KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Update;
- 1000 beurt, versie olie en oliefilter.
-Type olie Motul 300v 10w50 (gebruikte we altijd bij de racers) (10w50 staat in handleiding als advies)
- KTM trackpack gekocht en enabled
- KTM 4 suspension setting (laten) enablen
- Veringsprobleem (was uitgevallen) opgelost; Stekker op de linkervoorpoot zat niet goed vast geklikt. deze opnieuw los gehaald en aangedrukt.e

Om te beginnen bij het laatste, bij je KTM dealer kan je als ie aan de diagnose hangt gratis naar 4 suspension settings(ipv 3 suspension settings)
je krijgt RACE erbij, hardere demping. ik ga van het weekend testen op m favoriete stratencircuit rondje om de verschillen duidelijk te krijgen. dus hier kom ik nog op terug.

KTM TRACKPACK ENABLED.... ik heb meteen video gemaakt hoe t werkt:

Wat ik nog moet testen:
- Launch control
- Race suspension setting

rest vertel ik in t videootje... :) (op mn "beste" engels.... Ik zal later nog een nederlandse versie opnemen.
 
Update;
- 1000 beurt, versie olie en oliefilter.
-Type olie Motul 300v 10w50 (gebruikte we altijd bij de racers) (10w50 staat in handleiding als advies)
- KTM trackpack gekocht en enabled
- KTM 4 suspension setting (laten) enablen
- Veringsprobleem (was uitgevallen) opgelost; Stekker op de linkervoorpoot zat niet goed vast geklikt. deze opnieuw los gehaald en aangedrukt.e

Om te beginnen bij het laatste, bij je KTM dealer kan je als ie aan de diagnose hangt gratis naar 4 suspension settings(ipv 3 suspension settings)
je krijgt RACE erbij, hardere demping. ik ga van het weekend testen op m favoriete stratencircuit rondje om de verschillen duidelijk te krijgen. dus hier kom ik nog op terug.

KTM TRACKPACK ENABLED.... ik heb meteen video gemaakt hoe t werkt:

Wat ik nog moet testen:
- Launch control
- Race suspension setting

rest vertel ik in t videootje... :) (op mn "beste" engels.... Ik zal later nog een nederlandse versie opnemen.

Die 4e suspensión optie krijg je neem ik aan dan alleen bij het Track pack?
 
Afgelopen 4 dagen rond Luxemburg geboenderd, heerlijk. Bochten ABS durf ik nog niet echt op te vertrouwen. Hard remmen onder hellingshoek.. je moet het maar durven.
Verder nog een stuk gewisseld met een BMW 1000R. Wat opviel is dat de bak veel soepeler schakelt dan die van de GT. De QS is ook een heel stuk verfijnder. Misschien omdat het een 4-lijn is.

Mijn bak schakelt als door boter.... komt je koppeling wel goed los ? (of bedoel je de QS, daar ben ik niet van onder de indruk idd.)
 
Laatst bewerkt:
Update;
- 1000 beurt, versie olie en oliefilter.
-Type olie Motul 300v 10w50 (gebruikte we altijd bij de racers) (10w50 staat in handleiding als advies)
- KTM trackpack gekocht en enabled
- KTM 4 suspension setting (laten) enablen
- Veringsprobleem (was uitgevallen) opgelost; Stekker op de linkervoorpoot zat niet goed vast geklikt. deze opnieuw los gehaald en aangedrukt.e

Om te beginnen bij het laatste, bij je KTM dealer kan je als ie aan de diagnose hangt gratis naar 4 suspension settings(ipv 3 suspension settings)
je krijgt RACE erbij, hardere demping. ik ga van het weekend testen op m favoriete stratencircuit rondje om de verschillen duidelijk te krijgen. dus hier kom ik nog op terug.

KTM TRACKPACK ENABLED.... ik heb meteen video gemaakt hoe t werkt:

Wat ik nog moet testen:
- Launch control
- Race suspension setting

rest vertel ik in t videootje... :) (op mn "beste" engels.... Ik zal later nog een nederlandse versie opnemen.
Traction control slip adjust, jammer dat dat niet verkrijgbaar is op het "oude" model. Dat zou wel welkom zijn :Y
 
En geïntegreerde navigatie hé, je hoeft gee. TomTom te kopen. Ktm Navi app kopen voor 9 eur, route er inzetten en via Bluetooth stuurt ie je pijlnavi op je dashboard van je ktm. Scheelt weer 500 eu.
Daar ben ik dus zeer benieuwd naar. Voor mij is het een reden om GEEN 2019 model te kopen. Ik ben zeer blij met mijn TomTom op navigatiesteun en dat is op de nieuwe gewoon onmogelijk om dat netjes weg te werken.

Ik vraag mij dan dus ook af of de KTM-app wel net zo uitgebreid is als een TomTom. Dus fileinfo, herberekening nieuwe route en invoeren van een zelf gemaakte route.
 
Mijn bak schakelt als door boter.... komt je koppeling wel goed los ? (of bedoel je de QS, daar ben ik niet van onder de indruk idd.)

Bij langzaam rijden in de stad bijv. is schakelen van 1 naar 2 bij laag toerental soms niet te doen, met ingetrokken koppeling dus zonder QS. Ik zal eens kijken of koppeling wel goed los komt. Hogere versnellingen en toerentallen zijn geen probleem. De QS zit er ook weleens naast onder volle belasting.
 
Bij langzaam rijden in de stad bijv. is schakelen van 1 naar 2 bij laag toerental soms niet te doen, met ingetrokken koppeling dus zonder QS. Ik zal eens kijken of koppeling wel goed los komt. Hogere versnellingen en toerentallen zijn geen probleem. De QS zit er ook weleens naast onder volle belasting.
Dat herken ik op mijn motor (gelukkig) niet.
 
Daar ben ik dus zeer benieuwd naar. Voor mij is het een reden om GEEN 2019 model te kopen. Ik ben zeer blij met mijn TomTom op navigatiesteun en dat is op de nieuwe gewoon onmogelijk om dat netjes weg te werken.

Ik vraag mij dan dus ook af of de KTM-app wel net zo uitgebreid is als een TomTom. Dus fileinfo, herberekening nieuwe route en invoeren van een zelf gemaakte route.
Ik kan er ook een filmpje van maken als je dat wilt? Maar hoe het werkt in de basis:
- ktm navigation app starten
- plek aangeven waar je naar toe wilt (alleen adres (dus geen google maps)
- berekent de route, en na berekenen stuurt ie deze naar je dashboard. (rij je verkeerd herberekent ie keurig netjes)
- opties: (snelweg vermijden, offroad vermijden, snelste route/kortste route.
- voice begeleiding in je helm mogelijk (je pairt je telefoon via bluetooth). je kan zelfs oproepen op je helm ontvangen, praten en de navigatie blijft gewoon doorgaan in het scherm. )
---Geen file info, Geen flits info, geen zelfgemaakte route.

(dat is wat ik tot nu toe heb uitgevonden) (ik heb zelf geen voice in de helm, ik wil geen muziek, of bellen. motorrijden vergt al genoeg concentratie).

extra; enige wat er gebeurde (heb een huawai p30) is dat na 15 min mn navigatie app stopte met doorgeven aan mn dashboard. <- oplossing, in de powersettings van je mobiel de app vrijtoegang geven tot je batterijverbruik (toestel kapt energie gebruikende apps na verloop van tijd uit). probleem gelost.
 
Klinkt leuk, maar zal voor de meesten toch te beperkt zijn ben ik bang.

Ik heb trouwens zelf gewoon m'n waterdichte Samsung Galaxy S9 op m'n stuur en gebruik die voor navigatie en flitsers.
Heb zo'n bluetooth ding van AliExpress in m'n helm, die werkt perfect 👍Vooral fijn als akoestische ondersteuning voor Navi en flitsers. En makkelijk om met iemand te kunnen praten die ook zo'n ding heeft. Bijvoorbeeld vriendin achterop :)
 
Klinkt leuk, maar zal voor de meesten toch te beperkt zijn ben ik bang.
Inderdaad, de meeste tijd rijd ik geen vooraf ingegeven routes of naar bepaalde bestemmingen. Maar wil je wel op een kaart zien waar je rijdt, en gewaarschuuwd worden voor de bijzonderheden...

Ik heb trouwens zelf gewoon m'n waterdichte Samsung Galaxy S9 op m'n stuur en gebruik die voor navigatie en flitsers.
Dat ben ik ook van plan (met de S8). Welke navigatie applicatie gebruik je daarvoor op je telefoon? Google maps is een voor de hand liggende keuze, maar Waze lijkt mij ook wel aardig...
 
Ik gebruik ook een smartphone, die het trouwens eergisteren opeens begaf op de terugweg. Geen leven meer in te krijgen. Misschien toch de trillingen. Maar ik gebruik de Tomtom mobile app normaal gesproken. Voor mij de beste nav app.
 
Inderdaad, de meeste tijd rijd ik geen vooraf ingegeven routes of naar bepaalde bestemmingen. Maar wil je wel op een kaart zien waar je rijdt, en gewaarschuuwd worden voor de bijzonderheden...


Dat ben ik ook van plan (met de S8). Welke navigatie applicatie gebruik je daarvoor op je telefoon? Google maps is een voor de hand liggende keuze, maar Waze lijkt mij ook wel aardig...

De beste app is TomTom Go. Ik heb er redelijk wat geprobeerd, alleen met deze app (betaald), kun je precies het zelfde als met de TomTom Rider systemen, dus ook routes inladen etc.
 
Kleine vraag, weer over die veelbesproken softwareupdate.

Ik heb nu 3 veringsmodi:
Comfort 1
Comfort 2
Comfort 3

Vroeger had ik onderstaande modi:
Sportief maar wat ongedempt
Ergens iets raar in't midden
Pogo stick

Ik vind nu zeer weinig verschil zitten tussen de 3 settings, na de update. Is dat algemeen zo? Sport lijkt nog wel wat strakker te mogen...

Sinds de update is ook de gasreactie gecastreerd, geen spontane powerwheelies meer halgweg 3e. Beetje zonde van al dat vermogen dan..
 
Kleine vraag, weer over die veelbesproken softwareupdate.

Ik heb nu 3 veringsmodi:
Comfort 1
Comfort 2
Comfort 3

Vroeger had ik onderstaande modi:
Sportief maar wat ongedempt
Ergens iets raar in't midden
Pogo stick

Ik vind nu zeer weinig verschil zitten tussen de 3 settings, na de update. Is dat algemeen zo? Sport lijkt nog wel wat strakker te mogen...

Sinds de update is ook de gasreactie gecastreerd, geen spontane powerwheelies meer halgweg 3e. Beetje zonde van al dat vermogen dan..
Als je je traction control uitzet probeer dan nog is te rijden en kijken of je je power weer terug hebt?
 
De beste app is TomTom Go. Ik heb er redelijk wat geprobeerd, alleen met deze app (betaald), kun je precies het zelfde als met de TomTom Rider systemen, dus ook routes inladen etc.
Welke heb je allemaal getest?

Welke ik ken als mogelijke alternatieven:
(motorcycle navigation - Android Apps on Google Play)
- OsmAnd (met gratis versie kom je al een heel eind en je kunt routes inladen zoals GPX)
- HERE WeGo (beetje beperkt, prima voor in de auto)
- Sygic (geen ervaring mee, wel in de aanbieding: lifetime premium world maps voor €19,99)
- Kurviger (Pro €9,99)
- Calimoto (All maps of Premium, beide erg prijzig)
- Rever Premium ($4 per maand?)

Voor geavanceerde functies voor op de motor lijkt Kurviger Pro mij de beste prijs/kwaliteit.

Waze gebruik ik ook heel veel, maar is op de motor eigenlijk vrij irritant wanneer je een vooraf uitgestippelde route wil rijden, omdat dat ding lekker eigenwijs ineens toch een andere (snellere) route gaat berekenen, ook wanneer je daar niet om hebt gevraagd.

Ik gebruik trouwens een Quadlock smartphone houder voor m'n Samsung.
 
Kleine vraag, weer over die veelbesproken softwareupdate.

Ik heb nu 3 veringsmodi:
Comfort 1
Comfort 2
Comfort 3

Vroeger had ik onderstaande modi:
Sportief maar wat ongedempt
Ergens iets raar in't midden
Pogo stick

Ik vind nu zeer weinig verschil zitten tussen de 3 settings, na de update. Is dat algemeen zo? Sport lijkt nog wel wat strakker te mogen...
Ik krijg de veringupdate pas later deze week, maar twee anderen in dit topic waren er juist erg tevreden over?

Sinds de update is ook de gasreactie gecastreerd, geen spontane powerwheelies meer halgweg 3e. Beetje zonde van al dat vermogen dan..
Met Engine mode in Sport?
Voor en na de update merk ik geen verschil, in z'n 3 gaat ie nog steeds net zo makkelijk omhoog (Engine in Sport, Street weet ik niet).
 
Ik ben tevreden van de vering, maar zie geen enkele meerwaarde meer aan de standen street en comfort. Sport is comfortabel genoeg voor me, geen nut meer dat dat ding elektronisch verstelbaar is.

En ja, ride mode in sport.
 
Welke heb je allemaal getest?

Welke ik ken als mogelijke alternatieven:
(motorcycle navigation - Android Apps on Google Play)
- OsmAnd (met gratis versie kom je al een heel eind en je kunt routes inladen zoals GPX)
- HERE WeGo (beetje beperkt, prima voor in de auto)
- Sygic (geen ervaring mee, wel in de aanbieding: lifetime premium world maps voor €19,99)
- Kurviger (Pro €9,99)
- Calimoto (All maps of Premium, beide erg prijzig)
- Rever Premium ($4 per maand?)

Voor geavanceerde functies voor op de motor lijkt Kurviger Pro mij de beste prijs/kwaliteit.

Waze gebruik ik ook heel veel, maar is op de motor eigenlijk vrij irritant wanneer je een vooraf uitgestippelde route wil rijden, omdat dat ding lekker eigenwijs ineens toch een andere (snellere) route gaat berekenen, ook wanneer je daar niet om hebt gevraagd.

Ik gebruik trouwens een Quadlock smartphone houder voor m'n Samsung.

Het is even geleden, dat wel, maar ongeveer de helft van wat je daar noemt en nog wat anderen.

Wil je routes in kunnen laden en een betrouwbare app (als in all wegen kennen, fatsoenlijk herberekenen) hebben, dan moet je gewoon betalen. Zoek je slechts 1 van de 2, dan kun je met een gratis app vooruit.
 
Iemand enig idee of de afdekplaten van de kofferset los te koop zijn, er is er namelijk één afgewaaid :?
Ga het nog indienen als garantie claim, maar de kwaliteit van de koffers is wel een beetje bedroevend..
 
Iemand enig idee of de afdekplaten van de kofferset los te koop zijn, er is er namelijk één afgewaaid :?
Ga het nog indienen als garantie claim, maar de kwaliteit van de koffers is wel een beetje bedroevend..
Oei, geen idee, mijn handkap waaide eraf eergisteren. Krijg onder garantie en nieuwe... Was maar bij 140 per uur.


Ff wat anders weet iemand of dit wat is?
 
Iemand enig idee of de afdekplaten van de kofferset los te koop zijn, er is er namelijk één afgewaaid :?
Ga het nog indienen als garantie claim, maar de kwaliteit van de koffers is wel een beetje bedroevend..
Kwaliteit koffers is inderdaad ondermaats. De koffers zijn apart te krijgen, dus ik vermoed de panelen ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan