KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

De SDR staat er wel om bekend allerlei rare elektronische problemen te kweken bij een lage accuspanning, en de fabrieksstandaard accu's kunnen zomaar een jaar ongebruikt op de plank liggen voordat ze worden gemonteerd. En ik lees op diverse KTM fora verdacht veel van dergelijke problemen. Oplossing, verse accu. Heb je ook meteen een excuus om een lichtgewicht lithium accu aan te schaffen.
 
De SDR staat er wel om bekend allerlei rare elektronische problemen te kweken bij een lage accuspanning, en de fabrieksstandaard accu's kunnen zomaar een jaar ongebruikt op de plank liggen voordat ze worden gemonteerd. En ik lees op diverse KTM fora verdacht veel van dergelijke problemen. Oplossing, verse accu. Heb je ook meteen een excuus om een lichtgewicht lithium accu aan te schaffen.
Betaald door de dealer dan mag ik hopen.
 
De SDR staat er wel om bekend allerlei rare elektronische problemen te kweken bij een lage accuspanning, en de fabrieksstandaard accu's kunnen zomaar een jaar ongebruikt op de plank liggen voordat ze worden gemonteerd. En ik lees op diverse KTM fora verdacht veel van dergelijke problemen. Oplossing, verse accu. Heb je ook meteen een excuus om een lichtgewicht lithium accu aan te schaffen.

Bedankt voor de info
 
Vanmorgen naar de dealer geweest en er zat een storing op de uitlaatklep, deze stond te strak. En er zat een storing op de canbus. Uitlaatklep in de goed positie gezet en alles gereset. Daarna liep hij weer als een zonnetje. Daarna richting Eifel (1 uur snelweg, wel met lastwisselingen). In Aken Brand van de snelweg getankt (E5 98)en de Eifel in. Meteen daarna begon de SDR weer te stotteren en is in totaal een keer of 8 af geslagen zomaar uit het niets. Een paar wegen gereden en nog een keer gestopt. maar er was niet fatsoenlijk mee te rijden. Bij wegrijden moest ik hem boven de 3000 toeren houden en rotondes met ingeknepen koppeling nemen en dan met slippende koppeling de rotonde verlaten. Maar weer terug gereden naar huis, op de snelweg geen probleem als je maar boven de 3000 toeren bleef. Meteen naar de dealer gereden, deze gaat maandag KTM bellen, had dit nog niet eerder meegemaakt. Rij ik daar weg, rijdt ie weer zoals ie moet doen. Snap er niets meer van, zijn er meer mensen die zulke ervaringen hebben met de GEN3 ?
Das niet fijn!
Zowel op GB- als USA SuperDuke forum hierover niets gelezen, hopelijk weten ze het snel op te lossen.
Mijn GEN3 loopt (nog) als een zonnetje met E5, staat nu zo’n 500km op.
 
De SDR staat er wel om bekend allerlei rare elektronische problemen te kweken bij een lage accuspanning, en de fabrieksstandaard accu's kunnen zomaar een jaar ongebruikt op de plank liggen voordat ze worden gemonteerd. En ik lees op diverse KTM fora verdacht veel van dergelijke problemen. Oplossing, verse accu. Heb je ook meteen een excuus om een lichtgewicht lithium accu aan te schaffen.

Het kan eens goed zijn wat Menso schrijft, ik heb wel meerdere keren gehoord als de motor onder het rijden af sloeg dan de koppeling inknijpen en starten, dat de startmotor niet heel hard werd rond gegooid, net of hij er moeite mee had (te weinig stroom)
 
gisteren de 1290 binnen gedaan bij de dealer, voor de denali soundbomb te laten monteren, blijkbaar iets misgelopen, ze hebben gebeld dat de claxon begint te gaan vanaf dat het contact opgezet word, krijgen hem niet meer af _O- . gratis vervangmoto gaan ophalen, rij dus nu rond met een smc 690, ook heel plezant :]. nu wachten totdat ze een nieuwe ecu hebben geplaatst blijkbaar....
 
gisteren de 1290 binnen gedaan bij de dealer, voor de denali soundbomb te laten monteren, blijkbaar iets misgelopen, ze hebben gebeld dat de claxon begint te gaan vanaf dat het contact opgezet word, krijgen hem niet meer af _O- . gratis vervangmoto gaan ophalen, rij dus nu rond met een smc 690, ook heel plezant :]. nu wachten totdat ze een nieuwe ecu hebben geplaatst blijkbaar....

whahahaa , dat is lacjhen , heb een keer zo een geintje uitgehaald met een maat z’n cbr600 , stukje zwarte tape op de toeterknop geplakt , dus bij contact aanging zijn toeter af , was even lachen want hij dacht dat zijn alarm af ging dus hij bleef het aan en uit zetten 🤣 was lachen bij een druk pompstation !
Maar balen van je motor , hopelijk is dat snel opgelost .
 
whahahaa , dat is lacjhen , heb een keer zo een geintje uitgehaald met een maat z’n cbr600 , stukje zwarte tape op de toeterknop geplakt , dus bij contact aanging zijn toeter af , was even lachen want hij dacht dat zijn alarm af ging dus hij bleef het aan en uit zetten 🤣 was lachen bij een druk pompstation !
Maar balen van je motor , hopelijk is dat snel opgelost .
Hoop het ook, maar valt zowiezo onder garantie, vervangmoto betaal ik ook niet, zou hem ergens volgende week al wel terug hebben, normaal
 
Vanmorgen werd ik gebeld door Luc van van Gerven motoren en die had contact gehad met KTM nederland en ik was de eerste in Nederland met dit probleem maar wereldwijd was het al vaker voor gekomen. De rotor blijkt namelijk niet helemaal goed te zijn. Nu heeft Luc vandaag iom KTM mijn rotor aangepast zodat ik toch kan rijden. De nieuwe rotor wordt nog opgestuurd vanuit Oostenrijk en later gemonteerd. Om half 5 mijn motor weer opgehaald en meteen een avondritje (450km) naar de Eifel gemaakt. Hij loopt weer zoals hij moet lopen, helemaal blij dus. En wat een fijne stuurmachine, kan nu weer zelf mijn vering instellen zoals ik het wil hebben, heel anders dan het ESA systeem van BMW. Nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop. Aanstaande woensdag krijgt hij zijn 1000 km beurt. En alle credits naar Luc voor de snelle service, toppie
IMG_3140.jpg
 
ik heb een 2de set velgen liggen, weet iemand of het mogelijk is een 2de set TPMS sensoren te programmeren naast de gemonteerde velgen zodat beide velgen sets te wisselen zijn en de bandendruk aangegeven wordt ?
 
Vanmorgen werd ik gebeld door Luc van van Gerven motoren en die had contact gehad met KTM nederland en ik was de eerste in Nederland met dit probleem maar wereldwijd was het al vaker voor gekomen. De rotor blijkt namelijk niet helemaal goed te zijn. Nu heeft Luc vandaag iom KTM mijn rotor aangepast zodat ik toch kan rijden. De nieuwe rotor wordt nog opgestuurd vanuit Oostenrijk en later gemonteerd. Om half 5 mijn motor weer opgehaald en meteen een avondritje (450km) naar de Eifel gemaakt. Hij loopt weer zoals hij moet lopen, helemaal blij dus. En wat een fijne stuurmachine, kan nu weer zelf mijn vering instellen zoals ik het wil hebben, heel anders dan het ESA systeem van BMW. Nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop. Aanstaande woensdag krijgt hij zijn 1000 km beurt. En alle credits naar Luc voor de snelle service, toppie
Mooi dat je weer kan rijden en dan meteen maar 450km’s, in de avond 😂
Goed bezig 👍🏼
 
Inderdaad, dat is een flinke rit!
Waarschijnlijk wel met wat kilometers snelweg heen en terug naar de Eifel?

Als wij heel de dag in de Alpen/Dolomieten bergweggetjes pakken, doen we meestal zo to 300 km op een dag (tussen 11:00 en 18:00 ongeveer).
 
Toevallig zaterdag nog een rondje eiffel gedaan, 0730 vertrokken en 2100 thuis. 750km gereden maar dan moet ik ook wel een dagje bijkomen haha.
 
Inderdaad, dat is een flinke rit!
Waarschijnlijk wel met wat kilometers snelweg heen en terug naar de Eifel?

Als wij heel de dag in de Alpen/Dolomieten bergweggetjes pakken, doen we meestal zo to 300 km op een dag (tussen 11:00 en 18:00 ongeveer).
Voor mij is dit 250km op en neer (1 uur heen en 1 uur terug) is wel saai maar wel de moeite, Nederland vind ik niet zo leuk meer. Voor een avond is die 450 wel genoeg. Als ik gewoon overdag ga dan vertrek ik meestal rond 12 - 13 uur en ben dan in de avond weer thuis (meestal tussen de 550 en 600km). Ik vind het altijd na 5 uur heel rustig worden in de Eifel en dan kun je echt lekker rijden.
 
Voor mij is dit 250km op en neer (1 uur heen en 1 uur terug) is wel saai maar wel de moeite, Nederland vind ik niet zo leuk meer. Voor een avond is die 450 wel genoeg. Als ik gewoon overdag ga dan vertrek ik meestal rond 12 - 13 uur en ben dan in de avond weer thuis (meestal tussen de 550 en 600km). Ik vind het altijd na 5 uur heel rustig worden in de Eifel en dan kun je echt lekker rijden.
Vind ik nog veel hoor 😄
's avonds is het inderdaad rustiger, maar zijn er ook meer (ouwe) lui met een borrel op onderweg, vinden ze heel normaal daar.

Vertrek jij vanuit de buurt van Eindhoven? Of van verder naar het Zuiden?
 
Vanmorgen naar de dealer geweest en er zat een storing op de uitlaatklep, deze stond te strak. En er zat een storing op de canbus. Uitlaatklep in de goed positie gezet en alles gereset. Daarna liep hij weer als een zonnetje. Daarna richting Eifel (1 uur snelweg, wel met lastwisselingen). In Aken Brand van de snelweg getankt (E5 98)en de Eifel in. Meteen daarna begon de SDR weer te stotteren en is in totaal een keer of 8 af geslagen zomaar uit het niets. Een paar wegen gereden en nog een keer gestopt. maar er was niet fatsoenlijk mee te rijden. Bij wegrijden moest ik hem boven de 3000 toeren houden en rotondes met ingeknepen koppeling nemen en dan met slippende koppeling de rotonde verlaten. Maar weer terug gereden naar huis, op de snelweg geen probleem als je maar boven de 3000 toeren bleef. Meteen naar de dealer gereden, deze gaat maandag KTM bellen, had dit nog niet eerder meegemaakt. Rij ik daar weg, rijdt ie weer zoals ie moet doen. Snap er niets meer van, zijn er meer mensen die zulke ervaringen hebben met de GEN3 ?
Lijkt me herkenbaar. Ik heb dit voorgehad met een gloednieuwe smr990. De dealer vroeg me of er water bij de benzine kon geraakt zijn, wat uiteraard niet het geval was.
Ze hebben het uiteindelijk opgelost door een nieuwe kabelboom te plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan