KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Goed nieuws,

Op het Duitse forum hebben mensen de vraag gesteld of de 2019 rijwielupdate ook voor de oudere modellen beschikbaar komt met een aanzienlijke verbetering en 3x sneller reageren van de vering, gelijk aan het nieuwe model (hardware is gelijk namelijk)

Hieronder het antwoord van KTM zelf.

Sehr geehrter Herr
vielen Dank für Ihre Anfrage.
Es ist korrekt, dass die 1290 SuperDuke GT für das Modelljahr 2019 einige Modifikationen auch im Bereich der Steuerelektronik des Fahrwerks erfahren hat. Es wird für die Vorgängermodelle ein entsprechendes Softwareupdate geben, welches sich derzeit allerdings noch in Prüfung befindet. Sobald das Update zur Verfügung steht, werden unsere KTM-Vertragshändler entsprechend informiert. Von Ihrem Händler erhalten Sie dann die weiteren Informationen.
Mit freundlichen Grüßen
IHR KUNDENSERVICETEAM
KTM SPORTMOTORCYCLE DEUTSCHLAND GMBH

Benieuwd of dat voor het "Trackpack" ook zo is.....
 
Goed nieuws,

Op het Duitse forum hebben mensen de vraag gesteld of de 2019 rijwielupdate ook voor de oudere modellen beschikbaar komt met een aanzienlijke verbetering en 3x sneller reageren van de vering, gelijk aan het nieuwe model (hardware is gelijk namelijk)

Hieronder het antwoord van KTM zelf.

Sehr geehrter Herr
vielen Dank für Ihre Anfrage.
Es ist korrekt, dass die 1290 SuperDuke GT für das Modelljahr 2019 einige Modifikationen auch im Bereich der Steuerelektronik des Fahrwerks erfahren hat. Es wird für die Vorgängermodelle ein entsprechendes Softwareupdate geben, welches sich derzeit allerdings noch in Prüfung befindet. Sobald das Update zur Verfügung steht, werden unsere KTM-Vertragshändler entsprechend informiert. Von Ihrem Händler erhalten Sie dann die weiteren Informationen.
Mit freundlichen Grüßen
IHR KUNDENSERVICETEAM
KTM SPORTMOTORCYCLE DEUTSCHLAND GMBH

Benieuwd of dat voor het "Trackpack" ook zo is.....

Dat is supergoed nieuws.

Hopelijk ook met fijnzinnigere tractiecontrole.
 
Waarom zijn er nog bijna geen tests van het 2019 model beschikbaar? Ik heb al eens op youtube gezocht maar ze zijn zeldzaam.
 
Interessant om te volgen dit, na een software update ook een blipper.....


Question on 2016 SDGT Quickshifter - KTM Forums: KTM Motorcycle Forum

Cycle News - Cycle News Issue 48 December 4

Vanaf pagina 44, vergelijking oud/nieuw, daarom ben ik ook zo benieuwd naar de 2019 update.
In dat magazine zegt die man van KTM dus letterlijk dat de vering puur en alleen een software update heeft gekregen en iemand postte hier al dat er voor het oude model ook een software update komt :)
Maar ik ben zeer benieuwd of ze in die update ook de blipper gaan inschakelen.
Software van het 2019 model zou misschien ook wel kunnen lukken.
Lees alleen wel dat de rev limit met 500 RPM omhoog is gegaan. Zou die op zich wel tegen moeten kunnen.
 
2019 software.. Ik zie weer een mooie uitdaging voor de tuners.. Wie komt er met de eerste ecu flash voor de 2019 software..
Nou ik bedoelde dus gewoon de software van de nieuwe op de oude flashen zoals waarschijnlijk ook bij die gast op dat andere forum gebeurd is *D
 
Heeft iemand het owners manual in Nederland pdf ?
Ik kan alleen de Engelse vinden online en heb wel een boekje in het Nederlands, dus het zou beschikbaar moeten zijn ?
 
Zou op zich wel mooi zijn als we de TC van stand 0 tot 9 in zouden kunnen stellen, net als op de nieuwe modellen met TFT scherm. Denk echter niet dat dat gaat komen. Maar verbetering aan de werking van de TC zou ook mooi zijn :Y
 
Zou op zich wel mooi zijn als we de TC van stand 0 tot 9 in zouden kunnen stellen, net als op de nieuwe modellen met TFT scherm. Denk echter niet dat dat gaat komen. Maar verbetering aan de werking van de TC zou ook mooi zijn :Y

Dat wist ik zelfs nog niet, kan je de TC nu instellen onafhankelijk van de geselecteerde gasstand? En in 9 standen.. hmm toch eens nadenken over het 2019 model dan :)
 
Het lijkt me verkoop technisch gezien niet handig van ktm om de oudere modellen nu te updaten met opties die op de nieuwe verkrijgbaar zijn.

Maar ik hoop er ook op😂
 
Dat wist ik zelfs nog niet, kan je de TC nu instellen onafhankelijk van de geselecteerde gasstand? En in 9 standen.. hmm toch eens nadenken over het 2019 model dan :)
De 790 Duke had dat al, dus ik ga er vanuit de nieuwe SDGT ook :)
 
Powerbronze Adventure Sports Screen ziet er goed uit (zeker voor het geld) maar ik moet de montagebusjes iets aanpassen zodat deze goed aansluiten op het ruitje (ruit is gebogen en de afstandbussen zijn recht. Rijden gaat nog niet ivm. winterstop maar ik hoop op minder gebulder rond de helm doordat de ruit een stuk kleiner is en je daardoor meer in de schone lucht zit.

Besteld rechtstreeks bij:
Powerbronze

Ik heb de zilveren kappen die van de tank naar voren lopen ook gelijk maar even matzwart gespoten net als de 2018 modellen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan