KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Ahhh goeie, nee dit was koud. Op temperatuur op welke hoogte moet die dan staan?
Screenshot_2022-06-22-21-34-26-74_e4424258c8b8649f6e67d283a50a2cbc.jpg
Ik denk dat je redelijk goed zit hoor als hij warm is. Stijgt best een stukje
 
Ik heb voor mijn gen 2.0 een seat cover in bestelling staan (helaas backorder) en deze komt standaard in glans zwart volgens mij. Zijn er ook (officiele) stikkers/stikkersets te krijgen zodat deze wat meer aan sluit bij de rest van de motor?
 
Ik heb voor mijn gen 2.0 een seat cover in bestelling staan (helaas backorder) en deze komt standaard in glans zwart volgens mij. Zijn er ook (officiele) stikkers/stikkersets te krijgen zodat deze wat meer aan sluit bij de rest van de motor?
In principe kan je alles naar wens laten maken......... bel eens met Kevin van Motoxshop
 
Ik ben zaterdag ook net teruggekomen van een weekje Alpen/Dolomieten. Sinds 2018 ga ik elk jaar en elk jaar merk ik dat mijn SDGT daar minder fel op het gas reageert dan in Nederland of Duitsland. Mijn maten ervaren precies hetzelfde met hun motoren. Het verschil valt zeer waarschijnlijk gewoon aan het hoogteverschil te wijten. In de bergen is de lucht nu eenmaal ijler dan op zeeniveau.
Ik heb dit afgelopen Alpen trip ook ervaren met mijn MT10. Lijkt echt minder fel te zijn en langzamer op stoom te komen. Ik denk ook dat het echt de ijle lucht is, wat op zich niet gek is als je constant minimaal 1000 meter boven zeeniveau zit.
 
Als we dan toch bezig zijn, was vorige week ook in Oostenrijk, Slovenië en Italië :)

Mangart, Slovenië:
20220614_142150.jpg


Malta tal, Oostenrijk:
20220612_150421.jpg


Andere MF'ers inhalen op de Großglockner :D
Screenshot_20220617-190310_Gallery.jpg


Italië, vlakbij de Sloveense grens:
20220611_171537.jpg


Nog een korte waarschuwing voor over een grasveldje rijden in Oostenrijk 😄
Screenshot_20220613-182306_Gallery.jpg
 
Vandaag gen 3 velgen gezet onder de 2.0. De s22 sturen direct al veel lichter/directer en voelen in doordraaiers vertrouwd. De 3.0 velg is iets breder dus nu een 200 band ipv 190. Velg design is naar mijn mening fraaier dan de 2.0.


Edit: Ik had een healtech servo eliminator besteld zie ik in de handleiding dat je een brake reservoir relocater nodig hebt van KTM, pff je blijft bestellen....
 

Bijlagen

  • 92DAB332-0651-44BC-96EC-7EEA744E7145.jpeg
    92DAB332-0651-44BC-96EC-7EEA744E7145.jpeg
    383,5 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Wel dikke velgen @sjorrit!

Trouwens, zaterdag in Midland bij Lelystad gereden. Nieuw 'circuit' voor mij daar, eerste sessie ging echt waardeloos, kende de baan niet en bochtjes té stik voor mij. Sessies daarna ging het alleen maar beter en kon de lijnen veel beter rijden.

Al met al een heerlijk dagje en uiteindelijk goed rap gereden. Midlands, een heel bochtig/kort circuit met lage snelheid maar ik had er erg veel plezier gehad.

260622_IMG02255.jpg260622_IMG01718.jpg
 
Wel dikke velgen @sjorrit!

Trouwens, zaterdag in Midland bij Lelystad gereden. Nieuw 'circuit' voor mij daar, eerste sessie ging echt waardeloos, kende de baan niet en bochtjes té stik voor mij. Sessies daarna ging het alleen maar beter en kon de lijnen veel beter rijden.

Al met al een heerlijk dagje en uiteindelijk goed rap gereden. Midlands, een heel bochtig/kort circuit met lage snelheid maar ik had er erg veel plezier gehad.

Bekijk bijlage 1776392Bekijk bijlage 1776393
Klinkt wel als een goede oefening voor haarspeldbochten in de bergen :)

Vlak ernaast kun je overigens op het politiecircuit ook vaak terecht voor circuittraining. Volgens mij is dat iets groter qua bochten en langer recht stuk.
 
Ja dat klopt, PVI circuit is een heel ander circuit, wat langer en ietjes hogere snelheid. Met de CBR600F daar ook al 8x gereden. Maar vooral de prijs is wel een verschil, €90 voor Midlands en €145 voor PVI.

Ach, vrijdag de hele dag op Mettet rijden, dus dit was wel een lekkere oefening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan