KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Sinds vandaag in de Eifel telkens lucht in m'n koppelingshendel waardoor ik soms bijna niet meer terug kan schakelen, dit veroorzaakt ook het moeilijk in z'n neutraal kunnen zetten. Door de hendel telkens een flink aantal keer in te trekken en dan te laten schieten wordt het beter en zie je de luchtbelletjes in het reservoir omhoog komen, maar dat werkt maar tijdelijk. Komende week ff naar de dealer want dit is niet goed :/
 
Er zit in het gereedschap zakje ook een kabel die volgens mij bedoeld is om je helm mee vast te maken aan je motor. Maar dan moet er in de buddy oid toch een haakje zitten waar je de kabel aan vast kan maken? Ik kan 'm even niet vinden. Weten jullie dit?
 
Ik hoop dat er binnenkort ook een programma(des noods een hack) uitkomt voor consumenten die dit gewoon met een laptopje thuis kunnen doen. net als VCDS voor VAG auto's. Slaat nergens op dat alles maar via de dealer moet.

Zoiets zou eigenlijk wettelijk verplicht moeten worden. Ook met auto's eigenlijk. Waar vroeger een foutcode zichtbaar was krijg je nu een melding dat je naar de dealer moet om hem uit te laten lezen om achter de foutcode te komen.

Gisteren weer terug van vakantie en meteen een rondje wezen rijden. De MTC is echt ruk. Al zet je hem uit dan grijpt hij alsnog in als je echt maximaal gas geeft tijdens het optrekken. Ontsteking valt even voor een seconde weg en komt daarna weer terug
 
Ik hoop dat er binnenkort ook een programma(des noods een hack) uitkomt voor consumenten die dit gewoon met een laptopje thuis kunnen doen. net als VCDS voor VAG auto's. Slaat nergens op dat alles maar via de dealer moet.

Zoiets zou eigenlijk wettelijk verplicht moeten worden. Ook met auto's eigenlijk. Waar vroeger een foutcode zichtbaar was krijg je nu een melding dat je naar de dealer moet om hem uit te laten lezen om achter de foutcode te komen.

Gisteren weer terug van vakantie en meteen een rondje wezen rijden. De MTC is echt ruk. Al zet je hem uit dan grijpt hij alsnog in als je echt maximaal gas geeft tijdens het optrekken. Ontsteking valt even voor een seconde weg en komt daarna weer terug
Zolang het bij de dealer onder service valt zal het me een zorg zijn, dan ga ik zelf niet klooien.
Maar foutcode met een melding in begrijpelijke taal op het dashboard zou wel fijn zijn. Dat soort dingen zouden tegenwoordig ook prima via een app en een verbinding met je telefoon kunnen trouwens :)

Ik snap echt niet dat jullie zoveel moeite hebben met de MTC.
Als ik met warme banden maximaal gas geef, dan trek ik 'm gewoon op z'n achterwiel, maar geen last van een ingrijpende MTC. Bij mij geen gebrek aan grip. Overigens altijd met de drive mode in Sport.
 
Geen idee, na bijna 18.000 lichter te zijn maakte die 30 euro ook niets meer uit :P

Is het eigenlijk wel een echt slot of past er gewoon een KTM sleutel in?
 
Beste mede KTM'ers,

Ik ben aan het kijken om van mijn 990 smt te upgraden naar een Superduke GT. Omdat dit seizoen bijna afgelopen is zal dit waarschijnlijk toch pas begin volgend jaar worden, maar oriëntatie is nooit slecht!

Mijn vraag is nu of iemand zijn KTM uit Duitsland heeft geimporteerd?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb begrepen dat de 2016 modellen wat kinderziektes had. Misschien dat iemand anders daar meer over kan vertellen.
 
Beste mede KTM'ers,

Ik ben aan het kijken om van mijn 990 smt te upgraden naar een Superduke GT. Omdat dit seizoen bijna afgelopen is zal dit waarschijnlijk toch pas begin volgend jaar worden, maar oriëntatie is nooit slecht!

Mijn vraag is nu of iemand zijn KTM uit Duitsland heeft geimporteerd? Ik ben wel bekend met het proces en je moet geen 2018 model importeren, maar de 2016 modellen heb je daar al vanaf +/- € 10.000. Als je daar +/- € 2.000 aan kosten bijtelt (transport, BPM, kentekenplaat enz.) ben je ongeveer 3 tot 3.5k goedkoper uit dan in NL.

Ik vindt dit wel een groot prijsverschil en vraag me af of er een addertje onder het gras zit?
€2000 klinkt weinig.
BTW hoef je niet te betalen toch? Maar hoeveel BPM ben je kwijt voor eentje van bijvoorbeeld juni 2016 dan?
 
€2000 klinkt weinig.
BTW hoef je niet te betalen toch? Maar hoeveel BPM ben je kwijt voor eentje van bijvoorbeeld juni 2016 dan?

ongeveer €1350 aan BPM (staat ergens BTW in mijn bericht? }):P)en dan komen nog kosten voor keuren en een kentekenplaat enz. De €2.000 euro is ook wel ruim geschat. Maar dan heb je een motor uit Duitsland waar TUV is en koffers opzitten en verlengde garantie heeft tot 2020 (deze stond op autoscout24.de, maar de site is nu offline)
 
ongeveer €1350 aan BPM (staat ergens BTW in mijn bericht? }):P)en dan komen nog kosten voor keuren en een kentekenplaat enz. De €2.000 euro is ook wel ruim geschat. Maar dan heb je een motor uit Duitsland waar TUV is en koffers opzitten en verlengde garantie heeft tot 2020 (deze stond op autoscout24.de, maar de site is nu offline)
Ik zeg toch ook niet dat jij dat zegt? Ik stelde de vraag of er BTW bij moet, vandaar dat mijn zin eindigde met een vraagteken ;)

Is dit dezelfde als jij bedoelt?

https://m.mobile.de/motorrad-inserat/ktm-ktm-1290-super-duke-gt-münchen/267802563.html?ref=srp
 
Vrijdag is bij de mijne de voelspriet van de zijstandaard gesneuveld. Klein euvel, maar verdraaid vervelend.

Vandaag maar doorgeboord, draad getapt en een bout in gedraaid.
 
Ik zeg toch ook niet dat jij dat zegt? Ik stelde de vraag of er BTW bij moet, vandaar dat mijn zin eindigde met een vraagteken ;)

Is dit dezelfde als jij bedoelt?

https://m.mobile.de/motorrad-inserat/ktm-ktm-1290-super-duke-gt-münchen/267802563.html?ref=srp

Owja verkeerd gelezen :9 BTW hoeft idd niet, maar BPM wel en deze kun je berekenen. Hoe ouder de machine is des te meer korting krijg je. Dit is inderdaad zo eentje, maar op autoscout stond 1tje die dichterbij was en minder gelopen had.
 
In de elektronica?
Dat weet ik dus niet. Kan ook zijn dat er helemaal niets mis mee is.

De mijne is een overjarig model uit 2017 die ik 2 maanden terug heb aangeschaft. Toen werd hier ook gevraagd of het niet stiekem voorraad uit 2016 zou zijn waar het een en ander mee zou zijn. In mijn geval had ik een 2017 model dus vroeg ook niet verder wat er mis mee kon zijn.

Model 2016 zou dus te herkennen zijn aan de kleine WP sticker op de voorvork.

edit:

Even gezocht: dit was de post: KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's
 
Laatst bewerkt:
Zolang het bij de dealer onder service valt zal het me een zorg zijn, dan ga ik zelf niet klooien.
Maar foutcode met een melding in begrijpelijke taal op het dashboard zou wel fijn zijn. Dat soort dingen zouden tegenwoordig ook prima via een app en een verbinding met je telefoon kunnen trouwens :)

Ik snap echt niet dat jullie zoveel moeite hebben met de MTC.
Als ik met warme banden maximaal gas geef, dan trek ik 'm gewoon op z'n achterwiel, maar geen last van een ingrijpende MTC. Bij mij geen gebrek aan grip. Overigens altijd met de drive mode in Sport.
ik herken me hier ook niet in.
ding gaat als een malle.
rij btw ook altijd in sport mode.
bij regen pak ik wel 4 wielen .
bij regen op vakantie met de motor kan ik altijd nog misschien de rainmode een keer gebruiken.
alleen een foutmelding gehad , dit was de 15k of een jaar en omdat mijne op een jaar stond kreeg ik de melding.
je rijdt dan als je ver van huis ben idd niet lekker.
nu staat ie weer om de 15k en geen jaar.
 
Laatst bewerkt:
In de elektronica?
Niet alle 2016-exemplaren zijn slecht, maar de eerste serie was ook niet helemaal foutloos. Mijn ervaringen staan ergens aan het begin van dit topic, hiero: klik

Ik hou het erop dat begin 2016 de toeleveranciers van KTM hun zaakjes nog niet helemaal op orde hadden. Zo waren er in 2016 maar liefst 3 verschillende frames in omloop. Van 2016 op 2017 veranderden iig dus dat frame, alsook de cardridges van voor-en achtervering. Tevens waren er een paar terugroepacties c.q. service bulletins, uit mijn hoofd gingen die over zijstandaard, hoofdremcilinder (Brembo) en brandstofpomp.

V.w.b. de electronicaproblemen neig ik ernaar die terug te herleiden naar vermoeide accu's: gelet op de vervangingstermijn ervan bij zowel mijn 2016 als huidig 2017 exemplaar lijkt het erop alsof die dingen (bij wijze van spreke) met tweedehands accu's uit de fabriek komen... Vocht zou ook nog een rol kunnen spelen. Het valt mij sowieso op dat de accu van mijn SDGT, ondanks regelmatig gebruik, met regelmaat bijgeladen moet worden, terwijl ik dat bij mijn andere resp. eerdere motoren nooit zo ervaren heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan