KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

ff een suffe vraag: Maar waar zit het traction control waarschuwingslampje eigenlijk op het dashboard? _O-
 
Zet hem in streetmode, zoek een vochtige weg uit en geef gas. En kijk op je dashboard, ergens in het midden.

Of kijk bij het starten naast het abs lampje
Thanks.

Heb vandaag m'n best gedaan om 'm aan te krijgen in Sport mode op wat dijkjes maar blijkbaar was er meer dan genoeg grip want ik heb niks op zien blinken behalve het schakellicht. Blijkbaar kan het gas er dus nóg lomper op.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij brandt het TC lampje voortdurend bij acceleratie. Ik probeer vaak het voorwiel los te krijgen maar dat lukt niet altijd omdat TC ingrijpt. En TC uitzetten gaat me te ver, omdat ik in bochten graag een werkend TC wil hebben.
De gasrespons voelt vaak zo zacht, ook in Sport, alsof er meer in zit. Ik vermoed dat dit ook met TC te maken heeft. Ik kijk niet altijd op het dash bij optrekken.
 
Pas een proefrit gemaakt op een GT, hele dikke machine!

Paar kritiekpuntjes wel en ik vroeg mij af hoe jullie hier mee om gaan:

- Trillingen in de handvaten en de stepjes. Niet een beetje, maar vond het na 15min al irritant
- Gigantische hitteproductie, had het idee dat mijn benen werden gefrituurd :P
- Oncomfortabel zadel

Ik ga nog eens op zoek naar een sportievere motor om te touren (ipv mijn huidige R1200GS) en de Superduke GT is een serieuze optie.
 
Trillingen gaan over met inrijden.
Hitte niet echt last van, maar ik ben ducs gewend.
Zadel is best comfy. Wel hard,maar dat is goed.
 
Trillingen vielen mij ook op na een smooth V4 met rubber op de voetsteunen. Echter nooit irritant geworden en nu vind ik het alleen maar lekker.
edit: na de inrijperiode vermindert het inderdaad ook, wat Hubertje al zei. Alles wordt soepeler, ook de vering.

Hitte nooit echt last van gehad, was ik eerst ook bang voor maar valt alles mee.
Zadel is voor mij perfect, nooit last. Daar zijn wel goede oplossingen voor eventueel.
 
Laatst bewerkt:
Pas een proefrit gemaakt op een GT, hele dikke machine!

Paar kritiekpuntjes wel en ik vroeg mij af hoe jullie hier mee om gaan:

- Trillingen in de handvaten en de stepjes. Niet een beetje, maar vond het na 15min al irritant
- Gigantische hitteproductie, had het idee dat mijn benen werden gefrituurd :P
- Oncomfortabel zadel
.

Eigenlijk van alle 3 de punten nergens last van.....
 
Dank voor de feedback!

Het wordt óf een Superduke GT of een Super Adventure. Van de eerste ben ik bang dat die niet comfortabel genoeg is (mind you: ik heb een GS), maar de Super Adventure vind ik best wel lomp en ik wil juist graag een machine die wat lichtvoetiger is.

Lange powerband op de GT = minder schakelen en dat spreekt mij enorm aan.
 
Dank voor de feedback!

Het wordt óf een Superduke GT of een Super Adventure. Van de eerste ben ik bang dat die niet comfortabel genoeg is (mind you: ik heb een GS), maar de Super Adventure vind ik best wel lomp en ik wil juist graag een machine die wat lichtvoetiger is.

Lange powerband op de GT = minder schakelen en dat spreekt mij enorm aan.
Voordat je iets koopt, volgens mij komt er komend jaar een nieuwe Super Adventure uit die wat minder lomp eruit zal zien. Ik zag spy shots voorbij komen, ik meen me te herinneren in de laatste Motoplus.
 
Laatst bewerkt:
Als je tc lampje wil zien werken, leg een nieuwe band en zet het ding in street of rain.

100 km het gevoel dat de koppeling slipt in elke versnelling en een kerstboom op het dashboard, daarna beter.
 
.....nog 'n suffe vraag: is er iets ingrijpend veranderd aan het 2018 model?
 
Na knieoperatie, revalidatie en wachten op nieuwe band voor't eerst in een maand vandaag terug met de ktm naar de klanten gereden.. Moet zeggen, heb 't gemist.
 
Ik heb problemen met de 'boordcomputer" van mijn sdgt.
Soms geeft de gt in bochten ongevraagd veel vermogen, of een tijdlang niet als je er via de gashendel om vraagt.
Ook slaat de motor met een flinke "pets" af als je gas wilt geven. Tevens weigeren de knipperlichten 3-4 per dag dienst.
Wie heeft dit ook meegemaakt?
 
Ik heb problemen met de 'boordcomputer" van mijn sdgt.
Soms geeft de gt in bochten ongevraagd veel vermogen, of een tijdlang niet als je er via de gashendel om vraagt.
Ook slaat de motor met een flinke "pets" af als je gas wilt geven. Tevens weigeren de knipperlichten 3-4 per dag dienst.
Wie heeft dit ook meegemaakt?
Ik niet
 
Ik heb problemen met de 'boordcomputer" van mijn sdgt.
Soms geeft de gt in bochten ongevraagd veel vermogen, of een tijdlang niet als je er via de gashendel om vraagt.
Ook slaat de motor met een flinke "pets" af als je gas wilt geven. Tevens weigeren de knipperlichten 3-4 per dag dienst.
Wie heeft dit ook meegemaakt?

Ik ook niet, en lijkt me niet fris. Meteen terug naar de dealer ermee.
 
Ik heb de KTM gisteren op een aanhanger naast een Panigale teruggebracht naar z'n geboorteland, zometeen gaat het gas erop :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan