KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Te laat ... de GT is mijn eerste fiets haha. Inmiddels toch al wat kilometers er op.
Ik zit zo uit mijn hoofd rond de 9.000 en heb al wel de ketting 1 keer moeten stellen. Nu zal het deels ook te maken hebben met het feit dat ik 95% van de kilometers met passagier gemaakt heb waardoor de ketting wat meer kilo's de berg op mag slepen.

Uiteraard hou ik jullie allemaal nooit bij, want ik weet wel in mijn achterhoofd dat je een monster tussen je benen hebt (de motor bedoel ik dan), en dat je die met respect moet behandelen.

Dat noem ik ook nog eventjes in mijn eerste filmpje op mijn YouTube kanaal, gaat over van alles en nog wat, maar zo nu en dan een video vanaf de GT:


Voor de liefhebbers. Vertaal functie komt later wel :+
Normaliter heb ik echt een taffeshekel aan vloggers, maar al dat neppe gedoe op youtube bespreek jij dus in je video. Plusje voor jou :P
 
Uiteindelijk zit alles in de gashand, maar als je het monster tussen je benen niet gebruikt dan ben je beter af met een gemakkelijker sturende 890 Duke denk ik dan :)

Niettemin, als jij er plezier aan beleeft en overeind blijft dan heb je de juiste keuze gemaakt he ;)
Ja ach, alsof een SDGT niet goed stuurt :P

Er zijn zat mensen die hele dikke motoren kopen van KTM, BMW en Ducati etc. en als bejaarden rijden, dus ja, iedereen z'n ding :)

Hij geeft af en toe goed gas en rijdt prima in z'n filmoje, niks op aan te merken. Gewoon lekker genieten van dat koppel dan :)
 
Ja ach, alsof een SDGT niet goed stuurt :P

Er zijn zat mensen die hele dikke motoren kopen van KTM, BMW en Ducati etc. en als bejaarden rijden, dus ja, iedereen z'n ding :)

Het is een motor waarbij je jouw wil moet opleggen. Hij stuurt niet vanzelf, in tegenstelling tot sommige andere motoren.

Als bejaarden rijden: check, de wegen zitten er vol mee :+

Vrijdag weer tijd om 800km bochten te nemen, daarna zijn de banden weer voor de vuilbak.
 
Het is een motor waarbij je jouw wil moet opleggen. Hij stuurt niet vanzelf, in tegenstelling tot sommige andere motoren.
Hangt ook een beetje af van wat je gewend bent. Ik reed hiervoor een Speed Triple uit 2008 en daarmee vergeleken stuurt de SDGT wel als vanzelf *D
 
Hangt ook een beetje af van wat je gewend bent. Ik reed hiervoor een Speed Triple uit 2008 en daarmee vergeleken stuurt de SDGT wel als vanzelf *D


Ja, een Speed Triple van 2008 stuurt idd een beetje traagjes....
Vanaf 2011 sturen de Speeds wat frisser; zitten ook dichter op het stuur en alles is wat scherper.
Maar een Speed Triple is navenant het een naked is wèl superstabiel.
Het kàn dus wel....
 
Het is een motor waarbij je jouw wil moet opleggen. Hij stuurt niet vanzelf, in tegenstelling tot sommige andere motoren.

Als bejaarden rijden: check, de wegen zitten er vol mee :+

Vrijdag weer tijd om 800km bochten te nemen, daarna zijn de banden weer voor de vuilbak.
Vrijdag weer tijd om 800km bochten te nemen,......nee nee, we zijn helemaal niet beetje jaloers....B|
Absoluut groot gelijk, geniet ervan, en leuke route's mag je altijd naar me posten hoor :Y
 
  • Leuk
Waarderingen: msxx
Ik nu 28000 gereden en ziet er goed uit, smeer met Kroon XS100 olie met een OSCO smeersysteem

Bij vervanging kies ik voor de DID 525 ZMVX


Dat doe je netjes met die 28000 km ! 👍
(Een dikke twin doet over het algemeen toch wat minder met een ketting dan bv een 4 cyl.)
Een osco heb ik ook wel eens overwogen.
 
Vandaag een R&G Tail Tidy gemonteerd op mijn 2019 GT ... man die handleiding is vorige eeuw gemaakt? Beste is die weg gooien en je eigen verstand gebruiken
 
Vandaag een R&G Tail Tidy gemonteerd op mijn 2019 GT ... man die handleiding is vorige eeuw gemaakt? Beste is die weg gooien en je eigen verstand gebruiken
Ik had 'm voor m'n GT 2017 en die handleiding klopte idd ook niet kan ik mij nog herinneren.
 
vandaag een SDGT met koffers uit Duitsland opgehaald 4-2018 15000 km
$_201.jpg
$_202.jpg
 
zoek nog een koffer voor achterop / tanktas met ring op de tank en denk een hogere donker toerscherm
wellicht nog een andere demper , eerst maar eens naar de RDW
 
zoek nog een koffer voor achterop / tanktas met ring op de tank en denk een hogere donker toerscherm
wellicht nog een andere demper , eerst maar eens naar de RDW

De originele bagagedrager van KTM en de originele KTM topkoffer heb ik hier liggen. Gebruik beiden nooit meer (duo gaat niet meer mee sinds we cabrio hebben). Interesse?
 
Die zit bij de koffer
Klopt. Staat ook in de handleiding van de KTM 48L topkoffer die je hier vindt:

 
En voor wie een donker ruitje koopt, er zitten standaard geen rubbers in. Deze moet je dus overzetten van je originele ruit, of los erbij kopen.
Kwam ik vandaag achter 😅

Wel heel blij met t eindresultaat. Ook mn Quadlock draadloze oplader nu achter t ruitje zitten.
 
En voor wie een donker ruitje koopt, er zitten standaard geen rubbers in. Deze moet je dus overzetten van je originele ruit, of los erbij kopen.
Kwam ik vandaag achter 😅

Wel heel blij met t eindresultaat. Ook mn Quadlock draadloze oplader nu achter t ruitje zitten.
welke ruit heb je gekocht ? foto's ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan