KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Zijn er ook ervaringen die het verschil tussen de CRA 2 en de CRA 3 kunnen omschrijven?
(Kwestie van voorbereid te zijn, enkele sets conti 2 versleten, nu een set (originele)Batlax aan 't verslijten, Heb nog wel even tijd :))
 
Zijn er ook ervaringen die het verschil tussen de CRA 2 en de CRA 3 kunnen omschrijven?
(Kwestie van voorbereid te zijn, enkele sets conti 2 versleten, nu een set (originele)Batlax aan 't verslijten, Heb nog wel even tijd :))
Hoog tijd dat die Batlaxkes eens gaan verslijten B| …………...bedoel dus meer brommeren eh :]
 
Gisteren even maar de remvloeistof van de koppeling en achterrem vervangen. Zat meer dan 3% water in volgens mijn controlepennetje en was helemaal bruin sinds ik hem heb. Toen trok ik opeens teveel vacuum met mn ontluchter en hoor ik het potje van de koppeling borrelen :'). Was weer leuk aan het kloten de boel te ontluchten. Maar uiteindelijk gelukt *O*
Zo n helder licht gelig kleurtje staat wat mooier dan dat bruinige.
 
Wat vinden jullie van het stuur, ik krijg last van mijn rechter pols (duimmuis) door de te scherpe hoek van het stuur na een lange rit.

Iemand al een ander stuur gemonteerd die minder naar binnen knikt, ik zit zelf te denken aan een zwarte Magura SX ?

Die van de 690 en 1290SA schijnen ook "beter" te zijn maar ik heb geen idee welke specs die hebben.
 
Laatst bewerkt:
Stuur draaien maakt een immens verschil.
Ik vind het in alle standen best comfortabel, maar de handvatten veel te smal, plus die stomme verdikkingen aan de uiteinden duwen in m'n handen.
 
Gisteren even maar de remvloeistof van de koppeling en achterrem vervangen. Zat meer dan 3% water in volgens mijn controlepennetje en was helemaal bruin sinds ik hem heb. Toen trok ik opeens teveel vacuum met mn ontluchter en hoor ik het potje van de koppeling borrelen :'). Was weer leuk aan het kloten de boel te ontluchten. Maar uiteindelijk gelukt *O*
Zo n helder licht gelig kleurtje staat wat mooier dan dat bruinige.
Goed bezig..
Zag vandaag dat ik lekkage heb/had aan het potje van de remvloeistof aan de voorkant.. Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad..?
 
Goed bezig..
Zag vandaag dat ik lekkage heb/had aan het potje van de remvloeistof aan de voorkant.. Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad..?
Niet dat ik gezien heb, maar de mijne staat nog voor een kleine beurt bij de dealer en één van mijn "klachten" was dat ik de remhendel tot aan de gashendel in kon trekken. Hopelijk is dat straks beter, maar zou ook een kleine ondichtheid kunnen zijn?
Eind vorig jaar had ik wel een lekke cilinder in de koppelingshendel.
 
Wat vinden jullie van het stuur, ik krijg last van mijn rechter pols (duimmuis) door de te scherpe hoek van het stuur na een lange rit.

Iemand al een ander stuur gemonteerd die minder naar binnen knikt, ik zit zelf te denken aan een zwarte Magura SX ?

Die van de 690 en 1290SA schijnen ook "beter" te zijn maar ik heb geen idee welke specs die hebben.
Ik heb er geen last van, stuur staat in de originele stand.
 
Het is prachtig weer, de ktm heeft nieuwe bandjes liggen, en deze hier zit gefrustreerd thuis te recupereren van een kleine operatie.
En zeggen dat de ardennen slechts anderhalf uurtje rijden van hier zijn.

Wilde dat gewoon ff delen :+
 
Het is prachtig weer, de ktm heeft nieuwe bandjes liggen, en deze hier zit gefrustreerd thuis te recupereren van een kleine operatie.
En zeggen dat de ardennen slechts anderhalf uurtje rijden van hier zijn.

Wilde dat gewoon ff delen :+
Mijn brommer staat nog bij de dealer en ik zit heel de dag binnen te werken op kantoor, ik weet niet wie het slechter heeft :+
 
In tussentijd, vorige week onderweg na werf in Rotterdam..
1404357
 
In tussentijd, vorige week onderweg na werf in Rotterdam..

Past lekker veel in zo'n roltas zeker? Jij gebruikt je motor toch voor werkbezoeken? Hoe doe je dat dan met temperaturen als deze? Ik kan bijna zwemmen in m'n pak. En t-shirtje, korte broek en slippers ben ik te schijterig voor haha
 
Kan wel wat in ja.
Bij deze had ik mn motorpak, helm, laarzen en handschoenen, aan, laptop + tas, werkkleding (vest, broek, tshirt, veiligheidsschoenen, helm) en deftige kledij (hemd, broek, schoenen) in de koffers. Valharnas, zwemvest, meetgereedschap enz in de rol.
Op de werf gaat werkkledij aan, motorkledij in de bakken en roltas + laptop mee de werf op.
Later op de avond (diner met klant) propere kledij aan, motorpak + laptop in de bakken op slot, werkgerief + werk kledij in de roltas, roltas gaat dan even in de vestiaire of de koffer van de wagen van de klant.

Voor het weer.. Degelijk pak (klim latitude). Alle ventilatie open. Heb ook een doorwaaibroek maar het klim pak doet het even goed.
Specifieke thermische onderlaag voor heet weer, geventileerde laarzen en handschoenen (ik heb bv alpinestars smx6, 1x geventileerd en 1x waterdicht, setje gore tex eska handschoenen + doorwaai maar versterkte richas). Schermpje zo laag mogelijk.
Vizier open, zonneklep dicht.
Ik probeer rijden over de middag zoveel mogelijk te mijden.

En vooral:
Niet! Stil! Staan!
 
Laatst bewerkt:
Kan wel wat in ja.
Bij deze had ik mn motorpak, helm, laarzen en handschoenen, aan, laptop + tas, werkkleding (vest, broek, tshirt, veiligheidsschoenen, helm) en deftige kledij (hemd, ...

En vooral:
Niet! Stil! Staan!

Goed doordacht allemaal hoor, vooral die 'niet stilstaan!' klopt als een ei. Komt een hitte van die blok joh!! Nu baal ik dat die 25% korting actie (vroege vogel actie van 7-8) van Arie Molenaar al voorbij is :P Zal ook wat zomer- doorwaai spul moeten aanschaffen.
Heb alleen wel een airbag van Alpinestars, even kijken of ze daar ook zomerjassen van hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik spot zowat iedere dag op dezelfde stuk op de A9 ook een SDGT uit 2016-2018 vanaf de tegenovergestelde richting. Ook iemand van hier?
 
Nope, ik rijd elke dag van Utrecht naar Rotterdam de A12, A20 en A15. Kom nooit een SDGT tegen, wel vaak de Adventure.

Ook een half jaartje in Alkmaar gewerkt, daar kwam ik op de A9 ook wel eens een SDGT tegen.
 
Tiens, toen ik dus vorige week naar Rotterdam ging, 2 nieuwe, 1 oude en 1 SDR gekruist. Hier in BE zie je ze nooit, ik had geconcludeerd dat Holland stikt van die dingen.
 
Tiens, toen ik dus vorige week naar Rotterdam ging, 2 nieuwe, 1 oude en 1 SDR gekruist. Hier in BE zie je ze nooit, ik had geconcludeerd dat Holland stikt van die dingen.

Kom er geregeld tegen. Maar met Erckens op 10min en Motocare op 20min rijden is dat niet zo verwonderlijk. Vooral in Zonhoven spot ik er geregeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan