KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Ik heb op de KTM van een klant de Stebel Nautilus Compact geplaatst. Daarmee toeter je LETTERLIJK een fietser van zijn fiets af..... (ik gebruik hem zelf ook)
Goede tip.

Van hetzelfde merk maar dan een enkele hoorn en direct zonder relais op bestaande bedrading aan te sluiten en toch net zoveel dB:
Stebel Magnum TM/1 black high tone | Valk Motive

Alleen wel jammer dat die dingen allemaal zo groot zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus 1 keer gehad waarvan ik dacht dat ik hem die dag moest laten staan. Ging toch maar doorstarten en langzamerhand hoord ik hem vonken.

...
Na het meten is gebleken dat de accu in orde was, maar aan de hand van mijn foto en filmpje van de accuspanning en het starten hebben ze helemaal niet moeilijk gedaan. Ze gingen ook een pas opgeladen accu meten aangezien ze een uur rijden van mij vandaan zijn.
Ze vroegen of ik het kon mailen zodat zij het weer bij KTM konden claimen.

Hier viel het zelfs nog mee. Filmpje:

Dat klinkt inderdaad niet best, hopelijk doet de nieuwe accu het beter! Die van mij doet het nu prima (5-10 graden). Tegen de 0 heeft ie moeite om t weekend te overbruggen. Van t weekend of even de lekstroom gemeten; dit was 0.45. Redelijk normaal dus.
 
iemand bekend met deze ?
 

Bijlagen

  • ktm-superduke-sturzpad.jpg
    ktm-superduke-sturzpad.jpg
    35 KB · Weergaven: 56
Dat lijkt me niet gezond voor je motor als ie op die valdoppen stuitert :X
Valdoppen over het algemeen vind ik geen wonderen doen. Hoe vaak komt het wel niet voor dat je een gat in je blok krijgt doordat die hele valdop van je blok of frame afbreekt.
Enige werkende oplossing is die hele beugelconstructie, of dat er nog mooi uitziet is het tweede.

Of net als ik gewoon niet op je plaat gaan :+
 
Valdoppen over het algemeen vind ik geen wonderen doen. Hoe vaak komt het wel niet voor dat je een gat in je blok krijgt doordat die hele valdop van je blok of frame afbreekt.
Enige werkende oplossing is die hele beugelconstructie, of dat er nog mooi uitziet is het tweede.

Of net als ik gewoon niet op je plaat gaan :+
Of goed verzekerd zijn ;)
 
Of goed verzekerd zijn ;)
Verzekering is geen oplossing. Dan krijg je wel je schade uitbetaald, echter met je nieuwe voertuig dan ben je bijna nergens verzekerbaar en betaal je de hoofdprijs aan premie en aan de eindstreep ben meer kwijt dan dat je uitgekeerd bent.

Maat van me had toen zijn auto all risk laten verzekeren en reed zijn auto de sloot in. Kreeg 6600 euro terug. Echter ging zijn premie van zijn nieuwe voertuig van 80 euro naar 350 per maand. Dit zou 5 jaar in het systeem RoyData zichtbaar blijven. Hij haalde 4,5 jaar later zijn motorrijbewijs en kreeg zijn R6 2003(in 2012) ook nergens verzekerd vanwege die ene claim. Na contact gehad te hebben met een aantal tussenpersonen kreeg hij hem toch verzekers voor 100 euro per maand alleen aan WA+beperkt casco. Terwijl ik mijn R6 2004 toen verzekerd kreeg voor 20 euro per maand.

Dat geld wat de verzekering je uitkeert is net als een verplichte lening die je maandelijks moet aflossen maar dan als premie.

Het is dat mijn verzekering niet toeliet om mijn 1290GT WA+beperct casco te verzekeren, anders had ik dat gedaan.
 
Ik heb een 1290 GT van Juli 2017.
Ik heb 2,5 mijn rijbewijs en dus maar 3 schadevrije jaren op de motor op de auto 12 schadevrije jaren.
Nu kreeg ik van de Europeesche te horen dat ik €89 per maand kwijt ben voor mijn verzekering.
Dit is all-risk met 75% korting..
Dit moet toch goedkoper kunnen.. Iemand een tip voor mij..? Alvast bedankt.. 👍
 
De 2019 modellen van de SDGT beginnen in de showrooms te arriveren.

Ik kreeg vandaag bericht van Goedhart dat het 2019 model te bezichtigen is. Een proefrit is ook mogelijk.
Niwa in Zwaagdijk melde het ook al.

En op de KTM website wordt inmiddels ook de prijs en die van de accessoires en opties vermeldt.
 
Ik heb een 1290 GT van Juli 2017.
Ik heb 2,5 mijn rijbewijs en dus maar 3 schadevrije jaren op de motor op de auto 12 schadevrije jaren.
Nu kreeg ik van de Europeesche te horen dat ik €89 per maand kwijt ben voor mijn verzekering.
Dit is all-risk met 75% korting..
Dit moet toch goedkoper kunnen.. Iemand een tip voor mij..? Alvast bedankt.. 👍
Ik betaal volgens mij iets van €450 per jaar voor All-Risk bij Delta Lloyd met 8 jaar schadevrij. Die verzekeringen van Delta Lloyd zijn overigens overgenomen door Nationale Nederlanden, prijzen ongeveer hetzelfde.
Kun je afsluiten via Pricewise.
 
Laatst bewerkt:
Damn.. Hier in BE had ik begin dit jaar geïnformeerd.
€1400/jaar, onafhankelijk van leeftijd motor.
 
Ik betaal volgens mij iets van €450 per jaar voor All-Risk bij Delta Lloyd met 8 jaar schadevrij. Die verzekeringen van Delta Lloyd zijn overigens overgenomen door Nationale Nederlanden, prijzen ongeveer hetzelfde.
Kun je afsluiten via Pricewise.
Zolang mijn schadevrije jaren van de motor niet hoger zijn ben ik bij een ander niet goedkoper uit dan nu bij de Europeesche ben ik bang..
 
Zolang mijn schadevrije jaren van de motor niet hoger zijn ben ik bij een ander niet goedkoper uit dan nu bij de Europeesche ben ik bang..
Ik zou het toch nog ff ergens anders proberen met die 12 jaar van de auto :Y
Waar je woont en of je motor in een afgesloten ruimte staat en wel/geen alarm heeft scheelt ook veel trouwens.

Ik heb puur voor de verzekering er een goedgekeurd KTM alarm in laten bouwen, die had ik nml. in 5 maanden terugverdiend door een lagere premie.
 
Ik heb ook eens geïnformeerd voor een alarm en kwam op 600,- uit En moest hem ieder jaar laten keuren
Was niet meer interessant
 
Heeft iemand deze tas:
650032_0.jpg


Zo ja, krijg je hier een vizier in? (waarschijnlijk niet, maar voor de zekerheid toch maar de vraag)
Verwacht ik niet. Ik moet nog ergens een tasje hebben liggen waar precies een vizier in past - want daarvoor ontworpen - en dat je om je middel gespt. Van Lookwell geloof ik edit: herstel, Oxford, zie foto:

foto.JPG


Misschien iets om naar te kijken, want behoudens ingepakte roltassen heb ik eigenlijk nog geen opbergsystemen gevonden waar je een vizier zonder risico op beschadiging goed in op kunt bergen (tenzij je met lege koffers rijdt natuurlijk).
 
Laatst bewerkt:
Mijn vorige tanktas (van Givi, met tankring systeem) liet precies toe om een vizier weg te stouwen als buitenste rand van de tanktas. Ideaal! Helaas bouwt die tanktas iets te hoog in combinatie met de zitpositie op de SD GT komt dat niet lekker uit. Nu heb ik een (veel) kleinere tanktas, maar een extra vizier wordt node gemist
 
De 2019 modellen van de SDGT beginnen in de showrooms te arriveren.

Ik kreeg vandaag bericht van Goedhart dat het 2019 model te bezichtigen is.

Vandaag ben ik hem wezen bekijken. Ik vind het front in het echt eigenlijk minder lelijk dan de indruk die ik er op basis van de plaatjes van had. Maar misschien ben ik er inmiddels aan gewend... ;-)

Wat mij verder opviel is dat de mogelijkheid om een navigatie te plaatsen zich eigenlijk beperkt tot het stuur. De TFT is zodanig geplaatst en groot dat het er boven (of naast) plaatsen, zoals bij het "oude" model, denk ik niet gaat...
 
Wat mij verder opviel is dat de mogelijkheid om een navigatie te plaatsen zich eigenlijk beperkt tot het stuur. De TFT is zodanig geplaatst en groot dat het er boven (of naast) plaatsen, zoals bij het "oude" model, denk ik niet gaat...
Viel mij ook op idd. Waarschijnlijk wil KTM dat je een navigatie-app afneemt, zodat je aanwijzingen in dat TFT scherm krijgt?
 
Viel mij ook op idd. Waarschijnlijk wil KTM dat je een navigatie-app afneemt, zodat je aanwijzingen in dat TFT scherm krijgt?
Was die niet gratis?

Maar die geeft ook alleen maar richting aanwijzingen middels pijlen op het display, als je een route volgt, als ik het goed begrepen heb. Maar zo gebruik ik de navigatie meestal niet. Ik wil op de kaart zien waar ik ben, en welke wegen er in de buurt zijn waar ik nog niet geweest ben. Ik plan zelden van te voren de exacte route die ik ga rijden, op mijn tour tochtjes.
 
Ik vroeg laatst aan de dealer wat voor olie ze er in hadden gegooid met de 1000km beurt. Zit Motorex 15w50 Top speed in.
In de ochtend als ik naar het niveauglas kijk dan ziet het er uit als stroop. Zo dik.

Doen jullie er ool 15w50 in of wat dunners?
 
Terug
Bovenaan Onderaan