KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

heb me een beetje ingelezen over de superduke 1290 GT , zoek er 1 met koffers erop
zoals ik hier gelezen heb kan ik beter voor een 2017 model gaan of is vanaf 6-2016 ook goed ?
lees wel veel problemen , dat ik denk moet ik het wel doen en veilig een kawa Z 1000 sx kopen ( heb ik eerder gehad )

Na 4 Aprilia’s bevalt de GT mij prima ,het ligt er ook vaak aan hoe je er mee omgaat. De laatste RSV mille die ik heb gehad heeft me 1 keer in de steek gelaten in ruim 10 jaar en 45000 km en dat was de accu na 8 jaar! Voor de rest nooit problemen of gekkigheid mee gehad!

Ik weet niet wat je budget is maar er staan nog nieuwe 2018 modellen te koop voor 16990 misschien kun je er wat accessoires uitslepen met onderhandelen!
 
Altijd goed onderhouden... Voelde het maandag toen ik bij een klant toe kwam.. voorrem vermeden op de terugrit, maar toch. De ene keer doe ik vlot 150000 km met een set, de andere keer zijn ze er blijkbaar op 10000 door.
 

Bijlagen

  • IMG_20200514_211233.jpg
    IMG_20200514_211233.jpg
    754,7 KB · Weergaven: 19
Helaas al een hele terugrit metaal op metaal.
Andere zijde is nog net gespaard gebleven.
Het zijn ook telkens enkel de buitenste blokken..
Hoe dan ook verwachtte ik op 60K nieuwe schijven te mogen steken, dus erg wakker lig ik er niet van.
 
Hey guys, mijn fuel-dongles zijn van deze week binnen, heb echter nog niet de tijd gevonden om ze te plaatsen. Degenen die ze ook besteld hadden; hebben jullie ze al geplaatst en is het verschil nu merkbaar ?
Thnx
 
Hey guys, mijn fuel-dongles zijn van deze week binnen, heb echter nog niet de tijd gevonden om ze te plaatsen. Degenen die ze ook besteld hadden; hebben jullie ze al geplaatst en is het verschil nu merkbaar ?
Thnx
Wel binnen maar nog niet geïnstalleerd.
 
Wel geïnstalleerd
Je kunt nu echt veel makkelijker in lage toeren rijden
In zn 2e Versnelling laten rollen waar hij eerst begon te bokken is nu geen probleem meer
Ook de 6e Versnelling is nu bruikbaar geworden
 
Iemand ervaring met deze ruit ?
Staat bij MDI op de site.
Is denk ik lager dan de originele.
( er staat bij: 32,7 cm hoog, maar ja, vanuit welk punt gemeten....)
Ben meestal wel beter tevreden met lagere ruiten; minder herrie en vaak ook betere stabiliteit.
 

Bijlagen

  • 11990650-DB71-40BB-B713-A87DC0B08981.png
    11990650-DB71-40BB-B713-A87DC0B08981.png
    412,1 KB · Weergaven: 14
Ik heb het grotere model de touring gehad
Deze viel vies tegen
Je moest steeds de hoogte veranderen tussen snelweg en touren
Op hoge snelheid werkt hij perfect, maar bij een rondrit had je verschrikkelijk last van turbulentie
Ook kreeg ik na 10 x rijden kleine scheurtjes in de bevestigingspunten maar dit is bij het originele scherm ook een zwak punt
Misschien de schroeven nog losser zetten
Ik ben wel erg benieuwd naar dit scherm omdat hij kleiner en smaller is
Ziet er wel erg goed uit
 
Iemand ervaring met deze ruit ?
Staat bij MDI op de site.
Is denk ik lager dan de originele.
( er staat bij: 32,7 cm hoog, maar ja, vanuit welk punt gemeten....)
Ben meestal wel beter tevreden met lagere ruiten; minder herrie en vaak ook betere stabiliteit.
Ik heb net deze besteld
Wordt wel goed beoordeeld,ben benieuwd
Screenshot_20200517-203607_Google.jpg
 
Het moeilijkste is die onder de tank gewoon, maar even geduldig zijn en je dit lukt iedereen.
Ik heb overigens ook de sensoren gewoon laten zitten. Dit met het idee, mocht de rottweiler plug ooit stuk gaan (het is en blijft een simpel weerstandje), ik eventueel ter plekke de sensor weer kan aansluiten 😉
 
Het moeilijkste is die onder de tank gewoon, maar even geduldig zijn en je dit lukt iedereen.
Ik heb overigens ook de sensoren gewoon laten zitten. Dit met het idee, mocht de rottweiler plug ooit stuk gaan (het is en blijft een simpel weerstandje), ik eventueel ter plekke de sensor weer kan aansluiten 😉
Ik had eens ergens gelezen dat je lambs kapot kunnen gaan als je ze erin laat zitten zonder aan te sluiten
Weet niet of het ook echt zo is
 
Gewoon ter info:
Is er geen addertje onder 't gras?
Verstopt rakende katalysator o.i.d?
Ik heb ooit ergens gelezen dat het niet aan te raden was ivm brandgevaar als je je kat nog hebt. Maar weet niet hoe betrouwbaar dat was. Ik heb geen katalysator meer. Ik geloof niet dat het echt een risico is, maar dat is het enige dat ik gevonden heb. Het is ook weer niet zo dat hij zo rijk gaat lopen dat je de druppels benzine ziet vliegen uit de uitlaat namelijk 😂
 
Krijg je bij een te arme verbranding nou juist meer of minder roetdeeltjes in de katalysator vraag ik mij dan af. In brand vliegen zal die sowieso niet doen, sterker nog, alles wordt minder heet dus de kans op brand is zelfs kleiner. En als de katalysator sneller verstopt zou raken dan zou dat minimaal sneller gaan, aangezien je meestal toch niet in die hele lage toeren rijdt. En al zou je katalysator verstopt raken (na 200.000 km), die vliegt ook niet zomaar in de brand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan