KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Moet nog ff kleppen controleren voor de zekerheid maar verwacht dat ze goed staan .🙏

Heeft op foto 12 min gelopen stationair in garage zonder zuchtje wind in volledig orginele setting

Arm staat ze zeker met orginele map ,dat blijkt wel ,

Heb er al meerdere over gehoord ducati ,ktm ,honda ectr waar de headers staan te gloeien stationair alles voor emissie -eisen

Waar zijn de tijden dat je nog kon spelen met je gasnaald .......
 
Moet nog ff kleppen controleren voor de zekerheid maar verwacht dat ze goed staan .🙏

Heeft op foto 12 min gelopen stationair in garage zonder zuchtje wind in volledig orginele setting

Arm staat ze zeker met orginele map ,dat blijkt wel ,

Heb er al meerdere over gehoord ducati ,ktm ,honda ectr waar de headers staan te gloeien stationair alles voor emissie -eisen

Waar zijn de tijden dat je nog kon spelen met je gasnaald .......
De meeste motoren doen dit wel. Als je een motor lang stationair laat draaien wordt alles gewoon gloeiend heet.
 
de boel maar uit elkaar gehaald en wat blijkt. alle 4 inlaatkleppen staan veel te strak 0,05
uitlaatkleppen binnen spec maar op de onderste tollerantie

bougies erg witjes

nu nog ergens schims scoren ....
 

Bijlagen

  • C241E96F-B19F-43D5-9EC7-9074F11742E6.jpeg
    C241E96F-B19F-43D5-9EC7-9074F11742E6.jpeg
    163,7 KB · Weergaven: 23
  • 120D59D7-9E94-4A0A-91FA-CA741DA66C01.jpeg
    120D59D7-9E94-4A0A-91FA-CA741DA66C01.jpeg
    103,7 KB · Weergaven: 21
De meeste motoren doen dit wel. Als je een motor lang stationair laat draaien wordt alles gewoon gloeiend heet.
Klopt, gebeurd al met gewoon stationair draaien ( tenzij je een akra mapping erin hebt), arme afstelling af fabriek, dit alleen om de cat eerder op temperatuur te krijgen, zodat het beter zijn werking, hebben tegenwoordig alle motoren en auto's last van.
 
eindelijk mijn shims binnen , kunnen we wr verder 😎
 

Bijlagen

  • C732C290-8478-454D-B408-566E92BE6F32.jpeg
    C732C290-8478-454D-B408-566E92BE6F32.jpeg
    139,8 KB · Weergaven: 11
  • 76D6B579-85C3-441F-A7E7-AE12BF26E690.png
    76D6B579-85C3-441F-A7E7-AE12BF26E690.png
    223,1 KB · Weergaven: 12
Klopt, gebeurd al met gewoon stationair draaien ( tenzij je een akra mapping erin hebt), arme afstelling af fabriek, dit alleen om de cat eerder op temperatuur te krijgen, zodat het beter zijn werking, hebben tegenwoordig alle motoren en auto's last van.
Kan zeker kloppen,
maar wat zou het nut zijn van de boel extra heet willen stoken ...?
 
Kan zeker kloppen,
maar wat zou het nut zijn van de boel extra heet willen stoken ...?
Geen idee, ik laat mijn motor ook 1 keer in de tig maanden warm draaien, eerst een tijdje stationair en dab af en toe met een streepje meer gas, tot de ventilator een keer is aangeslagen en gestopt is.
 
Ze spint weer ,start btr en klinkt voller zoals het hoort
de uitlaat wordt niet meer glow in de dark !
6 kleppen gesteld, waarvan de inlaatkleppen alle 4 op o.o5 mm te strak stonden . En 3 oil jets op de cam bridge zaten dicht !

Nu wr fris en fruitig Klaar voor de lente :]
 
Laatst bewerkt:
Jip er zat aangekoekte restjes kool afzetting in dus heb ze er maar uitgedraaid en eens goed met perslucht behandeld heb er nu 36 +++ op staan gekocht met 22 k
Olie , 300v motul 15/50 ieder jaar vers ,hang graag aan ,t gas :9 was eigenlijk niet gepland maar blij dat ik toch ff gekeken heb ,en het nodig was ook kan er weer 40 tegen .......
 
Vakantieplannen,

Ik ga dit jaar een weekje weg op de SDR 2018. Nu wil ik mijna bagage op de motor meenemen. Ik heb de volledige Akra lijn er op zitten en KTM zelf geeft aan dat dit niet in combi met hun tassen werkt, ivm smelten van de tassen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ander tassen systeem? En zo ja, welk systeem. Ik sta open voor suggesties.
 
Wat een prachtige motor is zo'n SDGT toch. Ik heb nu nog een Honda Crosstourer maar denk dat de volgende een SDGT wordt. Zo mooi.
 
Vakantieplannen,

Ik ga dit jaar een weekje weg op de SDR 2018. Nu wil ik mijna bagage op de motor meenemen. Ik heb de volledige Akra lijn er op zitten en KTM zelf geeft aan dat dit niet in combi met hun tassen werkt, ivm smelten van de tassen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ander tassen systeem? En zo ja, welk systeem. Ik sta open voor suggesties.
Je zou eens naar SW motech blaze kunnen kijken.
 
Vakantieplannen,

Ik ga dit jaar een weekje weg op de SDR 2018. Nu wil ik mijna bagage op de motor meenemen. Ik heb de volledige Akra lijn er op zitten en KTM zelf geeft aan dat dit niet in combi met hun tassen werkt, ivm smelten van de tassen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ander tassen systeem? En zo ja, welk systeem. Ik sta open voor suggesties.
Als ik het opnieuw moest doen dan zou ik hiervoor gaan:
https://www.bikeroutfit.nl/nl/giant...p5cYDItnYzytW_5iPqo9Tp9ykItLvmChoCI4YQAvD_BwEPast zowat op elke motor zonder extra beugels e.d.
 
Terug
Bovenaan Onderaan