KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Kan je maar weer zien wat beschermende kleding doet. Stel hetzelfde eens voor met “normale” kleding.

Sterkte met schade afhandeling.
 
Bedankt met de Boonstra tip, ook dat helpt weer een eind. Iemand nog bv het hitteschild voor de uitlaat. Past dat van een sdr?
 
Sterkte @Hubertje ! Een glijder maken is nooit leuk. Ik vind dat je motor er nog goed vanaf afgekomen is. Wat dat betreft toch een geluk bij een ongeluk.
Ik heb net gisteren bij mijn SDGT de valbeugels en doppen gemonteerd.

Voor iedereen die een origineel ruitje nog hebben liggen, ik ben wel benieuwd welke ruitjes jullie dan nu hebben en waarom die?
 
Sterkte @Hubertje ! Een glijder maken is nooit leuk. Ik vind dat je motor er nog goed vanaf afgekomen is. Wat dat betreft toch een geluk bij een ongeluk.
Ik heb net gisteren bij mijn SDGT de valbeugels en doppen gemonteerd.

Voor iedereen die een origineel ruitje nog hebben liggen, ik ben wel benieuwd welke ruitjes jullie dan nu hebben en waarom die?
Ik heb er een originele "smoke"' op gezet, omdat ik dat beter vond ogen. Vorm en afmetingen zijn identiek aan de originele ruit, en die doet imho prima z'n werk, indachtig het type motor waarmee je met een SDGT onderweg bent. Er zijn after-market grotere ruiten te verkrijgen, maar imho is het ruitmechanisme daar veel te licht voor uitgevoerd om langere tijd heel te blijven, en bovendien sluiten geen van die after-market ruitjes en ruiten imho erg aan bij de vormgeving van de SDGT.
 
5c72oeczk.jpg


Een fototje van de mijne met de val beugels en doppen.
 
Poeh.. niet best, Hubertje. Heel fijn dat je er zelf met (alleen!) kleerscheuren vanaf gekomen bent. Zonde van de motor! Olielekkage? Of is dat nog van het plat liggen? Of is het koelvloeistof? Je was niet meer all-risk verzekerd? Hoe dan ook... hopelijk ben je snel weer on the road.
Koppelingsdeksel is doorgeschuurd, vandaag de schade opmeten. Hopelijk niet erger dan dat.
Zelf voel ik me minder stijf dan verwacht, pijnlijke knie vooral. Ik mag van geluk spreken dat ik het überhaupt kan navertellen.
Niet all risk, dat kwam voor een motor hier in BE op ongeveer 1/3 van de waarde van de motor, met stevige franchise. Dat vond ik een beetje gortig.
Bovendien is een motor voor de verzekering snel total loss, ook als hij met kleine kosten nog rijdbaar is. Ik ga iig voor volledige herstelling op de mijne.

Heeft er iemand ervaring met goede stuurdempers voor de gt?
 
Laatst bewerkt:
Is dat hetzelfde model als voor de superduke r?

Edit: gevonden, dank! Prijs valt mee.
 
Laatst bewerkt:
Koppelingsdeksel is doorgeschuurd, vandaag de schade opmeten. Hopelijk niet erger dan dat.
Ok, als dat het is, zou het meevallen. De motor draaide niet meer na de val hoop ik? Kantelsensor in de KTM? Zal wel.

Zelf voel ik me minder stijf dan verwacht, pijnlijke knie vooral. Ik mag van geluk spreken dat ik het überhaupt kan navertellen.
Dat is zeker! Ondanks de heftigheid valt het alles mee. Voor velen was het over na zo'n val als deze.

Niet all risk, dat kwam voor een motor hier in BE op ongeveer 1/3 van de waarde van de motor, met stevige franchise. Dat vond ik een beetje gortig.
Snap ik, met een beetje geluk knap je nu de motor weer op met wat je bespaard hebt op premie.
 
Jezus dat is wel schrikken man.Een schuiver verwacht je niet zo snel op een recht stuk. Goed dat jijzelf nog heel bent, dat is het belangrijkste.

Heb zelf ook nog een originele demper, originele zadel en zwart gespoten origineel schermpje liggen als je dit nog niet hebt geregeld.

Sterkte!
 
Hebben jullie ook vaak "last" van knipperende automobilisten in het donker?
Ik denk dat 1 op de 20 tegenliggers wel een keer knippert als ik in het donker rij. En ja, mijn grootlicht staat uit. Rij zonder passagier/bagage.
 
Hebben jullie ook vaak "last" van knipperende automobilisten in het donker?
Ik denk dat 1 op de 20 tegenliggers wel een keer knippert als ik in het donker rij. En ja, mijn grootlicht staat uit. Rij zonder passagier/bagage.

Misschien haal je teveel in op N-wegen? Ik heb er geen last van in ieder geval.
 
Haha nee mannen, gewoon als ik netjes op mijn eigen weghelft rij.... en met beide wielen op de grond. Is de hoogte eigenlijk af te stellen?
 
Haha nee mannen, gewoon als ik netjes op mijn eigen weghelft rij.... en met beide wielen op de grond. Is de hoogte eigenlijk af te stellen?

Ik zie nu dat je een nieuw model hebt. Komt door de LED, had ik met mijn MT09 ook, dat is gewoon vervelender voor tegenliggers. Het zal vast wel af te stellen zijn lijkt me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan