KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Heeft even geduurd, maar hier een stukje 360 op Zandvoort. Kijk vooral ook even achterom naar die Panigale! Braaaap!!!

Stukje Picos nu ook in 360
Nice, met wat voor banden rijd je op Zandvoort?

Die Panigale komt telkens veel wijder de bocht uit.

Op feesboek gaat dat 360 filmpje bij mij niet helemaal goed trouwens, op YouTube wel.
 
Nice, met wat voor banden rijd je op Zandvoort?

Die Panigale komt telkens veel wijder de bocht uit.

Op feesboek gaat dat 360 filmpje bij mij niet helemaal goed trouwens, op YouTube wel.

Angel GT. Maar ik merk hier met koffers dat de wangen van de Angels het wel zwaar hebben, of anderszins de band het zwaar heeft. Al menig bocht gehad waar die de kont toch net ff opzij zet (ziet er wel weer cool uit op de video). Bandenspanning achter is overigens 3.0 wanneer ze warm zijn.

Heb ook een tijdje terug andere remblokken genomen van Brembo, dat is ook echt een aanrader! Merk wel dat hij weer gaat trillen met hard remmen, dus daarvoor maar weer even terug naar Hannamax.
 
Angel GT. Maar ik merk hier met koffers dat de wangen van de Angels het wel zwaar hebben, of anderszins de band het zwaar heeft. Al menig bocht gehad waar die de kont toch net ff opzij zet (ziet er wel weer cool uit op de video). Bandenspanning achter is overigens 3.0 wanneer ze warm zijn.

Heb ook een tijdje terug andere remblokken genomen van Brembo, dat is ook echt een aanrader! Merk wel dat hij weer gaat trillen met hard remmen, dus daarvoor maar weer even terug naar Hannamax.
Dat met het opzij zetten van de kont herken ik ook, en ik rijd met dezelfde bandenspanning, maar heb het gevoel dat het wel gecontroleerd gaat. Toch voelt het anders aan dan "smeren" zoals ik vroeger merkte met een flink warme MPP2CT band.
Het is denk ik toch dat wanneer je 'm goed warm hebt en flink belast, dat ie er dan toch wat moeite mee krijgt en je merkt dat het geen echte sportband is.

Wat is precies het verschil van andere remblokken? Eerder aangrijpen en harder kunnen remmen? Op die Panigale van die maat van me kun je supermakkelijk met één vingertje keihard remmen, dat is toch een ander gevoel dan op de SDGT.
 
Dat met het opzij zetten van de kont herken ik ook, en ik rijd met dezelfde bandenspanning, maar heb het gevoel dat het wel gecontroleerd gaat. Toch voelt het anders aan dan "smeren" zoals ik vroeger merkte met een flink warme MPP2CT band.
Het is denk ik toch dat wanneer je 'm goed warm hebt en flink belast, dat ie er dan toch wat moeite mee krijgt en je merkt dat het geen echte sportband is.

Wat is precies het verschil van andere remblokken? Eerder aangrijpen en harder kunnen remmen? Op die Panigale van die maat van me kun je supermakkelijk met één vingertje keihard remmen, dat is toch een ander gevoel dan op de SDGT.

Zoals jij het omschrijft met de band herken ik het ook.

Qua remmen, met 1 vinger stilzetten. Op een postzegel als je met 150 aan komt zeilen is geen probleem. Ook geen fading bij lange bergpassen en hard naar beneden (natuurlijk weet ik niet in hoeverre iedereen hier trailbraked, dat scheelt ook veel).
 
Zoals jij het omschrijft met de band herken ik het ook.

Qua remmen, met 1 vinger stilzetten. Op een postzegel als je met 150 aan komt zeilen is geen probleem. Ook geen fading bij lange bergpassen en hard naar beneden (natuurlijk weet ik niet in hoeverre iedereen hier trailbraked, dat scheelt ook veel).
Welke blokjes heb je erin gezet dan?
 
Zet het abs in supermoto, plots heeft die gt blijkbaar toch echt remmen.

Achterrem gebruik je sowieso niet, dus ik zie het nut daar niet van in. Dat automatisch bijremmen wat de GT achter doet zorgt echt niet voor blokkeren van het achterwiel en dus schiet hij niet in de abs.
 
Ja dat zijn de goede en voor achter zou ik de 07BB2065 pakken..
Ik gebruik m'n achterrem eigenlijk vrijwel nooit, dus ik denk dat ik die gewoon zou laten voor wat het is, of remt de GT altijd automatisch bij achter? :?

Ben ook nog steeds benieuwd welk type blokjes er origineel opzit, iemand een idee?
 
Ik gebruik de achterrem best vaak. Met name om te stabiliseren bij langzaam manoeuvreren en stapvoets rijden. Heb de superduke 1290 r. Die remt naar mijn weten niet automatisch achter bij. Ik volg dit topic altijd vanwege de overeenkomsten met de GT.
 
Ik gebruik m'n achterrem eigenlijk vrijwel nooit, dus ik denk dat ik die gewoon zou laten voor wat het is, of remt de GT altijd automatisch bij achter? :?

Ben ook nog steeds benieuwd welk type blokjes er origineel opzit, iemand een idee?

Voor zover ik weet remt hij altijd bij achter, maar dan nog kun je daar de standaard blokken op laten zitten .
 
Ik gebruik de achterrem best vaak. Met name om te stabiliseren bij langzaam manoeuvreren en stapvoets rijden. Heb de superduke 1290 r. Die remt naar mijn weten niet automatisch achter bij. Ik volg dit topic altijd vanwege de overeenkomsten met de GT.

Dat is ook de enige keer dat ik achter gebruik, of met slechte ondergrond zoals grind (dan rij ik sowieso als een wijf haha).
 
Heb even een zoektochtje ondernomen.
Volgens KTM-spareparts finder zit er origineel Brembo BRM10A-HH blokjes voor.
Vervolgens ontdekt dat BRM10A-HH gelijk zou moeten zijn aan Brembo 07BB3396.
En 07BB3396 is gelijk aan een Bremco Carbon Ceramic (CC) blokje.

Vergelijk CC met SA/SP en LA:

1487064901228tabella_road-new.jpg


CC CARBON CERAMIC ROAD PADS
The carbon-ceramic compound has evolved from the previous organic compound, thanks to its higher carbon content. This type of material features good durability, good performance hot and cold, wet and dry. It is has a slightly more progressive initial bite and is slightly less aggressive than the sintered pad and is compatible with both steel and cast iron discs. It is ideal for most modern motorcycles with riders looking for high mileage without RR performance.

SA / SP SINTERED BRAKE PADS
The SA & SP Sintered road brake pads are Brembo's most popular aftermarket pads. The SA (front) and SP (rear) sintered compounds are excellent for the latest generation sports bikes.

LA LONG LIFE ROAD SINTERED PAD
A sintered compound intended specifically for road bikes, typified by particularly good efficiency under all operating conditions. Similar to Brembos highly popular SA sintered pads but last around 30% longer than its predecessor but still offers the same performance!
 
Terug
Bovenaan Onderaan