KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Zo gisteren de 15k beurt gehad. Daarbij ook meteen de software update uitgevoerd en zowaar verse dempingsalgoritmes ontvangen ;) Moet zeggen een wereld van verschil! M'n enige punt van kritiek op de GT was het gedrag van het onderstel, in mijn beleving kon de demping de vering niet volgen en waren vering en demping constant met elkaar in gevecht. Nu voelt e.e.a. correct gedempt; goed volgen van het wegdek en gecontroleerde gewichtsverplaatsingen.

Daarbij is ook de mapping aangepast. Een nog vlakkere koppelkromme en beduidend betere initiële gas aanname. Bijna te lief voor een KTM, ik mis het agressieve wel een beetje, maar het 'ruckeln' onderin is verdwenen.
 
Ik had de motor update al en vond dat een fijne verbetering :Y
Vering update komt er komende week op wanneer er bij JTX een vers setje Angel GT1 gemonteerd wordt :)

Zojuist zelf de nieuwe Brembo LA blokjes gemonteerd (met kopervet aan de juiste zijde :+ ), maar nog niet mee gereden.

Ik had helaas nog geen Torx45 bitje voor de remklauwen, maar zo'n koffertje van GS met 100 items erin van €12 Euro is dus vrij kansloos :')

1393206
 
Ben ook benieuwd, op 21/5 krijgt mijn 2018SDGT 'n software update en nieuwe keerringen in de vork, deze lekken heel zachtjes maar toch......dealer deed gelukkig niet moeilijker erover en was het volledig met me eens dat deze dicht horen te zijn.
Dichtingen is normaal, er blijft heel lang vet van de originele montage uit komen. Dat gaat over na enkele 1000en kms...
 
Zo gisteren de 15k beurt gehad. Daarbij ook meteen de software update uitgevoerd en zowaar verse dempingsalgoritmes ontvangen ;) Moet zeggen een wereld van verschil! M'n enige punt van kritiek op de GT was het gedrag van het onderstel, in mijn beleving kon de demping de vering niet volgen en waren vering en demping constant met elkaar in gevecht. Nu voelt e.e.a. correct gedempt; goed volgen van het wegdek en gecontroleerde gewichtsverplaatsingen.

Daarbij is ook de mapping aangepast. Een nog vlakkere koppelkromme en beduidend betere initiële gas aanname. Bijna te lief voor een KTM, ik mis het agressieve wel een beetje, maar het 'ruckeln' onderin is verdwenen.
Ik had de vering 1 klik lichter laten zetten, daardoor volgde de demping wel. Update voelt behoorlijk zoals mijn vering stond (staat weer standaard nu), maar beter gecontroleerd.

Gas is misschien iets minder bruut onderin, wheelies zijn beter gecontroleerd daardoor lijkt het wel.
 
Was vrijdag bij NIWA omdat ik een lekkage heb. Radiator schijnt op drie plekken te lekken aan de achterkant. Had voor mijn 2016 GT destijds verlengde garantie bijgekocht en die betaald zich nu mooi terug, het wordt vergoed. Nog even gebabbeld met Bart over inruil ;( doet altijd weer pijn te horen die hoge afschrijving. Staat een 2018 voor 17k op de vloer, schijnbaar zit KTM nog steeds met een lading onverkochte ‘oude’ GT’s dus ze doen weer zo’n fijne dump actie. NIWA krijgt er 10! Ik zie de inruilprijs alweer kelderen. Met net 20k op de teller blijf ik maar rijden, zit wel te denken over een rottweiler kit incl ontstekingsmodule. Wie in NL is nou echt de KTM tuningspecialist en verkoopt/monteert deze persoon of bedrijf deze kits?
 
Wouter van Rally-Motor is Rottweiler dealer..
Ik wou eerst ook een Rottweiler airbox aanschaffen maar als ik de resultaten zie denk ik dat de combi van akra en de arrow decat in combi met k&n filter en de rottweiler sas en canister stage 2 verwijderingset hele mooie resultaten geeft.
EBE2E74A-6773-42BB-9C80-6FD8659471A1.jpeg
D1BCE89A-F8E9-4DE7-9252-058069D731CA.jpeg
 
Wilde vandaag weer eens een ritje gaan doen, dacht doe de koffers er weer eens op krijg ik een koffer niet ontgrendeld
Binnenwerk ingespoten, maar hielp ook niks
Dan maar zonder koffers
Pak aan getrokken sleutel in contact klik meer niet terwijl ik 3 weken terug nog gereden heb
Dit valt me toch wel tegen van zo'n dure motor en dure koffers
Hangt nu aan de druppellader maar toch ook maar een andere accu besteld, ik moet er wel op kunnen vertrouwen dat het allemaal werkt als ik weg wil
 
Wilde vandaag weer eens een ritje gaan doen, dacht doe de koffers er weer eens op krijg ik een koffer niet ontgrendeld
Binnenwerk ingespoten, maar hielp ook niks
Dan maar zonder koffers
Pak aan getrokken sleutel in contact klik meer niet terwijl ik 3 weken terug nog gereden heb
Dit valt me toch wel tegen van zo'n dure motor en dure koffers
Hangt nu aan de druppellader maar toch ook maar een andere accu besteld, ik moet er wel op kunnen vertrouwen dat het allemaal werkt als ik weg wil
Heb je een alarm? Zo niet dan is 3 weken wel erg kort idd. Misschien een Li-ion accu erin zetten?
 
Wouter van Rally-Motor is Rottweiler dealer..
Ik wou eerst ook een Rottweiler airbox aanschaffen maar als ik de resultaten zie denk ik dat de combi van akra en de arrow decat in combi met k&n filter en de rottweiler sas en canister stage 2 verwijderingset hele mooie resultaten geeft.

Mooie waarden als die testbank een beetje accuraat is.
Ik heb/had een bodis decat, het geluid met de standaard einddemper was mij toch iets te luid, heb daarom een Akrapovic sportcat in de bodis gestopt. Dempt net even een beetje tot een acceptabeler niveau voor wegrijden @05:30.

Ik had rally-motor inderdaad als verkoper maar als ze ook kunnen installeren en afstellen dan zeker een optie om te bezoeken. Thanks!
 
Dichtingen is normaal, er blijft heel lang vet van de originele montage uit komen. Dat gaat over na enkele 1000en kms...

Nee hoor is niet normaal, alle Dukes hebben dit niet, ook de dealer vindt het niet ok, heb trouwens al 5000km gereden, zoveel
montage vet wordt hier niet gebruikt dat nu na elke 200km de vorkpoten aan beide zijden 'nat' staan. Is ook echt olie dat lekt.
En uit ervaring weet ik dat dichtingen die lekken vuil naar binnen trekken en dat wil je al helemaal niet.
 
Nee hoor is niet normaal, alle Dukes hebben dit niet, ook de dealer vindt het niet ok, heb trouwens al 5000km gereden, zoveel
montage vet wordt hier niet gebruikt dat nu na elke 200km de vorkpoten aan beide zijden 'nat' staan. Is ook echt olie dat lekt.
En uit ervaring weet ik dat dichtingen die lekken vuil naar binnen trekken en dat wil je al helemaal niet.
Mijne heeft langer dan 5000 geduurd, zijn gewoon dicht nu hoor.
 
Ik heb nu ongeveer 6k op de teller en überhaupt geen lekkage aan de keerringen geconstateerd.
 
Nondeju, irritant zo'n Akra 😠 Niet denken dat die kloterige dBkiller eruit komt hè. Had het boutje zo los, maar daarna kreeg ik 'm slechts een klein beetje eruit en daarna geen beweging meer in te krijgen. Ook niet met geweld. Heb 'm met een staaf vanaf de achterkant geprobeerd eruit te tikken, ook dat lukt niet. En nu wil ie er niet goed meer terug in dus kan het boutje ook niet vastzetten. Niet dat dat kutding nog een kant op wil, maar toch.
 
op youtube staan ook wat 'removal' videos, lijkt inderdaad met (meer) geweld te moeten.
ps, vindt je de akra met killer niet luid genoeg ? ik zie zelf de behoefte van killer eruit of link-pijp niet echt.
 
op youtube staan ook wat 'removal' videos, lijkt inderdaad met (meer) geweld te moeten.
ps, vindt je de akra met killer niet luid genoeg ? ik zie zelf de behoefte van killer eruit of link-pijp niet echt.
Ik heb al meer geweld gebruikt dan nodig zou moeten zijn en er was vanaf een bepaald punt echt geen beweging meer in te krijgen.

Ik wil de dBkiller een stukje inkorten. Althans, dat was het plan :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan