KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

1000km: 191 euro
11.000km (12maand OF 15.000km): 240 euro

Remblokken had ik zelf al vervangen.
Dat valt reuze mee dan. Waarschijnlijk omdat de klepspeling ook binnen de tolerantie valt aangezien ze die ook moeten checken.

Mijn schijven en blokken zijn onlangs onder garantie vervangen vanwege een kromme remschijf.
 
Incl remblokken was mijn 15000 beurt een 400 €.
De 30000 beurt is voor volgende week.

Ondertussen vraag ik me af of ik de motor beter volgend jaar verkoop met 60000 op de teller of een 3e jaar rijd tot 90000 en volledig afgeschreven, met het risico dattie dan effectief niets meer waard is...
 
Incl remblokken was mijn 15000 beurt een 400 €.
De 30000 beurt is voor volgende week.

Ondertussen vraag ik me af of ik de motor beter volgend jaar verkoop met 60000 op de teller of een 3e jaar rijd tot 90000 en volledig afgeschreven, met het risico dattie dan effectief niets meer waard is...
Rijd jij 30k per jaar? :o
Daar kom ik met de auto zelfs maar net boven.
Met zoveel kms schrijf je een motor wel snel af.
 
Vanmiddag geknutseld aan de motor 👍
Ik heb een korte kentekenplaathouder gemonteerd (R&G tail tidy). Enorme taartschep weg 😁

Prima ding die tail tidy, alleen jammer dat ze er niet een origineel passend stekkertje voor de ktp verlichting bij doen.
Originele knippers kunnen er wel op en dan passen de koffers ook nog steeds :)
 
Incl remblokken was mijn 15000 beurt een 400 €.
De 30000 beurt is voor volgende week.

Ondertussen vraag ik me af of ik de motor beter volgend jaar verkoop met 60000 op de teller of een 3e jaar rijd tot 90000 en volledig afgeschreven, met het risico dattie dan effectief niets meer waard is...

Mijn verwachting:
60.000km's inruilen aan 9.000 euro?
90.000km's inruilen, gaan ze niet willen. Particulier voor 5 a 6.000 euro te verkopen

Als je tot die 90.000km's kan genieten van onbeperkte garantie zou ik voor die optie gaan, tot het moment dat hij niet meer betrouwbaar is.

Rijd jij 30k per jaar? :o
Daar kom ik met de auto zelfs maar net boven.
Met zoveel kms schrijf je een motor wel snel af.

Als het je werkvervoer is en je hebt een ambulante job is 30.000km niet veel, ken er die dat doen met enkel funkilometers.
 
Is het trouwens zo dat een tweecilinder sneller ‘op’ raakt dan een viercilinder? Hoor namelijk regelmatig verhalen van 200.000+ Bij andere motoren. Waarom zou de KTM dat niet halen?
 
Na de Blackbird weeral een motor welke we delen in onze geschiedenis... :)

Heb je ook nog een Gixxer gehad? (vast wel!)
Haha, ja blackbird was 2002, sv1000s erna, toen een k5 1000 suus, r1, 2x s1000rr 2010 en 2012 model.. Daarna alleen maar enduro... In 2016 nog een jaar een gs1200 gehad... En nu dan de 1290gt...
 
  • Leuk
Waarderingen: msxx
Rijd jij 30k per jaar? :o
Daar kom ik met de auto zelfs maar net boven.
Met zoveel kms schrijf je een motor wel snel af.
Ik ben zelfstandig project coördinator en heb een aantal verschillende grote werven op te volgen, dus ik rijd veel rond. De ktm is mn professionele vervoer, met een wagen sta je heel de dag in de file.
Ik verkoop 'm sowieso particulier, ben niet echt geinteresseerd in inruil. Ik heb het ding ook gewoon gekocht, geen renting of wat dan ook. 5000 euro afschrijving over dat derde jaar schrikt me toch een beetje af. Daarvoor schrijf ik een opstapmotor op 1 jaar af.
Garantie loopt nog een jaar voorbij m'n laatste afschrijving, dus de volgende eigenaar heeft er ook nog genot van.
 
Ik ben zelfstandig project coördinator en heb een aantal verschillende grote werven op te volgen, dus ik rijd veel rond. De ktm is mn professionele vervoer, met een wagen sta je heel de dag in de file.
Ik verkoop 'm sowieso particulier, ben niet echt geinteresseerd in inruil. Ik heb het ding ook gewoon gekocht, geen renting of wat dan ook. 5000 euro afschrijving over dat derde jaar schrikt me toch een beetje af. Daarvoor schrijf ik een opstapmotor op 1 jaar af.
Garantie loopt nog een jaar voorbij m'n laatste afschrijving, dus de volgende eigenaar heeft er ook nog genot van.
Als je 'm tot 90k zou rijden kun je daarna net zo goed langer door blijven rijden. Elk extra jaar is relatief minder afschrijving.
Ik heb zelf 2+2 jaar fabrieksgarantie (weet echter niet of er een maximum aantal kms aan zit).
 
Mijn verwachting:
60.000km's inruilen aan 9.000 euro?
90.000km's inruilen, gaan ze niet willen. Particulier voor 5 a 6.000 euro te verkopen

Als je tot die 90.000km's kan genieten van onbeperkte garantie zou ik voor die optie gaan, tot het moment dat hij niet meer betrouwbaar is.

Als het je werkvervoer is en je hebt een ambulante job is 30.000km niet veel, ken er die dat doen met enkel funkilometers.
:Y 40k km jaarlijks *D waarvan minimaal driekwart fun: in de bergen, maar deels is dat ook een beetje werk, leuk werk, dat wel

KTM moet in principe met groot gemak meer dan 100k km aankunnen, al hangt dat er sterk van af hoe je met het spul omgaat, zowel qua onderhoud als rijden. Inruilen wordt bij zo'n km stand wel een probleem verwacht ik, althans, de afschrijving zal schrikken zijn.

Hoedanook, om die reden (afschrijving) ruilde ik motoren meestal bij vóór 50k km weer in, huidige BMW gaat daar wss de uitzondering op zijn, vanwege de (meestal) iets hogere km-tolerantie in de tweedehandsmarkt (slaat nergens op imho, maar het lijkt zo te zijn). Het verklaard ook waarom ik meerdere moto's gebruik: geen zin om elke anderhalf jaar iets anders te moeten kiezen uit een sowieso steeds beperkter assortiment ("hoera" Euro-4 norm, eens kijken wat er volgend jaar nog zoal Euro-5 compliant is...).
 
  • Leuk
Waarderingen: msxx
Weet iemand welke spec (variante) van Angel GT banden voor onze motor bedoeld zijn?

Bij de Angel GT 1 zie ik A of D. (D voor zwaardere motoren).
Bij de Angel GT 2 is het standaard of A. (A voor zwaardere motoren).

Volgens mij zijn de originele banden de D spec, klopt dat?
Zo heel zwaar is de GT toch niet?
Wat zou het verschil zijn qua rijeigenschappen? :?
 
D voor Duc multi en SDGT. Steviger karkas dacht ik, omdat dit snelle, krachtige motoren zijn die zwaar geladen kunnen zijn.
 
Weet iemand welke spec (variante) van Angel GT banden voor onze motor bedoeld zijn?

Bij de Angel GT 1 zie ik A of D. (D voor zwaardere motoren).
Bij de Angel GT 2 is het standaard of A. (A voor zwaardere motoren).

Volgens mij zijn de originele banden de D spec, klopt dat?
Zo heel zwaar is de GT toch niet?
Wat zou het verschil zijn qua rijeigenschappen? :?

PA GT1 (A) is voor zwaardere motoren, D moet je hebben
PA GT2 weet ik niet maar Super Blackbird zal daar wel antwoord op geven, toch Frank ?
 
1392122


Had trouwens de R&G Tail Tidy dus gemonteerd. Bij deze nog een plaatje :)
 
Klopt omdat het niet klopt wat Hubertje zegt _O-
(A) spec is voor de zware GT motoren en dan bedoel ik Pan, K1600 enz.

Staat erg gaaf, wel benieuwd of je je rug schoon houdt in de regen ?
Dan zouden we bij de GT2 dus de standaard moeten nemen en is de Variante A bij zowel GT1 als GT2 voor écht zware motoren.
Komt mooi uit want de standaard spec is een stuk goedkoper :P
 
In ieder geval was het de D spec van de GT1. Niet de A. Zoals we beiden zeiden.
Haha.

En ja, ik heb ook al gedacht, als ik tot 90 000 rijd, rijd ik 'm net zo goed helemaal morsdood...
Echter.. Wat als hij 180 000 haalt? Wanneer kan ik dan eens iets nieuws kopen?

Keuzes, keuzes ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan