KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Wettelijk gezien heeft ktm geen poot om op te staan als ze eisen dat dat in het eigen netwerk gebeurt. In praktijk echter begin je er niets tegen.

Maar waarom niet naar de dealer?
Bij mij zetten ze gratis aan de pc en resetten ze de KTM.
Hoe moeilijk kan het zijn 🤔🤔🤔🤔
 
Logisch dat je met garantie je motor laat onderhouden en dat de dealer het voor je gaat resetten.
Maar als dat te laat gebeurt door omstandigheden en er gebeurt iets met de motor dan ben je wel verantwoordelijk daarvoor.
Nu weet ik dat je eenvoudig zelf kan resetten.

Kreeg een melding van low fuel, de benzinemeter stond op 1 streep.
Ging toch randje vol tanken en er ging bijna 18 liter in. ( 300 km gereden)

Krijg men ook een melding als die op reserve springt.
 
Logisch dat je met garantie je motor laat onderhouden en dat de dealer het voor je gaat resetten.
Maar als dat te laat gebeurt door omstandigheden en er gebeurt iets met de motor dan ben je wel verantwoordelijk daarvoor.
Zeer onwaarschijnlijk. Mijn motor begon voor mijn vakantie te roepen dat ie z'n jaarlijkse servicebeurt moet hebben. Toen heb ik gezegd doe maar na mijn vakantie. Was geen enkel probleem en de dealer gaf aan dat als het om een paar weken verschil gaat dat dan echt niet je garantie vervalt zo lang je niet óók de kilometers (15dkm per service interval) overschreden bent.

Nu weet ik dat je eenvoudig zelf kan resetten.
Is inderdaad handig, maar zoals we al zeiden heeft het resetten op je motor geen enkele invloed op wel of geen garantie aangezien dat altijd via het centrale systeem van KTM gaat waar alleen officiële dealers toegang toe hebben.
Kreeg een melding van low fuel, de benzinemeter stond op 1 streep.
Ging toch randje vol tanken en er ging bijna 18 liter in. ( 300 km gereden)

Krijg men ook een melding als die op reserve springt.
Volgens mij niet, low fuel melding blijft gewoon low fuel melding en die komt ruim op tijd. Totale tankinhoud is 23 liter.
Je kunt nog 50 à 75 km rijden na de low fuel melding.
 
Zeer onwaarschijnlijk. Mijn motor begon voor mijn vakantie te roepen dat ie z'n jaarlijkse servicebeurt moet hebben. Toen heb ik gezegd doe maar na mijn vakantie. Was geen enkel probleem en de dealer gaf aan dat als het om een paar weken verschil gaat dat dan echt niet je garantie vervalt zo lang je niet óók de kilometers (15dkm per service interval) overschreden bent.


Is inderdaad handig, maar zoals we al zeiden heeft het resetten op je motor geen enkele invloed op wel of geen garantie aangezien dat altijd via het centrale systeem van KTM gaat waar alleen officiële dealers toegang toe hebben.

Volgens mij niet, low fuel melding blijft gewoon low fuel melding en die komt ruim op tijd. Totale tankinhoud is 23 liter.
Je kunt nog 50 à 75 km rijden na de low fuel melding.
Komt er na het laatste grote balkje onderin nog een melding? Moet dat laatste balkje dan weg zijn of komt dat tijdens?
 
Balkje blijft gewoon flikkeren, op 70 - 50 km krijg je een melding en gaat het driehoekje oplichten. Eens je op 0 staat kan je nog ruim 30 km rijden, ik heb al 23.2 liter getankt. Je krikgt geen bijkomende waarschuwingen.
 
Bandjesvraag ; De GT's zijn versleten en ik wil verse, iemand al ervaring met de nieuwe Angels GT2 ?
En inderdaad, bandjes voorkeuren zijn erg persoonlijk, weet ik wel, maar ben toch nieuwsgierig wat
jullie als alternatief zouden aanraden en waarom. Thnx.
 
Collega had zijn Duke 390 , leuk ding. Gaat ie ongetwijfeld veel plezier aan hebben.
En hij kende zijn plaatske al :}
 

Bijlagen

  • 20190621_134319.jpg
    20190621_134319.jpg
    251,3 KB · Weergaven: 27
Bandjesvraag ; De GT's zijn versleten en ik wil verse, iemand al ervaring met de nieuwe Angels GT2 ?
En inderdaad, bandjes voorkeuren zijn erg persoonlijk, weet ik wel, maar ben toch nieuwsgierig wat
jullie als alternatief zouden aanraden en waarom. Thnx.
Gewoon dezelfde er weer onder laten zetten. Wanneer ik weer nieuwe nodig heb zijn de GT2s denk ik goedkoper geworden en dan neem ik die.
 
Heb jij depositie van jou hendel verzet?
Of gewoon laten staan..
Als het stuur bij mij in stand 3 en 4 staat vanaf de tank gezien gaat hij bij het draaien altijd tegen mij tomtom aan helaas..

Sorry voor late reactie, net terug van 2800Km Zwartewoud.

Bij mij komt mijn rempotje bij max naar links sturen tegen mijn Garmin, niets veranderd.
 
Laatst bewerkt:
Hoe doe je dat?
Ref niet eens 300km op een tank.

Dat is vreemd (hebben wij het toch al eens over gehad ?)

350Km met knallen in Dtsl.

Trip 1 doorgaand binnendoor en snelweg laatste tankstop Luxemburg snelweg naar huis 440 Km actieradius.

Trip 2 van uit en thuis gemiddeld.

1403706
1403708
 
Laatst bewerkt:
Bandjesvraag ; De GT's zijn versleten en ik wil verse, iemand al ervaring met de nieuwe Angels GT2 ?
En inderdaad, bandjes voorkeuren zijn erg persoonlijk, weet ik wel, maar ben toch nieuwsgierig wat
jullie als alternatief zouden aanraden en waarom. Thnx.

Ik heb nu 2800Km met de Angels GT2 gereden, meer grip, meer comfort maar wel iets trager insturen.

Maat van mij heeft de CRA3 onder de SDGT, dat is echt een stuur/plak band, hij moest wel erg wennen aan het snelle insturen maar eenmaal gewend :]
 
Laatst bewerkt:
Op hoeveel bladzijden worden we eigenlijk verondersteld een nieuw topic aan te maken?
 
Ik heb nu 2800Km met de Angels GT2 gereden, meer grip, meer comfort maar wel iets trager insturen.

Maat van mij heeft de CRA3 onder de SDGT, dat is echt een stuur/plak band, hij moest wel erg wennen aan het snelle insturen maar eenmaal gewend :]
ok thnx, alhoewel ik best wel tevreden was over de originele Angels GT betreffende grip en hun constante kwaliteit, vond ik dat deze al
niet snel instuurde. Had gehoopt dat de GT2 hierin zou verbeterd zijn.
Maat van mij had vroeger ook de CRA's onder zijn Beemer GS en was daar ook best kwik mee .
 
ok thnx, alhoewel ik best wel tevreden was over de originele Angels GT betreffende grip en hun constante kwaliteit, vond ik dat deze al
niet snel instuurde. Had gehoopt dat de GT2 hierin zou verbeterd zijn.
Maat van mij had vroeger ook de CRA's onder zijn Beemer GS en was daar ook best kwik mee .

Roadtec 01 stuurt nog trager in.

Ik rijd nu op MPR5, uiterst tevreden over. Doet alles goed, en slijt wat minder in ' puntvorm' met de voorband dan de Angel GT waardoor hij langer blijft rijden zoals het bedoeld is.
 
ok thnx, alhoewel ik best wel tevreden was over de originele Angels GT betreffende grip en hun constante kwaliteit, vond ik dat deze al
niet snel instuurde. Had gehoopt dat de GT2 hierin zou verbeterd zijn.
Maat van mij had vroeger ook de CRA's onder zijn Beemer GS en was daar ook best kwik mee .
CRA?
 
Ik moest er ook even over denken...

De roadtec stuurt wat trager ja, maar is lekker stabiel. Dat sturen went snel, iets meer input en gaan maar. Ik ben van de roadtec heel tevreden.

Road 5 stuurt wel nog beter in mooi weer, lijkt wel een sportband.
 
Terug
Bovenaan Onderaan