KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Image 3.jpg


Helemaal zwart zou ik ook niet doen. Ik vind de originele wel mooi met dat oranje randje.
 
Hallo, sinds kort lees ik ook mee en ik heb een zwarte 2e gen. GT met zwarte koffers en de verwarmde zadel aangeschaft.

Even een vraag over de onderhoud kosten.
Wat zijn jullie aan 15000, 30000, 12mnd, 24 mnd beurt eigenlijk kwijt.

1000 km gratis bij de koop gehad, wel om gevraagd.
Ik rij ongeveer 3000 km per jaar rond de kerk en inclusief eventuele vakantie kom ik op 7500 km.
 
Mijn handvatten zijn versleten. Ik was gisteren bij de dealer voor vervanging en deze melde dat de gehele hendel en verwarming vervangen moet worden voor 200+ euro. Dit dus voor alleen versleten rubber!

Zijn hier andere oplossingen voor?
 
Mijn handvatten zijn versleten. Ik was gisteren bij de dealer voor vervanging en deze melde dat de gehele hendel en verwarming vervangen moet worden voor 200+ euro. Dit dus voor alleen versleten rubber!

Zijn hier andere oplossingen voor?
Ik zou zeggen ; gewoon claimen bij KTM ( via de dealer )
Tenzij je motor tig duizenden kilometers heeft gedraaid ?
 
Ik zou zeggen ; gewoon claimen bij KTM ( via de dealer )
Tenzij je motor tig duizenden kilometers heeft gedraaid ?
Bij mijn SDGT's zijn idd de handvatrubbers vervangen onder garantie, maar dat was met circa 14k km op de klok. Ik heb er toen op gewezen "volledig versleten" nog nooit te hebben meegemaakt, ook niet bij tellerstanden van 50k of meer. Daarop werd door de dealer geantwoord dat ik een volgende keer gewoon weer kon claimen, omdat de handvatten van de SDGT kennelijk buitengewoon snel slijten.
 
Tis een 2017 met 33k op de teller. Hij zit niet meer in de garantie termijn dus er valt weinig te claimen denk ik zo. Het is alleen apart dat je voor een versleten handvat 200 piek moet betalen. Deze kosten normaal 20😂
 
Hallo, sinds kort lees ik ook mee en ik heb een zwarte 2e gen. GT met zwarte koffers en de verwarmde zadel aangeschaft.

Even een vraag over de onderhoud kosten.
Wat zijn jullie aan 15000, 30000, 12mnd, 24 mnd beurt eigenlijk kwijt.

1000 km gratis bij de koop gehad, wel om gevraagd.
Ik rij ongeveer 3000 km per jaar rond de kerk en inclusief eventuele vakantie kom ik op 7500 km.
Uit welk jaar is ie en heb je nog (verlengde) garantie? Voor de garantie moet je nml minimaal 1 keer per jaar een klein beurtje laten doen. Kost zo'n €200 als er verder niks afwijkends nodig is.

Een grote beurt heb ik nog niet hoeven laten doen (pas bij 30k), maar die kost volgens mij zo'n €500, en nog wat meer als je dan ook je ketting en tandwielen laat vervangen.
 
Ik zou het echt gewoon proberen en vragen aan de dealer om toch onder het mom van coulance een andere prijs stelling te krijgen.
Meestal krijgt de dealer een bepaald aantal uren om twijfelachtige garantie gevallen te verhelpen dus daarmee kan die je van dienst zijn.
Zou te gek zijn dat ze al na 33K helemaal versleten zijn.

Maar het is een gebruiksvoorwerp zoals banden dus slijtage is meestal moeilijk te verhalen al zou dat onder garantie vallen.
 
Uit welk jaar is ie en heb je nog (verlengde) garantie? Voor de garantie moet je nml minimaal 1 keer per jaar een klein beurtje laten doen. Kost zo'n €200 als er verder niks afwijkends nodig is.
Nieuw 2021 en de chef werkplaats KTM zei dat verlengde garantie niet noodzakelijk zou zijn als in de eerste 2 jaar geen bijzondere dingen gebeurt. Dan is de motor goed. Dus nog geen verlengde garantie afgesloten maar dat kan straks nog.
Onderhoud valt dus mee. Na 4 jaar en voor de 30k beurt heb ik de motor waarschijnlijk alweer ingeruild of verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, sinds kort lees ik ook mee en ik heb een zwarte 2e gen. GT met zwarte koffers en de verwarmde zadel aangeschaft.

Even een vraag over de onderhoud kosten.
Wat zijn jullie aan 15000, 30000, 12mnd, 24 mnd beurt eigenlijk kwijt.

1000 km gratis bij de koop gehad, wel om gevraagd.
Ik rij ongeveer 3000 km per jaar rond de kerk en inclusief eventuele vakantie kom ik op 7500 km.
Ik was voor de 15k beurt 430 euro lichter.
Was zonder vervanging van remmen of iets dergelijks, want alles was tiptop in orde.
Was de eerste maar ook meteen de laatste keer voor mij.
Had het gedaan vanwege de garantie, maar doe normaal alles zelf.
 
Enkele pgs terug zijn hier onder andere door mij enkele onderhoudsfacturen gepost. Dit zijn 'normale' tarieven.
Mijn handvatten waren ook versleten bij 35K, waren nog steeds versleten bij 55K (niet veel erger meer).
Net omwille van die debiele prijs heb ik ze destijds niet vervangen.
 
Ik was voor de 15k beurt 430 euro lichter.
Was zonder vervanging van remmen of iets dergelijks, want alles was tiptop in orde.
Was de eerste maar ook meteen de laatste keer voor mij.
Had het gedaan vanwege de garantie, maar doe normaal alles zelf.

Voor de garantie moet je nml minimaal 1 keer per jaar een klein beurtje laten doen. Kost zo'n €200 als er verder niks afwijkends nodig is.

Wel een groot verschil, voor hetzelfde.
Ik heb vorige week ook een belronde gedaan en toen kwamen er ook grote verschillen voor.
 
Laatst bewerkt:
Onderstaande besteld, 3D geprinte opvulstukjes om de speling in de gashendel te verminderen.
5 stuks voor €16,00 incl. verzenden uit UK, je heb er 2 per hendel nodig en kan dus 2 motoren doen plus 1 reserve.
Ben benieuwd.

Ik heb ze net gemonteerd, klusje van niets en ik ben er blij mee, loskomen of ergens tussen geraken is onmogelijk ze zitten opgesloten.

Beter gevoel zo, meer als een gaskabel 👍
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de jaarlijkse (kleine) beurt gehad bij de dealer. Eenmaal daar ook maar besloten om er een nieuwe achterband op te leggen (na 5700 km)
Weer een angel GT van pirelli.
Na het resetten in de computer bleek mn suspension menu er helemaal uit te zijn. Dus beide menu's 'suspension en load' zitten niet meer in het dashboard. Ik moet binnenkort terugkomen, omdat op zaterdag de back-up van KTM Nederland niet bereikbaar is. Helaas kwamen ze er vanmiddag in Veendam niet uit. Naja. Verder rijdt ie weer als een beest, alleen ff geen elektronische veer-instelmogelijkheden. (Electronica..... 🙄)...
 

Bijlagen

  • 20210529_142538.jpg
    20210529_142538.jpg
    234,3 KB · Weergaven: 32
Vandaag de jaarlijkse (kleine) beurt gehad bij de dealer. Eenmaal daar ook maar besloten om er een nieuwe achterband op te leggen (na 5700 km)
Weer een angel GT van pirelli.
Na het resetten in de computer bleek mn suspension menu er helemaal uit te zijn. Dus beide menu's 'suspension en load' zitten niet meer in het dashboard. Ik moet binnenkort terugkomen, omdat op zaterdag de back-up van KTM Nederland niet bereikbaar is. Helaas kwamen ze er vanmiddag in Veendam niet uit. Naja. Verder rijdt ie weer als een beest, alleen ff geen elektronische veer-instelmogelijkheden. (Electronica..... 🙄)...
Hebben ze niet stiekem de software van de 1290 R erop gegoood?

Gisteren was ik ook wezen knallen. Nadat ik thuis was viel er iets op:
 

Bijlagen

  • 8840E36E-13BF-40DB-A07F-04AE6B4ED282.jpeg
    8840E36E-13BF-40DB-A07F-04AE6B4ED282.jpeg
    250,5 KB · Weergaven: 69
Terug
Bovenaan Onderaan