KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Bij mij wel 176 cm, ik zit in de schone lucht en heb veel minder last van gebulder rond de helm maar ruitjes zijn altijd persoonlijk.

Je moet wel zelf een beetje de plastic afstandsbusjes schuin zagen/vijlen zodat het wat beter past.

Dan moet ik de stap ook maar eens zetten.

Er zit een barst in mijn originele ruit (onderaan), vermoedelijk steenslag...
 
Heeft iemand al een keer voluit durven remmen in een pittig bochtje om het bochten-ABS te testen?

Heb hem nog niet expres bruusk in problemen durven brengen. Overigens rem ik veel in bochten, dat is onderdeel van mijn rijstijl, maar doseren is daarin gelukkig goed aangeleerd gedrag.

De vraag is: durf je voluit in de remmen te gaan bij een noodgeval? Het antwoord is waarschijnlijk nee...

Ik zie het dus vooral als bescherming voor een verkeerd ingeschat remmanouvre op losse ondergrond (natte bladeren / steentjes)
 
Ik al gedaan, dan remt ie gewoon niet / amper.

TC hangt heel erg van de modus af (remmen mss ook), in rain komt er helemaal niets, in sport balanceert ie tussen highsider en controle op iets minder gripperig wegdek. Met goede grip komt er net iets minder dan ik zelf zou willen, maar beter zo.
Als je de motor dan weer recht zet, laat hij plots alle duivels los. Kan even schrikken zijn.
 
Ik al gedaan, dan remt ie gewoon niet / amper.

TC hangt heel erg van de modus af (remmen mss ook), in rain komt er helemaal niets, in sport balanceert ie tussen highsider en controle op iets minder gripperig wegdek. Met goede grip komt er net iets minder dan ik zelf zou willen, maar beter zo.
Als je de motor dan weer recht zet, laat hij plots alle duivels los. Kan even schrikken zijn.
Duivels los als in dan remt ie ineens alsof je 3 ankers uitgooit?
 
Ik herinner me vaag dat het abs dat ook durft doen, maar dat is maar vaag, dus niet heel zeker.
 
Zijn er hier trouwens nog mensen die regelmatig met duo + bagage rijden?
Ik heb ontdekt dat de gt dan eigenlijk in regenmodus moet, anders zijn 2e en 3e niet bruikbaar.
 
KTM Monnikendam zijkant.jpg
 
Zijn er hier trouwens nog mensen die regelmatig met duo + bagage rijden?
Ik heb ontdekt dat de gt dan eigenlijk in regenmodus moet, anders zijn 2e en 3e niet bruikbaar.

In de zin van ongewenste wheelies?

Ik heb op die manier 3 dagen rondgereden. Drie koffers en duo. Met duo rijd ik sowieso veel gematigder maar het werd pas spannend als het bergop ging en ik moest stevig versnellen :) 2e en 3e niet bruikbaar herken ik niet. Gewicht naar voren duwen en gashendel gradueel opendraaien was voldoende.
 
Ja, waarom die stukken zilver zijn is me een raadsel. Ziet er heel goed uit.

En wheelies met twee = helmen rammen.
 
Ja, waarom die stukken zilver zijn is me een raadsel. Ziet er heel goed uit.

En wheelies met twee = helmen rammen.
Hij gaat indd erg makkelijk omhoog met een duo achterop, iets voorzichtiger het gas opendraaien :P

Met mn vriendin voor het eerst achterop de KTM en dan een auto inhalen in z'n 3 leverde een onverwachte dikke wheelie op, zij vond dat niet zo leuk haha _O- Maar zonder wheelie heel hard optrekken vind ze wel gaaf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan