KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Nog een ervaring: Dunlops werken niet onder een SDGT. Heb vorig jaar een RoadSmart gehad en nu de nieuwste SportSmart MX. In beide gevallen wordt de motor instabiel boven de 200 km/u. En met geladen zijkoffers helemaal! Pendelen en zo. Niet fijn. Vrienden rijden met de Conti Road Attacks en die hebben nergens last van. Over een maand zijn de Dunlops oppelepop en dan moet ik ze niet meer.
Goed om te weten.
Pirelli of Conti dus.

Of Metzeler?
 
Ai, dat is balen -O-
Wat is er beschadigd?

Komt het op je eigen conto of wordt het een zaak voor de verzekering?

linker koffer € 371.15
tankkap € 322.53
radiatorkap € 24.56
kapje achter € 240.55
Kleine € 1000

Omnium verzekering hier in BE voor zo'n ding komt op +/- € 1500 / jaar, dus dat heb ik ff lekker niet gedaan.
Laatste val op straat was van 2010 geleden.

Moest naar de buitenkant van de bocht, reed niet snel en was me ook van geen kwaad bewust.
Helaas lag daar een lekker dik pak uitgereden steentjes.
 
Laatst bewerkt:
Toch nog een duur geintje -O-

Maar gelukkig heb je zelf geen ernstige verwondingen opgelopen.
 
Knap vervelend, dit soort grappen. Sterkte!

@ Ron Putting: leuke verhalen op je site. je bent een echte kilometervreter, eerst lopend (marathon, poeh) en nu motorisch. Op 1 dag naar Luxemburg, bochten pakken en weer terug bijvoorbeeld, zijn er niet veel die zo bijna 1000 km op een dag maken.
 
Handig ding, vraag me alleen wel af waar te plaatsen onder een Superduke.
Ik gebruik meestal een stuk hout, onder de uitlaat. Zou met dat apparaat ook moeten kunnen, al zou ik met het oog op bescherming tegen krassen iets qua beschermend materiaal aanbrengen (hout, niet rubber, want de uitlaat kan heet zijn op het moment dat je de ketting smeert).
 
Toestraks m'n SDGT naar de dealer gebracht voor de 1000 km beurt. Heb een 790 Duke als leenfiets meegekregen, leuk speelgoed *D
 
Met zo'n 790 Duke zou ik m'n rijbewijs mss nog wel sneller kwijt zijn dan met een SDGT :X
Fantastisch naaimachientje, weegt niks, net een crossfiets, continu jagen met dat ding :o
 
Zat met een aantal vragen over de SDGT..

Weten jullie of het mogelijk is om de dimlicht ook overdag aan te zetten?

Hij gaat zaterdag ook voor de 1000km beurt. Hebben die nieuwe motoren geen onderhoudsboekje om onderhoud in bij te houden? Of wordt het digitaal bijgehouden?
 
Zat met een aantal vragen over de SDGT..

Weten jullie of het mogelijk is om de dimlicht ook overdag aan te zetten?

Hij gaat zaterdag ook voor de 1000km beurt. Hebben die nieuwe motoren geen onderhoudsboekje om onderhoud in bij te houden? Of wordt het digitaal bijgehouden?

1) Ja, DRL in menu uitzetten
2) Ja, check handleiding :)
 
Thanks!

2) In handleiding staat dat dit in het service en garantieboekje moet worden vastgelegd, alsmede op KTMdealer.net. Neem aan dat je dus een boekje behoort te krijgen?

Ben niet zeker, denk dat ik wel een boekje heb. Maar de dealer heeft mij uitgelegd dat het online vastgelegd wordt. Heb het zelf nog niet gecontroleerd :D
 
Thanks!

2) In handleiding staat dat dit in het service en garantieboekje moet worden vastgelegd, alsmede op KTMdealer.net. Neem aan dat je dus een boekje behoort te krijgen?
Ik kreeg het boekje van de dealer toen ik 'm ophaalde van de 1000 km beurt.

Daarnaast is het voor de garantie ook heel belangrijk dat alles in het systeem van KTM wordt geregistreerd.
 
Ik kreeg het boekje van de dealer toen ik 'm ophaalde van de 1000 km beurt.

Daarnaast is het voor de garantie ook heel belangrijk dat alles in het systeem van KTM wordt geregistreerd.
Klopt. Verlenging van mobiliteitsgarantie staat trouwens ook op de factuur. Voor het mooie zou ik eigenlijk het boekje even moeten laten bij-stempelen, maar in principe legt de dealer zo'n beetje iedere handeling digitaal bij KTM vast.

Eerder vandaag de SCGT opgehaald na de 15000 km beurt. Behoudens een gloeilampje (koplamp) dat uitgerekend vanochtend de geest gaf, geen bijzonderheden. Ik mocht €470 afrekenen (banden werden vorige maand reeds vervangen, remmen en ketting/tandwielen zijn kennelijk nog goed voor nog eens 15k km).

Aldus: onderhoudskosten vallen me erg mee. Had tot dusver nog niet echt een referentie, omdat bij het vorige exemplaar zo'n beetje alles onder coulance (gratis) werd vervangen, dus gemiddeld genomen is de SDGT voor mij sowieso een goedkope motor :+
 
Handig ding, vraag me alleen wel af waar te plaatsen onder een Superduke.

Dan neem je een éénzijdige paddockstand en je steekt de bus gewoon links in de as van het achterwiel. Doe ik al jaren zo. Want mijn Triumph Speed Triple had ook een éénzijdige ophanging. De stand die ik speciaal voor de Speed kocht past ook in de as van de SDGT. Soms moet je mazzel hebben.
 
Laatst bewerkt:
Knap vervelend, dit soort grappen. Sterkte!

@ Ron Putting: leuke verhalen op je site. je bent een echte kilometervreter, eerst lopend (marathon, poeh) en nu motorisch. Op 1 dag naar Luxemburg, bochten pakken en weer terug bijvoorbeeld, zijn er niet veel die zo bijna 1000 km op een dag maken.

Dank je. Schrijven is een andere hobby. Dat hardlopen niet meer. Mijn knieën protesteren teveel.
 
Dan neem je een éénzijdige paddockstand en je steekt de bus gewoon links in de as van het achterwiel. Doe ik al jaren zo. Want mijn Triumph Speed Triple had ook een éénzijdige ophanging. De stand die ik speciaal voor de Speed kocht past ook in de as van de SDGT. Soms moet je mazzel hebben.
Same here :)
 
Ik heb overigens de alurack en de Orbit TC54 topkoffer van Hepco & Becker gekocht.
Samen voor in totaal €330.
Ben benieuwd of het goed past en vooral hoe stevig het is en hoeveel gewicht het werkelijk kan dragen.
 
Dan neem je een éénzijdige paddockstand en je steekt de bus gewoon links in de as van het achterwiel. Doe ik al jaren zo. Want mijn Triumph Speed Triple had ook een éénzijdige ophanging. De stand die ik speciaal voor de Speed kocht past ook in de as van de SDGT. Soms moet je mazzel hebben.

Heb ik al vanaf het begin, eentje die werd aanbevolen voor de Speed Triple, omdat ik dat al gelezen had in jouw schrijfsels ;) Inderdaad perfect.
Alleen op reis kun je dat ding niet meenemen, hoe doe je het dan als je alleen bent en de koffers erop? Dat was eigenlijk de vraag.
 
Gisteren terug van een tweedaagse naar de Eifel. Weeral een goede 1200km gereden waarvan 100km snelweg en de rest kronkelwegen. 16uur gestuurd.
Ik begin hem te snappen. Bovenop wat ik al wist:

- Eindeloze grondspeling? (Hang er wel iets naast vanuit bovenlichaam)
- Tractiecontrole is soms echt ambetant. Het ingrijpen is ok, maar het loslaten is vervelend. (Oh is er weer grip: bam, vol vermogen)
- Aanremmen en bocht inleggen luistert vrij nauw (sportstand), nog altijd wat aan het zoeken. Dat komt vooral door gebrek aan vertrouwen in het remmen zelf
- Verbruik totaal afhankelijk van rijstijl. Tussen 6 en 9 liter.
- Mooi in balans, wel lichte neiging naar onderstuur (kijktechniek is echt essentieel)

Het is wel een bandenvreter, alhoewel ik vrees dat mijn rijstijl er ook wat mee van doen heeft... Er staan nu 3.800km op en de voorband is kaal (niet op de blokjes maar echt kaal) en de achterband is op de blokjes.

Volgende week nieuwe banden halen
full
 
Onderhoudsbeurt gehad, geen verrassingen dus kosten vielen mee. Remschijven voor onder garantie vervangen wegens trillingen tijdens het remmen.

Sinds kort een powerbronze getint scherm geplaatst welke iets lager is als het standaard scherm. Bevalt met mijn lengte van 1.83m een stuk beter, geen turbulentie meer op de pofferd. Ook een healtech ese geplaatst zodat die lelijke zwarte baksteen gedemonteerd kon worden. Werkt perfect en scheelt weer wat gewicht.

Binnenkort voor bandjes (metzeler road attack), de Angel GT’s zitten er al 15k onder en hebben nog zat profiel...
 
Terug
Bovenaan Onderaan