KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Laatst bewerkt:
De mijne sleept ook zn schijven bij het duwen, maar niet voelbaar in de hendel.

Verklaart veel als het wiel een defectje heeft.
 
Fabrieksfout dus? Dan zou Dawid recht moeten hebben op volledige vergoeding zou ik zeggen.
Bij mijn 2016 exemplaar zijn destijds de remschijven onder garantie vervangen. Een kleine trilling was er al vanaf pakweg 4000 km en werd met het verstrijken van de km's steeds erger. Omstreeks 7000 km begon de voorkant te hameren en te stampen als je de rem aanraakte, en dat was ook het moment waarop dealer + KTM instemden met de veronderstelling dat zoiets mss niet normaal is. Met de huidige 2017 heb ik er geen last van (circa 19k op de klok).
 
In theorie wel, maar in de praktijk nog niet geprobeerd :p Zie onderstaande post voor instructies. Hij controleerde de afwijking van de schijven dmv een meetklok, en vanaf daar de betreffende schijf demonteren en de montagepuntenchecken. Om het dan ook op te lossen moet je de imperfectie er simpelweg afvijlen.

superduke forum • View topic - Front Brakes Issues Resolved
Krijg de indruk dat dit probleem zich alleen bij de 2016 modellen voordoet, kan dat kloppen?
 
Wie heeft de Rottweiler stage 2 sas/canister removal kit gemonteerd? En waar heb je hem besteld? Op hun eigen site staat hij voor $69 omgerekend €62 kwam hem hier op een nederlandse site (rallymotor) voor €95 tegen.
Eventueel een goede vervanger...?
 

Bijlagen

  • 492CC242-B3E2-4FA4-A9B0-3B7974909FBD.jpeg
    492CC242-B3E2-4FA4-A9B0-3B7974909FBD.jpeg
    206,2 KB · Weergaven: 14
Wie heeft de Rottweiler stage 2 sas/canister removal kit gemonteerd? En waar heb je hem besteld? Op hun eigen site staat hij voor $69 omgerekend €62 kwam hem hier op een nederlandse site (rallymotor) voor €95 tegen.
Eventueel een goede vervanger...?
Wat is het voordeel van zo'n kit?
 
Krijg de indruk dat dit probleem zich alleen bij de 2016 modellen voordoet, kan dat kloppen?

Geen idee, las ook posts van iemand met een 2017 model. Ik heb zelf eentje uit 2015 (R) en hoor tijdens het lopen met de motor een resonerend geluid, maar geen vibraties tijdens remmen.
 
Wie heeft de Rottweiler stage 2 sas/canister removal kit gemonteerd? En waar heb je hem besteld? Op hun eigen site staat hij voor $69 omgerekend €62 kwam hem hier op een nederlandse site (rallymotor) voor €95 tegen.
Eventueel een goede vervanger...?

Ok al naar de verzend kosten gekeken?, volgens mij was dat iets van 40,-
Dan zit je weer op dezelfde prijs als de nl prijs.
Alleen bij meerdere bestellingen dus interessant.
 
Tsja, als er nou stond dat de motorloop verbetert en/of meer vermogen dan vond ik het wel interessant. Maar alleen om deze redenen lijkt het me zonde van het geld.
Dan liever die fuel dongles erop.
 
Die kwamen gister toevallig binnen.. 😉

Ik heb ze er ook inzitten, een stuk soepeler onderin maaaar.... er is net een nieuwe motormapping uit die er voor zorgt dat hij veel beter en soepeler oppakt onderin dus misschien overbodig, vering update staat voor Augustus gepland.

Vanaf rond zo"n 2200 rpm. lees ik op het Duitse forum.

"Der Motor geht unglaublich sauber zur Sache. Egal ob >2.200 oder im Auswirngbereich. Die Auswirkung ist so stark, dass es wirklich ein neues Bike-Feeling ist: sehr gut!"
 
Laatst bewerkt:
schijnt ook dat de sas removal het klappen uit de uitlaat bij gas los verminderd, op zich wel jammer eigenlijk :9~
 
Ik heb ze er ook inzitten, een stuk soepeler onderin maaaar.... er is net een nieuwe motormapping uit die er voor zorgt dat hij veel beter en soepeler oppakt onderin dus misschien overbodig, vering update staat voor Augustus gepland.

Vanaf rond zo"n 2500 rpm. lees ik op het Duitse forum.

is het nog ergens te checken of er updates zijn ??
 
Nou, deze laatste is echt net een week uit, dus als je nog niet met de GT aan de computer hebt gehangen dan heb je hem zeker niet.

Ik moet hem zelf ook nog laten updaten....
 
Gelukkig volgende week de eerste 1.000km beurt gepland. Ook gelijk de zadels laten vervangen door de pp versie. En nu dus ook nog aan de computer.
 
Nou, deze laatste is echt net een week uit, dus als je nog niet met de GT aan de computer hebt gehangen dan heb je hem zeker niet.

Ik moet hem zelf ook nog laten updaten....

maar kun je zelf nog achterhalen welke software er in zit, bijv. via het menu? of kan alleen de dealer dit zien?
 
Ik heb bij mijn Belgische dealer geinformeerd naar de nieuwe handbeschermers en naar mogelijke updates, dit was zijn antwoord : " Er is geen update voor de vorige sdgt mogelijk. De handbeschermers passen wel en zijn ook nog erg mooi op deze motor. "
 
2019 handbeschermers op een vorige model SDGT ?

Afgelopen zaterdag bij dipi geweest.. software update gelijk uitgevoerd met het inleren van het nieuwe zadel.. Na de update kreeg je gelijk foutmelding cruizecontrol maar die kon hij erna gelijk weer uithalen.. Wel allemaal beetje knullig van KTM..
 
Afgelopen zaterdag bij dipi geweest.. software update gelijk uitgevoerd met het inleren van het nieuwe zadel.. Na de update kreeg je gelijk foutmelding cruizecontrol maar die kon hij erna gelijk weer uithalen.. Wel allemaal beetje knullig van KTM..

Doet je quickshifter het wel, lees dat die het ook niet doet na update ? (moet ook foutmelding gewist worden)

En hoe rijdt hij nu ? ervaringen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan