KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Bij mijn gen 1 had ik weinig problemen, alleen heb ik wel fueldongles geplaats om lekker te kunnen sturen.

Bij de huidige gen 2 heb ik tot nu toe nergens last van. Ik vind de gen 2 toch een verbetering in vergelijking met de gen 1.

Laats heb ik de gen 3 1290 adventure gereden en die stuurt en zeker qua rijden beter naar mijn gevoel. De bedieningsknopen zijn weer praktischer geplaatst en cruise controle adaptive maakt het geheel compleet.

Maar ik weet nog niet of ik mijn gen 2 ga inruilen voor een nieuwe GT gen 3.
 
Hoi, de mijne rijdt nog steeds niet zonder horten of stoten 100km/u in z'n 6. Ook niet met de fuel-dongles :-(

Hoe kan je zien of ie de update heeft gehad? Het betreft hier een model 2017 die in 2018 op kenteken is gezet.

BIj de dealer zei men dat ie alle updates heeft gehad vorig jaar.
 
Dat kan alleen de dealer zien.

80 in z'n zes met dongels, ik tank wel altijd V-power maar zoals ik al eerder schreef soms is ie ook wat rauwer en dan gaat het niet, geen idee hoe dat dan komt.
Je leest ook veel verschillen over actieradius hier....
 
Laatst bewerkt:
Dat kan alleen de dealer zien.

80 in z'n zes met dongels, ik tank wel altijd V-power maar zoals ik al eerder schreef soms is ie ook wat rauwer en dan gaat het niet, geen idee hoe dat dan komt.
Je leest ook veel verschillen over actieradius hier....
Dan neem ik binnenkort wel een keer contact met hen op.
Voor nu staat ie in 'showroom staat' droog en aan de druppellader in de schuur :t
 
De meeste kilometers voor dit jaar zijn inderdaad gereden. Om nou nog door 2,5miljoen kilo zout te sturen.....
 

Bijlagen

  • Screenshot_20211129-092802_NOS.jpg
    Screenshot_20211129-092802_NOS.jpg
    120,4 KB · Weergaven: 14
Hoi, heeft iemand ervaring met een POWER COMMANDER op de GT?
Ik ben bezig met de aanschaf van een GT uit 2018 (model 2017) en deze heeft een power commander geïnstalleerd.

Alle rekeningen ter inzage en dat is echt compleet, maar ik kan niet zien of er software updates zijn uitgevoerd.
Kan het kwaad om een software update uit te laten voeren?
Overschrijft dit niet de Software van de power Commander?
Heeft dit überhaupt zin, als er een Power Commander is gemonteerd?
 
Heeft iemand ervaring met een motortent zoals deze? Vouwgarage Motor | Motor Tent Garage | Opvouwbare Waterdichte Motorhoes en Scooterhoes - Standaard Formaat Motorshelter (S)

Nu zit mijn GT onder een te kleine hoes en begint alles en nogwat door regen te roesten. Alhoewel hij onder een afdakje zit.
Geen ervaring met dat product, maar wel met niet geïsoleerde schuurtjes. Probleem is dat het altijd vochtig zal blijven ongeacht wat je er overheen gooit. Vocht trekt namelijk gewoon op vanaf de bodem.

De enige echte oplossing is een geïsoleerde schuur/garage/woonkamer ;)
 
Hoi, heeft iemand ervaring met een POWER COMMANDER op de GT?
Ik ben bezig met de aanschaf van een GT uit 2018 (model 2017) en deze heeft een power commander geïnstalleerd.

Alle rekeningen ter inzage en dat is echt compleet, maar ik kan niet zien of er software updates zijn uitgevoerd.
Kan het kwaad om een software update uit te laten voeren?
Overschrijft dit niet de Software van de power Commander?
Heeft dit überhaupt zin, als er een Power Commander is gemonteerd?
Een KTM dealer kan zo'n tablet aansluiten en zien welke software erop staat.

Daarnaast zul je sowieso de historie op basis van VIN uit de centrale KTM website willen trekken. Daar zou dan eigenlijk ook tussen moeten staan of ze de update uitgevoerd hebben (mits de dealer ook alles netjes heeft geregistreerd).
 
Hoi, heeft iemand ervaring met een POWER COMMANDER op de GT?
Ik ben bezig met de aanschaf van een GT uit 2018 (model 2017) en deze heeft een power commander geïnstalleerd.

Alle rekeningen ter inzage en dat is echt compleet, maar ik kan niet zien of er software updates zijn uitgevoerd.
Kan het kwaad om een software update uit te laten voeren?
Overschrijft dit niet de Software van de power Commander?
Heeft dit überhaupt zin, als er een Power Commander is gemonteerd?
Een power comnander is extern, en “fopt” de ECU, maar kan dus niet door de KTM software worden overschreven. Een software update van de KTM kan op zich dus geen kwaad, maar afhankelijk van wat er in die update zit zou het kunnen dat je de Power Commander opnieuw moet parameteriseren (soort van afstellen, dus). De software update van KTM kan over heel veel meer dingen gaan dan uitsluitend de brandstofhuishouding (waar een Power Commander zich op richt). Misschien beter even overleggen met de desbetreffende werkplaats.

Dealer kan inderdaad gewoon uitlezen welke software er nu is, en eveneens opzoeken welke updates er eerder werden uitgevoerd.
 
Thanks,

Uiteraard zal ik dit ook vragen bij de dealer, maar ik wil graag op voorhand wat info en zekerheid hebben.
Zijn hier überhaupt GT bezitters met een Power Commander?
 
Thanks,

Uiteraard zal ik dit ook vragen bij de dealer, maar ik wil graag op voorhand wat info en zekerheid hebben.
Zijn hier überhaupt GT bezitters met een Power Commander?
Wat je op voorhand kunt doen is het VIN opvragen en dan via de importeur in Malden een uitdraai van de historie opvragen.

Alles is centraal en digitaal geregeld bij KTM.

Ik denk dat zeer weinig mensen de noodzaak zien van een PC op een motor met standaard meer dan 175 pk en 144 Nm.
Bovendien vraag ik mij af (weet 't niet zeker) of de KTM niet gewoon rechtstreeks op de ECU te tunen is zonder PC.
 
Wat je op voorhand kunt doen is het VIN opvragen en dan via de importeur in Malden een uitdraai van de historie opvragen.
Ik vind dat ze niet snel reageren in Malden en in mijn geval totaal niet.
Op facebook vragen ze om direct op hun emailadres je verhaal te doen of je klacht te stellen maar ze reageren of bellen gewoon niet.
Paar weken geleden klacht beschreven en tot op heden nog geen bericht gehad van Malden.
En dan heb ik nog 2 nieuwe GT gekocht dus volgende wordt waarschijnlijk geen motor via Malden.

Als iemand toevallig wel een directe telefoonnummer heeft van de KTM manager zie ik die graag tegemoet.
 
Ik vind dat ze niet snel reageren in Malden en in mijn geval totaal niet.
Op facebook vragen ze om direct op hun emailadres je verhaal te doen of je klacht te stellen maar ze reageren of bellen gewoon niet.
Paar weken geleden klacht beschreven en tot op heden nog geen bericht gehad van Malden.
En dan heb ik nog 2 nieuwe GT gekocht dus volgende wordt waarschijnlijk geen motor via Malden.

Als iemand toevallig wel een directe telefoonnummer heeft van de KTM manager zie ik die graag tegemoet.
Als je alleen een e-mail stuurt kun je bij die figuren inderdaad heel lang wachten. Je kunt het beste een email sturen en er dezelfde dag achteraan bellen. Waarschijnlijk krijg je dan Kevin aan de lijn.

Ik heb twee telefoonnummers gevonden, moet je maar ff proberen.

024 343 7220
Of
024 328 7788
 

Bijlagen

  • 20211109_202641.jpg
    20211109_202641.jpg
    261,3 KB · Weergaven: 55
  • 20211204_143016.jpg
    20211204_143016.jpg
    297,3 KB · Weergaven: 56
  • 20211204_144855.jpg
    20211204_144855.jpg
    411,3 KB · Weergaven: 56
Wat je op voorhand kunt doen is het VIN opvragen en dan via de importeur in Malden een uitdraai van de historie opvragen.

Alles is centraal en digitaal geregeld bij KTM.

Ik denk dat zeer weinig mensen de noodzaak zien van een PC op een motor met standaard meer dan 175 pk en 144 Nm.
Bovendien vraag ik mij af (weet 't niet zeker) of de KTM niet gewoon rechtstreeks op de ECU te tunen is zonder PC.
Persoonlijk denk ik niet dat er een Power commander is gemonteerd voor meer topvermogen, maar waarschijnlijk voor een minder bokkig motorkarakter.
 

Vanaf 1:40 min. de 2022 GT
Ik weet niet of ik het nou helemaal goed zie, maar volgens mij hebben ze de overgang tussen de koplamp en de ruit nu een stuk mooier ontworpen. Het loopt wat meer vloeiend door in een bijna rechte lijn ipv met zo'n gekke knik ertussen :)

Misschien ooit toch een keertje upgraden jong gebruikte van dit model over 1 of 2 jaar :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan