KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Voor de duidelijkheid.
Na mijn berekening aan de hand van het gereden afstand en het toegevoegde benzine kom ik op een gemiddelde verbruik van 1:11,4.

Het verbruik op de SAS was 1:16,4 met gelijkwaardige rijstijl. (Sportief)

Maar als ik het goed lees heeft iedereen een hoog brandstof verbruik.
 
Ik heb mijn
Ik heb ook iets van 6,7 à 6,8 liter per 100 km.
Dit gemiddelde verbruik kun je gewoon in je dashboard bekijken.
Ik reset Trip 2 nooit, dus daar kan ik alle gemiddeldes precies bijhouden sinds dat de motor nieuw was :)

Maar hoeveel liter tank je dan na die 260 kilometer? Stel je tankt dan 21 liter, dan zit je op ongeveer 8 liter per 100 km, wat wel serieus veel is voor op de openbare weg.
Dat verbruik had ik met mijn opgevoerde Speed Triple uit 2008, als ik rustig reed _O-
trip 2 per ongeluk gereset :(
 
Min verbruik 5.0 (hele tank 110 cruise control), max 8,?.
Gemiddelde verbruik over 30 000 km 7,3.
 
Voor de duidelijkheid.
Na mijn berekening aan de hand van het gereden afstand en het toegevoegde benzine kom ik op een gemiddelde verbruik van 1:11,4.

Het verbruik op de SAS was 1:16,4 met gelijkwaardige rijstijl. (Sportief)

Maar als ik het goed lees heeft iedereen een hoog brandstof verbruik.
Dat is 8,77 liter per 100 km. Beduidend hoger dan mijn gemiddelde, maar misschien heb je die tank in de Eifel leeggereden waar je continu aan het blazen was? :P
 
Dan geef je misschien toch teveel gas ;-)
Reset het verbruik eens en ga dan een stuk met constante snelheid 120 rijden op de snelweg met het verbruik in beeld. Dan zou hij toch gewoon minstens 1 op 18 moeten aangeven. Rij je 100 dan minstens 1 op 20.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn

trip 2 per ongeluk gereset :(

Tankbeurten ingeven bij spritmonitor, doe ik ook altijd :)

Ik rij altijd in streetmodus en toch lukt het mij niet om zuiniger te rijden.

Een verbruik zoals dat van jou (8,77) heb ik meerdere keren gehad, dat betekende dan (waar het kon) vol doorhalen in 2e, 3e en 4e. Strepen zetten van 50meter op het asfalt, etc. Kan het aanraden :D
Als dat jouw standaard verbruik is dan gaat er iets mis
 
Tankbeurten ingeven bij spritmonitor, doe ik ook altijd :)



Een verbruik zoals dat van jou (8,77) heb ik meerdere keren gehad, dat betekende dan (waar het kon) vol doorhalen in 2e, 3e en 4e. Strepen zetten van 50meter op het asfalt, etc. Kan het aanraden :D
Als dat jouw standaard verbruik is dan gaat er iets mis


Ik ondertussen contact gehad met de dealer.
Zij gaan er kijken als er iets te vinden is in bv update van software oid.

Wordt vervolgt.
 
Ik heb ook iets van 6,7 à 6,8 liter per 100 km.
Dit gemiddelde verbruik kun je gewoon in je dashboard bekijken.
Ik reset Trip 2 nooit, dus daar kan ik alle gemiddeldes precies bijhouden sinds dat de motor nieuw was :)

Maar hoeveel liter tank je dan na die 260 kilometer? Stel je tankt dan 21 liter, dan zit je op ongeveer 8 liter per 100 km, wat wel serieus veel is voor op de openbare weg.
Dat verbruik had ik met mijn opgevoerde Speed Triple uit 2008, als ik rustig reed _O-

Idd. hoeveel tank je ? 350 Km moet eigenlijk wel makkelijk kunnen, staan je balanskraantjes we alle 2 open ( ff op de knieën en dan onder bij bochtenverlichting Links en Rechts)
Kraantjes moeten allebei open staan, als rechts dicht staat of slang geknikt gebruik je de rechteronderkant van de tank niet.

Je kan trouwens brandstof verbruik ook instellen in menu dat hij aantal Km per Ltr aangeeft (ipv. Ltr per 100Km)

Edit:
Niet goed gelezen 1:11,4 is veels te hoog.
 
Laatst bewerkt:
Ik let er eigenlijk niet op, behalve dat ik wel zeker weet dat hij zuiniger is geworden na de update. Makkelijk 300km op een tank (en dan nog iets van 80km over). Dit was trouwens afgelopen week in de Picos, dus niet bepaald zacht toeren (maar wel ook veel afdalen).
 
Ik kwam hier terecht via de zoekfunctie naar 1000km beurt, dus het volgende: ik heb laatst mijn 1290 SAS weggebracht voor de 1000km beurt, en moest toen zo'n €180,- afrekenen. Dit verraste me een beetje, ik dacht dat het bij de garantie hoort. Aangezien dat dit mijn eerste nieuwe motor is, heb ik verder geen ervaring hiermee. Is dit normaal bij KTM?
 
Ik kwam hier terecht via de zoekfunctie naar 1000km beurt, dus het volgende: ik heb laatst mijn 1290 SAS weggebracht voor de 1000km beurt, en moest toen zo'n €180,- afrekenen. Dit verraste me een beetje, ik dacht dat het bij de garantie hoort. Aangezien dat dit mijn eerste nieuwe motor is, heb ik verder geen ervaring hiermee. Is dit normaal bij KTM?

Garantie is voor iets wat kapot is.

1.000km beurt is gepland onderhoud. Uiteraard te betalen (of onderhandel erover bij aankoop, al vind ik dat de dealer ook een boterham mag verdienen)
 
Ik kwam hier terecht via de zoekfunctie naar 1000km beurt, dus het volgende: ik heb laatst mijn 1290 SAS weggebracht voor de 1000km beurt, en moest toen zo'n €180,- afrekenen. Dit verraste me een beetje, ik dacht dat het bij de garantie hoort. Aangezien dat dit mijn eerste nieuwe motor is, heb ik verder geen ervaring hiermee. Is dit normaal bij KTM?
Ik vind dit een rare vraag :D
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dit een rare vraag.

Ik durfde het niet deze te stellen, ging laatst voor een bandje en wat kleine dingetjes, kreeg ik ook gewoon een rekening. Ik ben nog verbaasd...

Maar zonder gekheid, dat is natuurlijk bij iedere dealer zo, tenzij anders onderhandeld.

In het verlengde daarvan, wat kost de 15k beurt gemiddeld?
 
Kan me ook wel voorstellen dat je denkt dat het bij de prijs inzit
Vaak kun je binnen een week alweer terug voor een beurt
Eigenlijk zou het er ook wel bij in mogen zitten voor zo'n prijs
 
Ik hoefde bij triumph een aprilia vroeger alleen de materialen te betalen, arbeid was gratis.
Ktm heb ik niet nieuw gekocht, dus dat we ik niet.
 
Recent een nieuwe auto gekocht, was al gerodeerd vanuit de fabriek. Zelfs geen inrij-instructies meer, gewoon zien dat hij warm is en dan rijden zoals je wilt...Beurt? Ja, na 12maanden of 20.000km
 
Ik durfde het niet deze te stellen, ging laatst voor een bandje en wat kleine dingetjes, kreeg ik ook gewoon een rekening. Ik ben nog verbaasd...

Maar zonder gekheid, dat is natuurlijk bij iedere dealer zo, tenzij anders onderhandeld.

In het verlengde daarvan, wat kost de 15k beurt gemiddeld?
Ben hier ook benieuwd naar. Staat bijna 13k op de klok hier. En hoelang ben je je motor kwijt?

Had voor de 1000km beurt 105 euro betaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan