KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Mooie prijs, ik kan die langere carbon hugger overigens niet vinden. Is die misschien hetzelfde als voor de superduke r?
 
IMG_20190223_130507_284.jpg
 
Ik ben aan het overwegen een rottweiler stage 3 te installeren en een akra demper + katvervanger bij Pajic te laten monteren. iemand ervaringen met deze combinatie?
 
Zo'n R&G tail tidy, kun je daar de originele knippers op monteren en passen de koffers dan nog?
 
Ja dat zou moeten passen, het is wel de duurste die te koop is jammer genoeg.
Oh ik heb nog wel duurdere gevonden dan €130 _O-
Maar alles wat goedkoper is lijkt me kwalitatief niet zo best en/of past niet met knippers en koffers.
 
Ja :)
De tank zat vrij strak en het was minder handig dat hij vol zat. Beetje heen en weer schuiven en die clips verschuiven mee.

Tip nog,.
Als je de tank weer terug geplaatst hebt, blaas even op beide slangetjes voordat je alle bouten en aansluitingen weer terug plaatst zodat je zeker weet dat tankbeluchting open is.

Vraag mij niet waarom......pffff.
 
Laatst bewerkt:
Tip nog,.
Als je de tank weer terug geplaatst hebt, blaas even op beide slangetjes voordat je alle bouten en aansluitingen weer terug plaatst zodat je zeker weet dat tankbeluchting open is.

Vraag mij niet waarom......pffff.
Had dat eerder verteld.. 😉
Had ik ook last van toen ik weer ging tanken..
Merk je dat alleen als de tank bijna helemaal leeg is..?
 
Had dat eerder verteld.. 😉
Had ik ook last van toen ik weer ging tanken..
Merk je dat alleen als de tank bijna helemaal leeg is..?

Sorry ik kwam er gisteren pas achter, heb het relatief makkelijk op kunnen lossen door de 4 bouten van de tank eruit te halen toen de tank achter te liften en tegelijk achter aan het slangetje te trekken.

Knipperlichten en aansluitingen gewoon laten zitten.

Ik merkte het idd.met een lege tank, had hem even warm laten lopen, opende de tankdop en had erg veel overdruk.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een test rit gereden op de 2019 SDGT. Ik denk dat ik de eerste was, want er stond nog maar 26 km op de teller. ;)

Anderhalf jaar geleden heb ik al eens een test rit op de SDGT gereden. Dat is eigenlijk te lang geleden voor een echt vergelijk. Die had bovendien al iets van 3000 km op de teller, dus was al ruim ingereden. Ik moest het nu enigszins rustig aan doen i.v.m. de banden en de toeren.

Ik had toch de indruk dat deze nieuwe wat soepeler is, en ook wat minder vibraties via het stuur doorgeeft. Het down shiften met de quickshifter gaat perfect. Het upshiften moet je wel wat gevoel bij krijgen, hoe je die gebruikt. Met het gas open als je aan het accelereren bent gaat het prima. Maar als je in je ooghoeken ziet dat de toerenteller rood wordt, gas inhoud, en dan omhoog schakelt, gaat dat niet zo soepel. Maar dat zal met de huidige quickshifter niet anders zijn vermoed ik.

Het is wel een hele andere motor dan mijn huidige, echt niet te vergelijken qua sturen.
Ik vond de K1600GT, toch ook geen trage motor, wat tam aanvoelen toen ik daar weer opzat op weg naar huis. ;)
Omschakelen moet inderdaad onder belasting anders gaat het niet lekker
Mij lijkt dat een motor met 3000km lekkerder zal lopen dan een helemaal nieuwe
Maar misschien wist je ook al een beetje wat te verwachten en lijkt het daardoor soepeler te lopen
 
Terug
Bovenaan Onderaan