KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Austin geeft aan dat deze demperset zogenaamd E-keur heeft, maar volgens mij hebben ze daar een gehoorprobleem (staat ook geen E-keur op). Ook doordat de klep in de uitlaat is uitgeschakeld/verwijderd, laat ie zich toch behoorlijk van zich horen. Wel mooi geluid.
Iets verkopen met E-keur wat geen E-keur heeft? Dan is het dus "track only".
Zijn lekker bezig die gasten van Austin Racing.
Ik zou m'n geld terugvragen als ik iets met E-keur bestel wat het niet blijkt te hebben. Dat is gewoon oplichterij en bovendien maken ze zichzelf daarmee strafbaar.
Dat is een beetje hetzelfde als een KEMA keurmerk sticker op een elektrisch apparaat plakken wat helemaal geen KEMA keurmerk heeft.

Hoop voor je dat je er nooit mee staande wordt gehouden in Duitsland, want dan kun je je weg lopend vervolgen :Y
 
Iets verkopen met E-keur wat geen E-keur heeft? Dan is het dus "track only".
Zijn lekker bezig die gasten van Austin Racing.
Ik zou m'n geld terugvragen als ik iets met E-keur bestel wat het niet blijkt te hebben. Dat is gewoon oplichterij en bovendien maken ze zichzelf daarmee strafbaar.
Dat is een beetje hetzelfde als een KEMA keurmerk sticker op een elektrisch apparaat plakken wat helemaal geen KEMA keurmerk heeft.

Hoop voor je dat je er nooit mee staande wordt gehouden in Duitsland, want dan kun je je weg lopend vervolgen :Y
Er is een marge bij de e-keuring. Daarnaast heb ik wel eens begrepen dat ze in bepaalde landen ook makkelijker zijn met het uitgeven van..

Ik heb heel lang zitten twijfelen over een slip-on van AR. Op het Duitse KTM forum staan heel veel ervaringen en o.b.v. hetgeen wat ik daar heb gelezen gekozen voor een Akrapovic. Er is ook een AR slip-in die ze eerst met E keur verkochten en ineens niet meer omdat deze mogelijk toch niet zou voldoen… erg vreemd dus.

En dan nog, e keur of niet.. als je staande word gehouden en de agent denkt dat de boel niet op orde is of ze gaan meten heb je mogelijk alsnog een probleem. Dat risico wil je wel of niet lopen. Ik niet. :)

Overigens vind ik het wel heel mooi om te zien!
 
Dat die van Austin Racing geen officiële E-keur had, was me wel duidelijk voordat ik deze kocht. Zij doen het min of meer voorkomen, maar als je goed leest, weet je dat het geen echte E-keur is (is dat ze aangegeven dat ze aan de eisen voldoet die bij de motor hoort).

Tegenwoordig kijken ze in Duitsland niet meer naar E-keur bij motoren niet uit D. Is een kwestie van checken wat er op het plaatje staat hoeveel dB die mag maken bij hoeveel toeren. Dan meten in een hoek van 45 graden op 1 meter afstand en dan word je lid gemaakt van de club als het te luid is.
Ik had gelezen dat het type plaatje in Oostenrijk niet belangrijk is mijn ktm geeft standaard meer als daar mag,ik dacht max 93 db
 
Zaterdag breng ik de SD naar andre motors voor nieuwe bandjes, een beurtje en 2 jaar verlengde garantie.
Sd is reeds voorzien van de performance pack maar (nog) niet van de track pack. Ik heb de motor vorig jaar gekocht en nog maar één weekend echt goed mee gereden in de Eifel. Heb daar MSC gewoon volledig uitgeschakeld. Vervolgens geen last meer gehad van traction control dat je tegenhoud bij uitaccelereren of wheely control dat het wiel aan de grond houdt.

Wat voegt het trackpack dan nog toe? Kan iemand mij dat nog een keer uitleggen?
Met het Trackpack wordt hij nóg net wat vuriger.
De gasreatie wordt instelbaar.
Er wordt een extra modus toegevoegd.
...... de Track modus.
In de Track modus veranderd óók de lay-out van het dashboard.
Je kan dan ook de tractie control in 9 stappen instellen.
 
Indien er iemand nog een spatbord (deel) vooraan zoekt in het carbon. Ik heb nog een ongebruikt exemplaar liggen met een klein plekje. Origineel KTM/powerpart, mag weg voor 225.

Powerwear supertech botten maat 43 ( voor mij de absolute topper in schoeisel ) ongedragen, collectie 2022. Weg voor 425

Nog wat nieuwe valbescherming van lightech, de constands adapterplaat en een gen1 r&g uitlaatbeugel.
 

Bijlagen

  • B6034A9D-D2EF-489B-87E9-300BE17640FE.png
    B6034A9D-D2EF-489B-87E9-300BE17640FE.png
    85 KB · Weergaven: 33
  • 3911529F-0E56-4CF4-A9DC-225D4A5973C3.png
    3911529F-0E56-4CF4-A9DC-225D4A5973C3.png
    173,5 KB · Weergaven: 33
  • C46B7AE6-03C4-4B04-BD1A-146F6680AD8E.png
    C46B7AE6-03C4-4B04-BD1A-146F6680AD8E.png
    91,6 KB · Weergaven: 34
  • 3A96DCE3-5B94-44AC-891F-66D7907854AE.jpeg
    3A96DCE3-5B94-44AC-891F-66D7907854AE.jpeg
    297,4 KB · Weergaven: 36
  • 347DFC8E-A5EF-441E-A7FB-AB60037A6E6A.jpeg
    347DFC8E-A5EF-441E-A7FB-AB60037A6E6A.jpeg
    143,8 KB · Weergaven: 36
  • 7B9B7F97-B502-42E2-B02B-5DEBFCCC7B61.jpeg
    7B9B7F97-B502-42E2-B02B-5DEBFCCC7B61.jpeg
    144,6 KB · Weergaven: 36
Die zag ik indd. Dus indd wat ik vermoedde, achterlicht en remlicht zit geïntegreerd in de knipperlichten :)
Laats nog achter iemand gereden (leek bmw ..).die had de knippers achter rood constant aan , en oranje met afslaan , zag er erg goed uit en net wat zichtbaarder achter.

kan ze niet vinden .......grrr
 
Met het Trackpack wordt hij nóg net wat vuriger.
De gasreatie wordt instelbaar.
Er wordt een extra modus toegevoegd.
...... de Track modus.
In de Track modus veranderd óók de lay-out van het dashboard.
Je kan dan ook de tractie control in 9 stappen instellen.
Nog vuriger, dat klinkt goed :9~

Met name de tractie control in 9 stappen instelbaar is interessant. Nu is het enkel volledig aan of volledig uit.
 
Horror die dingen. Als je remt zie je niet meer of je pinkt. Ik hoor veel gejammer van bmwrijders erover, en ze hebben gelijk.
 
Horror die dingen. Als je remt zie je niet meer of je pinkt. Ik hoor veel gejammer van bmwrijders erover, en ze hebben gelijk.
Ik vraag me ook ten zeerste af in hoeverre het legaal is en wederom, heeft het een E-keur?

Anders hebben ze nog iets om over te zeuren :P
 
Die hebben E-keur en ik heb hier geen klachten over zichtbaarheid gehad. Bij die van Kellermann zie je duidelijk een verschil tussen of het knipperlicht is tegelijk met remmen. Ze zijn heel klein, maar daar komt een ongelofelijke bak licht vanaf. De originele knipperlichten van KTM die ook gecombineerd zijn bij deze Superduke zag je wel een heel stuk slechter het onderscheid (werkten niet met Power-LED's).
 
Bmw rijders jammeren altijd...
Vooral over een ander merk😉😉
En ze hebben ook altijd gelijk...
Tenminste, dat denken ze....🙈
En KTM rijders jammeren dan weer over BMW rijders 8-) ....als ze tenminste niet janken als het ding een drupje vloeistof verliest hier of daar:P
 
  • Haha
Waarderingen: zen
Terug
Bovenaan Onderaan