KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Ja had ik gezien maar vind die SW-Motech mooier, minder grof en beter passend bij de stijl van het frame alsof het zo hoort.

Ja begrijp ik, maar de Ibex wordt bevestigd op steunpunten, de SW zit met een klem op de framebuis. Ben misch fout maar het lijkt me dat bij eventuele val dan de krachten ook doorgespeeld worden op een plooibaar gedeelte van het frame ?
 
Ik heb aan die sw motechs ook al gedacht, vooral ook omdat de plastic tankkappen van de ktm fors duurder zijn met 320 / stuk. Had wel gehoord dat ze een licht andere kleur hadden dan het frame.
 
Ja begrijp ik, maar de Ibex wordt bevestigd op steunpunten, de SW zit met een klem op de framebuis. Ben misch fout maar het lijkt me dat bij eventuele val dan de krachten ook doorgespeeld worden op een plooibaar gedeelte van het frame ?
Laat ik voorop stellen dat ik ze beide niet mooi vind, maar het enige verschil is idd het onderste bevestigingspunt. Tot op heden heb ik altijd begrepen dat je valdoppen en valbeugels juist beter aan het frame bevestigd kunnen worden dan aan het motorblok omdat je niet wil dat je blok klappen op moet vangen. Ik zou dus die van SW nemen.
 
Ik heb aan die sw motechs ook al gedacht, vooral ook omdat de plastic tankkappen van de ktm fors duurder zijn met 320 / stuk. Had wel gehoord dat ze een licht andere kleur hadden dan het frame.
Maar gaan die valbeugels je tank beschermen? Zitten toch wel een stuk lager dan de tank.

(Ik ben overigens all-risk verzekerd dus ik ga er sowieso geen lelijke beugels opzetten :P )
 
Maar gaan die valbeugels je tank beschermen? Zitten toch wel een stuk lager dan de tank.

(Ik ben overigens all-risk verzekerd dus ik ga er sowieso geen lelijke beugels opzetten :P )

Dat is idd. ook de reden dat ik twijfel, ik denk niet niet dat de tank en bochtenverlichtingkappen buiten schot blijven.

Zou het eens in het echt moeten zien.
 
Vanochtend mijn contact aangezet zonder te starten en ik zie dat mijn accu 12.1 volt heeft. Vervolgens ging even mijn dimlicht aan en zakte de spanning naar 11.8 volt.
De standaard accu's zijn echt gaar. -O-
 
Gisteren onder -redelijk fris- winterzonnetje de Duke gepeotst voor de nakende winterstop.
Rest van de mogelijke ritjes zullen met het ouwe Soesje gebeuren.
Mis hem nu al haha .
 

Bijlagen

  • 20180812_165757.jpg
    20180812_165757.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 31
Vanochtend mijn contact aangezet zonder te starten en ik zie dat mijn accu 12.1 volt heeft. Vervolgens ging even mijn dimlicht aan en zakte de spanning naar 11.8 volt.
De standaard accu's zijn echt gaar. -O-

Die van mij had gisteren na 4 weken stilstand nog 11,9 V daarna maar aan de druppellader gezet om te overwinteren.
 
Vanochtend mijn contact aangezet zonder te starten en ik zie dat mijn accu 12.1 volt heeft. Vervolgens ging even mijn dimlicht aan en zakte de spanning naar 11.8 volt.
De standaard accu's zijn echt gaar. -O-



Gaar is zacht uitgedrukt. Ik had dus precies hetzelfde vanochtend.. Nooit enige last van, maar sinds ik die K2 dashcam erop heb zitten. En hij start niet... Zal wel even bij de dealer langsrijden of ze een betere accu hebben.

De dashcam heeft niet eens parkeer modus aanstaan, dus hij kan hem nietleeg trekken. Mogelijk heeft hij gewoon moeite met de startspanning oid.

NB. stuur de foto's vanavond wel even opnieuw, waarschijnlijk waren ze nog niet geautoriseerd en hier op werk kan ik de foto's op een of ander emanier niet toevoegen aan de post
 
Laatst bewerkt:
Die van mij had gisteren na 4 weken stilstand nog 11,9 V daarna maar aan de druppellader gezet om te overwinteren.
Ik zet 'm standaard altijd aan de druppellader. Geen zin in niet willen starten als ik ermee wil rijden. Bovendien trekt het alarm 'm ook leeg.
 
Is dit alleen een Dashcam of kan je er ook vakantiefilmpjes mee schieten, zit er een afstandsbediening bij bv. ?

En kan je de bestanden eenvoudig zoeken en opslaan?
 
Een aantal video's, sorry van omgekeerde beeld. Zet de kwaliteit wel even hoger en je geluid uit, want dat lijkt nergens op:

De insteek van de K2 is echt om te functioneren als dashcam. Er is een opnameloop (oude gegevens worden overschreven) en alles zit weggewerkt onder de zadel, dus je kan de opname niet aanzetten/stopzetten tijdens het rijden. Er zit wel een app bij waarin je bijv. de loop kan uitzetten. Je kan bv ook parkeermodus aanzetten. De bestanden kan je eenvoudig via wifi downloaden.

Afhankelijk van de SD kaart die je erin stopt kan je prima beelden schieten van een ritje, maar puur voor vakantiefilmpjes zou ik een go-pro halen. Dan heb je gelijk 4K.

Even een update over de kromme remschijven. Was naar de dealer geweest en KTM heeft uit coulance 50% vergoed (omdat het een slijtage onderdeel is en de motor toch al 17K heeft gelopen). Vind ik al met al best netjes.
 
Laatst bewerkt:
Vind beeld kwaliteit best goed Dawid, ook de nachtbeelden .

Ja echt relaxed. Voorkomt gewoon discussie in geval dat er onverhoopt iets gebeurt. Maar ook het gemak.. het is installeren en gaan. Als de motor uitgaat, gaat de camera ook uit en andersom. Je accu zal dan ook niet leeglopen.

De reden dat ik laatst met een lege accu stond was dat ik de dashcam handmatig had aangezet toen de motor al uitstond. Vervolgens heb ik de dashcam niet handmatig uitgezet, waardoor ie de accu leeg trok. Dom, maar het is gelukkig verklaard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan