's rond de 100k kilometers 'want dat is net ingereden'

Kwaliteit is ook velen maler beter dan blokken onder een motorfiets lijkt mij. Aangezien sommige auto merken het presteren om na 50.000 een nieuw blok krijgen wegens weet ik veel wat voor foutjes

Idd , je moet een motorfiets nieuw kopen naar huis vervoeren op een aanhanger niet op rijden 2 jaar stil zetten en hem dan te koop aanbieden met 0 km althans , dat is wat men geloof ik wil bij aanschaf van een gebruikte motor , of zullen ze dan gaan zeuren dat hij al 2 jaar oud is ?
 
Dat krijg je met die marktplaats piloten. Ze willen een mooie motorrijden maar hebben nog net geld genoeg om iedere week boodschappen te doen.
De vrije tijd die ze daarna over hebben besteden ze aan plaatjes kijken van mooie motoren die ze toch nooit kunnen betalen.
 
bij de mijne ook een oplaadpuntje aangehangen voor de optimate, heeft er hier nog iemand last van een slecht startende 1290 bij kouder weer? Het begint weer frisser te worden 's nachts, en vandemorgend had hij het wreed moeilijk met te starten (hij staat noodgedwongen buiten, onder een zeil, normaal gezien wel laatste winter, hopelijk tegen de zomer huisje klaar, dan kan hij binnen slapen). Ik had dit met de 990 ook (ook 1 winter buiten moeten slapen), maar had toch gehoopt dat de 1290, van dit jaar, dit probleem niet meer zou hebben B| . Rij elke dag uur heen en uur terug van en naar het werk, misschien niet genoeg om de batterij elke keer op te laden, maar had hem eergisteren juist helemaal opgeladen met de lader, dus zou het vreemd vinden dat de batterij niet goed opgeladen was, hoop niet dat ik weer kan gaan klooien met verlengkabels uit het raam hangen voor de moto elke nacht aan de optimate te hangen :X
Grappig, ik heb precies hetzelfde!
rij een uur WW op en neer, staat noodgedwongen nog een half jaartje buiten, vanochtend moeite met starten.
Alleen mijn 950s/990s hebben nooit moeite gehad en mijn verlengsnoer gaat via de brievenbus ipv raam :+
 
Klopt, alleen er zijn nogal wat motoren met een sigaaraansteker- of hella (bmw) aansluiting en dan kun je die gebruiken om de accu op te laden, wel canbus lader gebruiken.
Maar ja natuurlijk geen aansluiting op een Superduke van rond de 20 ruggen :')


Je hebt wel een usb aansluiting standaard onder het zadel zitten hoor ;)
 
Grappig, ik heb precies hetzelfde!
rij een uur WW op en neer, staat noodgedwongen nog een half jaartje buiten, vanochtend moeite met starten.
Alleen mijn 950s/990s hebben nooit moeite gehad en mijn verlengsnoer gaat via de brievenbus ipv raam :+

Vond niet zo grappig vanmorgen 😖, hier op werk maar weer opgeladen, en straks de lader mee naar huis, zitten momenteel nog op het eerste verdiep van een appartement, tot dat huisje klaar is, sd staat vlak onder raam van de living, dus mijn kabels lopen langs daar, met de 990 had ik het ook vrij erg, die liet ik snachts gewoon aan de lader liggen, als het kouder werd
 
Met een lipo start een tweecilinder duidelijk beter en hij hoeft niet de hele winter aan de lader
 
kleine update, wou daarnet vertrekken en hij doet niets meer, buiten wat kerstboom spelen met de verlichting en af en toe eens een piep van het alarm erdoor, zekeringen nagezien, niets gevonden, garage bellen B| :(
 
Als jij mij was stond de brommert van dik 20K aaallllaaaaaaaaaannnnnnggggg weer bij de dealert. Laat ze er maar naar kijken het is 's nachts 5gr of zo en dan al niet meer starten |(
 
Als jij mij was stond de brommert van dik 20K aaallllaaaaaaaaaannnnnnggggg weer bij de dealert. Laat ze er maar naar kijken het is 's nachts 5gr of zo en dan al niet meer starten |(

hij moet er nog geraken ook, he :Y , maar snap je punt wel, ding moet gewoon marcheren, technieker/sleper zou er binnen het uur zijn, neem aan als het maar een kapotte batterij is dat dit ter plaatse wel vervangen zal worden, ze moeten het maar oplossen, maar ik zit wel met de zever van geen vervoer naar huis of zo (ik weet niet of dit in de mobility card van ktm is inbegrepen :X)
 
De originele Yuasa accu bij mijn 990SMT hield het ook maar 2 jaar vol....de vervangende Motobatt die 1/3 van de prijs was houdt het inmiddels al 5 jaar uit
 
Mijn "moto kennis niveau" heeft (voor zover het al iets voorstelde) nu toch weer een serieuze knauw gekregen, zat er niet ver af met dat ik dacht dat het een batterij probleem was, mens van de wegenwacht heeft mijn batterij pool aangedraaid, en ik kon vertrekken 😖😖😖😖

Kon wel door de grond zakken 😭😭
 
Mijn "moto kennis niveau" heeft (voor zover het al iets voorstelde) nu toch weer een serieuze knauw gekregen, zat er niet ver af met dat ik dacht dat het een batterij probleem was, mens van de wegenwacht heeft mijn batterij pool aangedraaid, en ik kon vertrekken 😖😖😖😖

Kon wel door de grond zakken 😭😭
ach zo valt het allemaal weer mee toch :+
 
Mijn "moto kennis niveau" heeft (voor zover het al iets voorstelde) nu toch weer een serieuze knauw gekregen, zat er niet ver af met dat ik dacht dat het een batterij probleem was, mens van de wegenwacht heeft mijn batterij pool aangedraaid, en ik kon vertrekken 😖😖😖😖

Kon wel door de grond zakken 😭😭
_O- _O- Ja zo'n Vtwin trilt nogal....mooi opgelost toch:t
 
_O- _O- Ja zo'n Vtwin trilt nogal....mooi opgelost toch:t

Heel mooi opgelost, was goeie service, duurde wel 10 minuten voor ik in het call center van ktm mobile service binnen kwam, maar de hulp was er binnen de 3 kwartier na mijn telefoontje. Vriendelijke gast, luisterde eerst naar mij ook, had wel eerst niet in de mot dat deze modellen starten zonder sleutel😋. Maar vanaf hij met de batterij booster bezig was redelijk direct in de mot dat er een slecht contact was, snel opgelost, en dat allemaal gratis 🤪. Heb hem wel wat drinkgeld meegegeven voor de goede service 😌
 
kleine update, wou daarnet vertrekken en hij doet niets meer, buiten wat kerstboom spelen met de verlichting en af en toe eens een piep van het alarm erdoor, zekeringen nagezien, niets gevonden, garage bellen B| :(
Toen ik dit las was ik al aan t reageren . Je pool zit vermoedelijk los . Maar zag daarna dat je er al achter was gekomen hahaha
Even drupje locktite op de boutjes 👍
 
Ik heb een lithium accu gemonteerd op mijn SDR en een bekend zwak punt van dit type accu's is koud starten. De fabrikant raad aan als de accu op omgevingstemperatuur (6C tegenwoordig s'ochtends) eerst een minuutje of twee op te warmen door de verlichting aan te zetten.

Dus ik vanaf nu precies dat doen met grootlicht aan en nog heeft hij wat moeite met starten. Zodra hij warm is en je start em na een tankbeurt niets aan de hand. Maar vanaf koud heeft ie er duidelijk moeite mee en het dashboard geeft foutcodes als ABC + MTC failure die verdwijnen zodra hij stationair loopt.

Een 1300cc met 13.6 compressie of hoeveel is het heeft nu eenmaal een behoorlijke zwengel nodig om aan te slaan.

Voordat ik het opwarm truukje wist heb ik em een keer direct koud gestart. Vind de Superduke niet leuk. Draaide bagger stationair en wilde niet accelereren, en sloeg zelfs af bij het eerste stoplicht. Het oranje motorlampje ging aan na veel kuchend starten en hij stond in 'limp mode', oftewel toerenbegrenzer bij 6000 tpm en amper 100pk. Dit is een dag later uit zichzelf weggegaan. De elektronica luistert vrij nauw naar juiste spanning kennelijk.

Oh ja, de fabrieksstandaard Yuasa was eerder dit jaar (2017 model) ineens patsboem dood. Motor stond op stuurslot en die krijg je er dus niet vanaf. Compleet overleden. Dit loodzware bakbeest van een accu heeft ruimte gemaakt voor een lichtgewicht unit en wauw, wat een verschil. Als ik zelfs op straat met mild bochtenwerk een verbetering voel dan weet je zeker dat het een goeie koop was.
 
Ik heb een lithium accu gemonteerd op mijn SDR en een bekend zwak punt van dit type accu's is koud starten. De fabrikant raad aan als de accu op omgevingstemperatuur (6C tegenwoordig s'ochtends) eerst een minuutje of twee op te warmen door de verlichting aan te zetten.

Dus ik vanaf nu precies dat doen met grootlicht aan en nog heeft hij wat moeite met starten. Zodra hij warm is en je start em na een tankbeurt niets aan de hand. Maar vanaf koud heeft ie er duidelijk moeite mee en het dashboard geeft foutcodes als ABC + MTC failure die verdwijnen zodra hij stationair loopt.

Een 1300cc met 13.6 compressie of hoeveel is het heeft nu eenmaal een behoorlijke zwengel nodig om aan te slaan.

Voordat ik het opwarm truukje wist heb ik em een keer direct koud gestart. Vind de Superduke niet leuk. Draaide bagger stationair en wilde niet accelereren, en sloeg zelfs af bij het eerste stoplicht. Het oranje motorlampje ging aan na veel kuchend starten en hij stond in 'limp mode', oftewel toerenbegrenzer bij 6000 tpm en amper 100pk. Dit is een dag later uit zichzelf weggegaan. De elektronica luistert vrij nauw naar juiste spanning kennelijk.

Oh ja, de fabrieksstandaard Yuasa was eerder dit jaar (2017 model) ineens patsboem dood. Motor stond op stuurslot en die krijg je er dus niet vanaf. Compleet overleden. Dit loodzware bakbeest van een accu heeft ruimte gemaakt voor een lichtgewicht unit en wauw, wat een verschil. Als ik zelfs op straat met mild bochtenwerk een verbetering voel dan weet je zeker dat het een goeie koop was.


Misschien ook wel geen slecht idee voor een betere batterij te zoeken/plaatsen dan, het is nu wel zo dat dit de eerste (en laatste) winter is dat hij buiten moet overnachten, vanaf dat ik verhuisd ben normaal geen last niet meer van 🤗
 
Terug
Bovenaan Onderaan