KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Ik zit nu dus erg te twijfelen of ik nog nieuwe banden laat monteren voordat ik over 4 weken een week door de Alpen/Dolomieten ga scheuren. In zo'n week rijden we ongeveer 2000 kilometer en heb nu al bijna 6000 met deze banden gereden.
 
Ik zit nu dus erg te twijfelen of ik nog nieuwe banden laat monteren voordat ik over 4 weken een week door de Alpen/Dolomieten ga scheuren. In zo'n week rijden we ongeveer 2000 kilometer en heb nu al bijna 6000 met deze banden gereden.

En wat verwacht je nu van de volgers van dit topic?
 
Misschien wil ie graag een bijna versleten setje banden weg geven, gezien hij nieuwe gaat leggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: msxx
Het zal dat zijn. Wellicht kan hij nog dienen als bandenstapel op een circuit of zo?
Nee, daar gebruiken ze bijdehante mensen voor :P

Ik vroeg me gewoon af of het realistisch is dat ik 8.000 km ga halen met die Angel GT's. Kilometrages lopen nogal uiteen onder de verschillende gebruikers.
 
Nee, daar gebruiken ze bijdehante mensen voor :P

Ik vroeg me gewoon af of het realistisch is dat ik 8.000 km ga halen met die Angel GT's. Kilometrages lopen nogal uiteen onder de verschillende gebruikers.

Net daarom is het een zinloze post he ;)

De enige die dat in kan schatten ben jij zelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: NapO
Ik zit nu dus erg te twijfelen of ik nog nieuwe banden laat monteren voordat ik over 4 weken een week door de Alpen/Dolomieten ga scheuren. In zo'n week rijden we ongeveer 2000 kilometer en heb nu al bijna 6000 met deze banden gereden.
Voor het antwoord op die vraag is er eigenlijk maar 1 plek waar je terecht kunt: klik

Persoonlijk zou ik het er niet op gokken. Maar dat hoeft ook niet, want in de 4 weken die resteren tot jouw vakantie rij ik met groot gemak die 2000 km bij elkaar, en in de meeste gevallen zullen ze dan op of dichtbij de limiet zitten. In principe kan alles, desnoods pas je je rijstijl aan, maar als je er zelf nu al aan twijfelt zou ik gewoon een nieuw setje laten monteren.
 
Heb gister toevallig weer een nieuwe Metzeler Sportec m7 RR besteld via bandenleader. Beste prijs na mijn idee. Mocht iemand een goedkoper adresje hebben is dat altijd welkom. Ben zeer tevreden over de m7 RR 👍🏻.
 
Voor het antwoord op die vraag is er eigenlijk maar 1 plek waar je terecht kunt: klik

Persoonlijk zou ik het er niet op gokken. Maar dat hoeft ook niet, want in de 4 weken die resteren tot jouw vakantie rij ik met groot gemak die 2000 km bij elkaar, en in de meeste gevallen zullen ze dan op of dichtbij de limiet zitten. In principe kan alles, desnoods pas je je rijstijl aan, maar als je er zelf nu al aan twijfelt zou ik gewoon een nieuw setje laten monteren.
Haha, al die waarzeggers :D

Maar ik ga het er idd niet op gokken.
Heb nog wat slijtnokjes gevonden en ik verwacht niet nog 2.000 km of meer te halen, zeker niet gezien onze rijstijl in de bergen.

1392278
 
Heb gister toevallig weer een nieuwe Metzeler Sportec m7 RR besteld via bandenleader. Beste prijs na mijn idee. Mocht iemand een goedkoper adresje hebben is dat altijd welkom. Ben zeer tevreden over de m7 RR 👍🏻.
Hooguit goedkoper in Duitsland misschien, maar zal weinig schelen.

Wel erg fijne band die M7RR :Y
Alleen zou die achterband het bij mij hooguit 4.500 km volhouden.
 
Haha, al die waarzeggers :D

Maar ik ga het er idd niet op gokken.
Heb nog wat slijtnokjes gevonden en ik verwacht niet nog 2.000 km of meer te halen, zeker niet gezien onze rijstijl in de bergen.

Bekijk bijlage 1392278

Die is nog goed voor max 1.000km. Oftewel 1 dagtrip naar de Moezel.

Hooguit goedkoper in Duitsland misschien, maar zal weinig schelen.

Wel erg fijne band die M7RR :Y
Alleen zou die achterband het bij mij hooguit 4.500 km volhouden.

Een Angel GT houdt het 4.500km uit. De M7RR doet daar vreemd genoeg niet heel veel voor onder, zo lijkt het.
 
Die is nog goed voor max 1.000km. Oftewel 1 dagtrip naar de Moezel.



Een Angel GT houdt het 4.500km uit. De M7RR doet daar vreemd genoeg niet heel veel voor onder, zo lijkt het.
Bij mij gaat een Angel GT zo'n 7.000 km mee als ik er nog 1.000 mee zou kunnen rijden. M7RR had ik in 4.500 op.

Zouden jullie trouwens €50 meer uitgeven voor een set Angel GT2 tov GT1?
 
Bij mij gaat een Angel GT zo'n 7.000 km mee als ik er nog 1.000 mee zou kunnen rijden. M7RR had ik in 4.500 op.

Zouden jullie trouwens €50 meer uitgeven voor een set Angel GT2 tov GT1?

Zeker niet.

M7RR nu 2.500km en ongeveer in de staat welke jij ook laat zien, max 3.500km. Dik tevreden mee. Angel was vooraan op bij 3.800km en kon achter nog even mee.
 
Mijn angel zat op het karkas in de centerstrook voor die slijtnokjes weg waren, dus ik zou het niet wagen.
 
Wat is jullie ervaring met dergelijke sportbanden in de regen, of op een vroege wintermorgen rond het vriespunt?

Ik ben op heden niet ontevreden van sporttoerrubber, maar ben uiteraard benieuwd.
 
Wat is jullie ervaring met dergelijke sportbanden in de regen, of op een vroege wintermorgen rond het vriespunt?

Ik ben op heden niet ontevreden van sporttoerrubber, maar ben uiteraard benieuwd.
M7RR doet het prima in de regen en warmt ook vrij snel op :Y Uiteraard niet zo goed resp. snel als de Angel GT, maar veel scheelt het ook niet.
 
Wat is jullie ervaring met dergelijke sportbanden in de regen, of op een vroege wintermorgen rond het vriespunt?

Ik ben op heden niet ontevreden van sporttoerrubber, maar ben uiteraard benieuwd.

De spitsere vorm maakt hem iets minder vloeiend te rijden in de regen/koude.
Voor het overige geen klagen.
 
PA GT1 (A) is voor zwaardere motoren, D moet je hebben
PA GT2 weet ik niet maar Super Blackbird zal daar wel antwoord op geven, toch Frank ?
M.b.t. de oude GT klopt dit.
Voor de GT2 is nog geen advies gegeven. Ze zijn ook nog niet aan de TÜV ter keuring aangeboden.
Zelfs Pirelli geeft nog geen advies op de website voor de GT2.
 
Ik heb nog een paar vragen:
- jullie hadden ergens zo n site met 1290gt onderdelen (akra uitlaat systeem enzo? modificatie airbox dinges?)
- waar bestel je zo n stekkertje dat ie die standen onthoudt? (orgineel ktm heet dat track pack toch?)
- heeft iemand die KTM stepjes besteld? ander steppen setje? zo ja hoe bevalt het?
- heeft iemand nog een ander ruitje erop? mooier? hoger (maar dan niet zo n kotslelijk ding van KTM orgineel)
- Kofferset kopen de moeite waard of iets anders? (ik zal het af en toe is gebruiken)
- heeft iemand een andere stuurdemper gemonteerd?
- welk navigatie systeem hebben jullie?

Ik krijg de motor volgende week, dus dan heb ik alvast wat info, en kan ik alvast wat spullen gaan bestellen ter verbetering.... (ipv de halve powerparts catalogus leeg bestellen en arm worden... ;)

thnx :)
 
Ik krijg de motor volgende week, dus dan heb ik alvast wat info, en kan ik alvast wat spullen gaan bestellen ter verbetering.... (ipv de halve powerparts catalogus leeg bestellen en arm worden... ;)

thnx :)

kun je niet beter eerst gaan rijden en dan erachter komen wat je anders wil (stuurdemper, steppies, ruitje, uitlaat), of brand het geld in je broekzak ;)
overigens zijn veel dingen die je vraagt wel erg persoonlijk, navi, kofferset e.d.
 
dat ziet er goed uit, waar heb je die gekocht?
Volgens mij had ik 'm of via eBay of rechtstreeks van R&G uit Engeland. Volgens mij dat laatste.

Zelf heb ik trouwens de originele Akra einddemper, KTM origineel donker ruitje en de KTM zijkoffers als opties erop.
 
  • Leuk
Waarderingen: NapO
Om even terug te komen op de banden, kreeg net de prijs door van mijn KTM dealer. Houd je vast....
350 Euro incl montage voor de Angel GT1 banden! :o
Bij de bandenboer om de hoek laat ik voor nog geen 320 Euro de GT2's monteren.

Heb de KTM dealer vriendelijk bedankt voor de moeite en de tip gegeven de banden ergens anders in te kopen _O-
 
Dat verschil valt mee. Bij ducati vs bandenboer had ik destijds 440 vs 230 voor een setje pp2ct...
 
Terug
Bovenaan Onderaan