KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Ik vertel het je wel aan einde van het jaar (Of eerder) hoeveel problemen er zijn geweest.
Maar lijkt mij stug. Want zoals eerder gemeld heb ik 1,5 jaar gereden op de 1290 SAS en 16.700 km verder nooit problemen gehad.
 
Ik heb mijn repair kit onder die canister weten te frotten, zodat er ook nog een schijfremslot onder het zadel past :)

Qua rottweiler onderdelen zou ik meer interesse hebben in de Rottweiler Fueling Dongles (Pair)

Maar eerst maar eens de nieuwe software update afwachten :)
Lukt dat onder de canister als je een alarm hebt..?
Ik heb gelezen bij onze duitse vrienden dat de 2019 software niet gaat lukken op de pre modellen..
 
Lukt dat onder de canister als je een alarm hebt..?
Ik heb gelezen bij onze duitse vrienden dat de 2019 software niet gaat lukken op de pre modellen..
Ik heb geen idee waar ze bij mij het alarm gelaten hebben. In ieder geval zie ik 'm niet onder de buddyseat dus daar lukt het.

Jammer dat die software niet werkt, dan maar gewoon de update voor onze modellen afwachten :)
 
Zo, canister is eruit, beluchting van de tank behouden door de slang met een lus weer onder het zadel door te leggen. Overloop slang kan hierdoor ook dicht blijven.

20190203_163045.jpg
 
Nee gewoon laten zitten, die gaat dus gewoon nog open/dicht, alleen de leiding is loos/afgedopt.

Rottweiler dongel kan ook, dan kan de rest er ook af, maar beetje omslachtig (tank eraf enzo) een niet los te koop in Nederland (voor zover ik weet), alleen i.c.m. Sas maar ik heb geen zin om sas eraf te gaan halen
Ging eigenlijk alleen om meer ruimte onder de buddy.
 
nee, leiding naar de 'valve' (2) dichtgezet en onder de buddy blijven zitten.
leiding vanaf de tank terug naar buiten geleidt en open gehouden (zie bovenstaande foto) zodat beluchting van de tank in takt gehouden wordt.
volgens mij is beluchting van de tank wel degelijk van belang, maar daar verschillen de meningen over, maar baat het niet....

de overstort leiding (14) is ook gewoon blijven zitten en zit nog afgedopt.
optie is ook om die open te maken (zoals in het eerder gedeelde youtube filmpje met de adventure) zodat de beluchting via die slang geregeld is, maar die hangt bij de GT recht boven de uitlaatbocht, niet echt een ideale plek om overtollig brandstof te lozen..


Max.png
 
Hey beste gt-ers, ik zit te denken om binnenkort een proefritje te gaan maken op een 2019 gt. Heb er super veel zin in!

Hoop eigenlijk dat de gt ook lekker zit voor een passagier, gezien ik er toch ook wel een week/weekendje met de vrouw mee weg wil.

Hebben jullie al eens vrouwlief meegenomen op langere ritten, zoals b.v. de eifel of zwarte woud? Hoe beviel het ze?

Thx!
 
scheelt inderdaad veel ruimte
Gereedschapset bandenreparatieset en slot past er nu onder

ja je kan natuurlijk ook gewoon je koffer voor het gaatje hangen :+
heb je nog wat met je tank beluchting gedaan, of heb je beide leidingen dicht gezet ?
 
Hey beste gt-ers, ik zit te denken om binnenkort een proefritje te gaan maken op een 2019 gt. Heb er super veel zin in!

Hoop eigenlijk dat de gt ook lekker zit voor een passagier, gezien ik er toch ook wel een week/weekendje met de vrouw mee weg wil.

Hebben jullie al eens vrouwlief meegenomen op langere ritten, zoals b.v. de eifel of zwarte woud? Hoe beviel het ze?

Thx!

is denk ik net waar je vanaf komt, komende vanaf een Panigale zal ze heel blij zijn, kom je van een GS af dan zal de duo wel gaan klagen ;)
 
De beluchting heb ik ook open gehouden
En de andere afgedopt

mocht je de beluchting onder de buddy gehouden hebben dan zou ik niet het gaatje dichten,
je wil niet in een 'ongeventileerde' ruimte de beluchting van je tank hebben.
 
Hey beste gt-ers, ik zit te denken om binnenkort een proefritje te gaan maken op een 2019 gt. Heb er super veel zin in!

Hoop eigenlijk dat de gt ook lekker zit voor een passagier, gezien ik er toch ook wel een week/weekendje met de vrouw mee weg wil.

Hebben jullie al eens vrouwlief meegenomen op langere ritten, zoals b.v. de eifel of zwarte woud? Hoe beviel het ze?

Thx!
Vriendin mee achterop naar de TT vanuit Nijmegen en terug tussen de zijkoffers en een topkoffer vond ze prima :)
 
We verkopen de Cabrio en gaan weer motorrijden, zij heeft geen ervaring met achterop zitten.

Hiervoor had ik een diavel en multistrada, met beide ben ik meerdere keren naar Italië gereden.

Hoop dat dat comfortzadel ook wat toevoegd, gezien dat standaard zadel erg hard aanvoelt (in de showroom).
 
Vaak houd je het op een hard zadel langer vol dan op een zacht
Je kunt eventueel ook ander schuim erin laten maken
 
Klopt helemaal, naja we gaan het merken tijdens de proefrit/weekend, is het al lente? ;)
 
We verkopen de Cabrio en gaan weer motorrijden, zij heeft geen ervaring met achterop zitten.
Hiervoor had ik een diavel en multistrada, met beide ben ik meerdere keren naar Italië gereden.
Hoop dat dat comfortzadel ook wat toevoegd, gezien dat standaard zadel erg hard aanvoelt (in de showroom).

ik heb destijds (op een huur GT) een week door de Alpen gereden (5 dagen 2.800km) op een standaard zadel, nergens last van gehad.
comfortzadel is bij een GT wel gelijk verwarmd zadel mocht je daar waarde aan hechten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan