KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Op de Japanse site wordt 2,149,000 JPY vermeld. Tegen de huidige koers is dat: 16582,34 EUR

Dat is anders dan 20499 USD, wat tegen de huidige koers: 17894,29 EUR is. 8% Verschil, of dat te verklaren is door koersfluctuaties sinds ze deze prijzen hebben bepaald? Of dat er in 1 of beide bedragen al een deel belasting is verwerkt?
 
Op de Japanse site wordt 2,149,000 JPY vermeld. Tegen de huidige koers is dat: 16582,34 EUR

Dat is anders dan 20499 USD, wat tegen de huidige koers: 17894,29 EUR is. 8% Verschil, of dat te verklaren is door koersfluctuaties sinds ze deze prijzen hebben bepaald? Of dat er in 1 of beide bedragen al een deel belasting is verwerkt?
Ik denk ook dat je wel een beetje je best moet doen om je Oostenrijkse motoren in Japan te gaan slijten.
 
Vanochtend na ongeveer 10 minuten rijden zat ik al tussen de file. Bloktemperatuur was ongeveer 30 graden. Opeens valt de motor uit. Toen de dashboard wegviel zag je ook alle nummers/letters blokje voor blokje verdwijnen. Meteen weer gestart en toen liep de motor zonder dashboard.
Ik kon net nog naar de vluchtstrook toe rijden om vervolgens het contact uit te zetten.

Ik zette mijn contact weer aan en kreeg opeens de foutmelding "Suspension". DIt gebeurde twee keer achter elkaar. De derde keer wachtte ik even 20 seconden en toen was de melding weg.
Ik heb het idee dat de accu niet genoeg stroom kan leveren en onder een bepaalde grens komt. Ik had mijn handvatverwarming wel op MAX staan sinds gisteren.
Tijdens het rijden gaf het dashboard aan dat de boordspannign 13.8v is.

Heeft iemand dit eerder gehad?

De foutmelding mbt suspensoin heb ik ook gehad. Kwam doordat ik m uit liet vallen. Toen ging het check engine icoontje ook branden. Dit verdween echter na paar keer opnieuw opstarten.

Dat ie zomaar uit viel tijdens het rijden zou ik wel even na laten kijken.
 
Ga binnenkort nieuwe banden laten plaatsen. Nu wil ik de originele angels weer laten zetten. Ik twijfel echter wel doordat ik redelijk wat cupping heb aan Mn voorband. Dit kwam Rond de 13k opzetten. Dit zou moeten komen door te hard remmen met te lage bandenspanning ofzo. Maar dit was altijd wel in orde en zo hard rem ik niet.

Nog meer mensen last hiervan?
 
Ga binnenkort nieuwe banden laten plaatsen. Nu wil ik de originele angels weer laten zetten. Ik twijfel echter wel doordat ik redelijk wat cupping heb aan Mn voorband. Dit kwam Rond de 13k opzetten. Dit zou moeten komen door te hard remmen met te lage bandenspanning ofzo. Maar dit was altijd wel in orde en zo hard rem ik niet.

Nog meer mensen last hiervan?

13000 met een voorband (woon werk ?), geen idee dat cuppen, ik verslijt een set met 5500 km. en mooi slijtagebeeld van oor tot oor.
 
Ga binnenkort nieuwe banden laten plaatsen. Nu wil ik de originele angels weer laten zetten. Ik twijfel echter wel doordat ik redelijk wat cupping heb aan Mn voorband. Dit kwam Rond de 13k opzetten. Dit zou moeten komen door te hard remmen met te lage bandenspanning ofzo. Maar dit was altijd wel in orde en zo hard rem ik niet.

Nog meer mensen last hiervan?

Ik heb nu 14K en de voorband kan nog een paar duizend mee, mooi slijtagebeeld. Ook circuitdag mee gereden op de heetste dag van het jaar. Ik rem regelmatig keihard maar leg ook afstanden af zonder veel te remmen. Achter ging 10K mee.
Cuppen kan niet echt kwaad trouwens.
 
Ik heb nu zelf 5500km op de teller en de banden zijn nog lang niet toe aan vervanging. Ik gok dat de achterband nog een km of 3000 mee kan. De voorband kan nog wel een hele achterband nog mee. Dat is wel de normale gang van zaken dat de voorband net zo lang mee gaat als 2 achterbanden.
 
Ga binnenkort nieuwe banden laten plaatsen. Nu wil ik de originele angels weer laten zetten. Ik twijfel echter wel doordat ik redelijk wat cupping heb aan Mn voorband. Dit kwam Rond de 13k opzetten. Dit zou moeten komen door te hard remmen met te lage bandenspanning ofzo. Maar dit was altijd wel in orde en zo hard rem ik niet.

Nog meer mensen last hiervan?
Het merendeel van mijn GT-rijdende klanten heeft hier geen last van, maar een enkeling wel. Daar zitten nu Dunlop Roadsmart III's onder....
 
Ik had 12000 km toen de voorband eigenlijk voorbij morsdood was, halfweg de flanken was het profiel meer dan weg. Na 7000 kon je dat al beginnen voelen bij insturen.
 
Thanks voor de tips en vergelijkingen mensen. Denk dat ik maar weer voor de Pirelli's ga... heb er toch ruim 13000 mee gedaan (wellicht mede geholpen door m'n rustige rijgedrag aan het begin).

Laat ook gelijk de K2 dashcam installeren. Benieuwd waar ze hem gaan monteren.

Plus wellicht de zadel met stoelverwarming. Alhoewel ik twijfel hoeveel het zal schelen qua comfort.
 
20181110_125804.jpg
vandaag een andere claxon gemonteerd deze hoor je gelukkig een stuk beter
Nu viel het me alleen op dat je alleen maar korte pulsen kunt geven normaal kun je toch ook gewoon langer toeteren
 
Is er helaas al weer af
Motor geeft een general falure ivm verkeerde weerstand
Is wel erg gevoelig zeg, oude weer aangesloten en alles werkt weer naar behoren
 
Thanks voor de tips

Plus wellicht de zadel met stoelverwarming. Alhoewel ik twijfel hoeveel het zal schelen qua comfort.
als je doorrijder ben zal ik hem cker aanbevelen.
een keer in Frankrijk rond 0 graden weggereden en dat was wel heel fijn.

mijn pirellies bij 9 k gewisseld.
8er was op maar voor nog niet .
maar ivm vakantie gewisseld , want tijdens de vakantie wil ik dat niet.
btw rijdt wel altijd single.
 
Laatst bewerkt:
........................als je doorrijder ben zal ik hem cker aanbevelen.
een keer in Frankrijk rond 0 graden weggereden en dat was wel heel fijn.

Zal zeker zijn waarde hebben bij die temperaturen, maar heb eigenlijk nog niet veel gehoord
dat het ook ergonomisch veel beter is voor de km-vreters, of ben ik fout ?
 
Zijn er mensen hier die de canister (zwarte box onder duo zadel ) verwijdert hebben
om bijvoorbeeld meer opbergruimte te creëren ?
 
........................als je doorrijder ben zal ik hem cker aanbevelen.
een keer in Frankrijk rond 0 graden weggereden en dat was wel heel fijn.

Zal zeker zijn waarde hebben bij die temperaturen, maar heb eigenlijk nog niet veel gehoord
dat het ook ergonomisch veel beter is voor de km-vreters, of ben ik fout ?
op een gegeven moment krijg je toch pijn je hol .
maar 3 dagen 600km binnendoor gereden.
is beter als standaard zadel , maar zoals gezegd op een gegeven moment krijg jetoch pijn je hol.
 
Terug
Bovenaan Onderaan