KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Zojuist bij het checken van de ketting gemerkt dat er een lichte speling zit in m'n achtertandwiel. Die kan ik met de hand twee millimeter naar links en rechts bewegen (parallel aan achterbrug zegmaar).

Er zit 23.000 km op. Hier en daar lees ik wel dat een beetje speling normaal is. Maar m'n vorige motor had dit niet. Is dit bij jullie ook zo?
Nee. (circa 18300 km op de klok)
 
Handkappen zijn binnen en gemonteerd..

501xu3.jpg


lfwy8km24h.jpg


cokgzm7.jpg


Ben er zeer blij mee, passen net zo naadloos als op de 2019.
 
Zojuist bij het checken van de ketting gemerkt dat er een lichte speling zit in m'n achtertandwiel. Die kan ik met de hand twee millimeter naar links en rechts bewegen (parallel aan achterbrug zegmaar).

Er zit 23.000 km op. Hier en daar lees ik wel dat een beetje speling normaal is. Maar m'n vorige motor had dit niet. Is dit bij jullie ook zo?
Ik heb gekeken en heb het ook. Speling van 1mm ongeveer. Heb 10k kms op de teller.
 
Ik heb gekeken en heb het ook. Speling van 1mm ongeveer. Heb 10k kms op de teller.

Gisteren de quickshifter weer laten activeren (werkte niet meer door vorige update) en ze hebben gelijk naar de speling gekeken. Dit blijkt normaal te zijn. Kleine speling zit ook op een splinter nieuw 2018 model.
 
Hier de voorste remblokken voor de tweede en de achterste de eerste maal volledig op, bij 27500 km, na 1 jaar. Ik doe 'm dinsdag binnen voor blokken + 30K onderhoud. Benieuwd naar de vervangbrommer.
 
Ik moet meer herrie. Ga ik echt verschil merken met een ander einddemper of doet de kat al het demping?
Het wordt in ieder geval geen akra want 950 euro. Ik dacht iets in de richting van een Mivv of des noods een SC Project als de kat een hoop dempt.
 
Ik moet meer herrie. Ga ik echt verschil merken met een ander einddemper of doet de kat al het demping?
Het wordt in ieder geval geen akra want 950 euro. Ik dacht iets in de richting van een Mivv of des noods een SC Project als de kat een hoop dempt.

Zag van de week bij Arie Molenaar een GT uit 2018 met een titanium arrow uitlaat (als ik het goed herinner). Die hadden ze volgens mij net afgemaakt voor een klant, en waren ze aan het testrijden. Dat was echt een wereld van verschil met mijn akra. Ook de uitlaat die paars uitslaat ziet er echt nice uit! Zal ook wel wat kosten, maar het geluid was echt bruut.
 
Zag van de week bij Arie Molenaar een GT uit 2018 met een titanium arrow uitlaat (als ik het goed herinner). Die hadden ze volgens mij net afgemaakt voor een klant, en waren ze aan het testrijden. Dat was echt een wereld van verschil met mijn akra. Ook de uitlaat die paars uitslaat ziet er echt nice uit! Zal ook wel wat kosten, maar het geluid was echt bruut.


Ook ik heb de titanium Arrow op de 2018. Durf zelfs de db-killer er niet uit te halen. Zit een e-keur op maar snap niet hoe deze erop is gekomen🙂🙂
 
volgens mij wordt meer herrie op een SDGT toch wel echt asociaal,
de standaard is toch al luid? (hoe kregen ze die al door de homologatie???)
Omdat-ie stilstaand slechts 93 dB(A) produceert bij 4750 t/min-1 en dat kennelijk hetgeen is dat ertoe doet. Lang leve de vlinderklep dus. Dat je subiet van een circuit wordt gesodemieterd als je er onder volle acceleratie mee de geluidsmeting passeert (vooropgesteld dat ze staan te meten) is een andere kwestie _O-

Over de geluidsmeting: MAG actieve geluidscontroles in aantocht
 
Zijn er meer mensen hier de de voorpoten verder hebben doorgestoken..?
 

Bijlagen

  • C125BC8C-A047-4E63-B912-047BC9347459.jpeg
    C125BC8C-A047-4E63-B912-047BC9347459.jpeg
    126,7 KB · Weergaven: 23
Dan ga ik alleen kijken voor een andere demper. Ik hoef alleen maar wat zwaarder geluid te hebben als ik het gas opentrek. Van die momenten dat ik even goed ga doortrekken.
 
De "standaard" Akra einddemper heeft ook al een aardige roffel, maar ik zit nog wel te twijfelen of ik de dBkiller iets korter ga maken.
 
De "standaard" Akra einddemper heeft ook al een aardige roffel, maar ik zit nog wel te twijfelen of ik de dBkiller iets korter ga maken.
Vandaag met maatje van me gereden en die heeft de db-killer laten verwijderen uit de akrapovic.. Ze hebben hem zo aangepast dat hij hem er zo kan inschroeven. Mooi geluid, niet overdreven hard. past goed bij dit beest.. 💪🏻💪🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan