KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Iemand enig idee of de afdekplaten van de kofferset los te koop zijn, er is er namelijk één afgewaaid :?
Ga het nog indienen als garantie claim, maar de kwaliteit van de koffers is wel een beetje bedroevend..
Zijn los te bestellen, je zou even kunnen kijken of je ze in de KTM PartsFinder kunt vinden: klik maar gemakkelijker is wss om gewoon de dealer te vragen dit even uit te zoeken. Overigens meen ik me te herinneren dat er via een Engels KTM forum regelmatig meldingen waren van rondvliegende covers van de zijkoffers, en daar schijnt ook een aanpassing te zij gedaan. Het zou me dus verbazen als dit niet onder garantie wordt verholpen...
 
Heb gisteren de Duke terug gekregen na vervanging van de de vorkdichtingen onder garantie.
Ze hebben gelijk ook de nieuwe update geïnstalleerd….merk amper verschil.
Lage toeren rijden is nog steeds' not done' . Bijvoorbeeld 100km/h in 6de …..echt niet zonder nijdige
rukken aan de ketting. Haarspeld bochten in de Eifel die mijn maat, Scorp, op zijne GS zonder probleem in 3de
neemt zijn voor mij allemaal 2de versnelling bochten. Niet dat ik dat erg vind, zijn gewoon de feiten.
Verschil in vering......euh….niks gemerkt.
Vermindering van vermogen....ook niks ( gelukkig :) ) , voorwiel speelt vol in 3 nog steeds tikkertje met moeder aarde.
Had trouwens van de dealer een zo goed als nieuwe (700km) Kawa Z1000SX mee gekregen als vervangmotor, moet
zeggen dat die me best wel beviel, heel goede gasrespons, niks on-off karakter.
Moet ook wel toegeven dat toen ik terug op de Duke stapte dat ik toch wel zo'n 'ah ja ' gevoel weer had :], yeah.
 
Zijn los te bestellen, je zou even kunnen kijken of je ze in de KTM PartsFinder kunt vinden: klik maar gemakkelijker is wss om gewoon de dealer te vragen dit even uit te zoeken. Overigens meen ik me te herinneren dat er via een Engels KTM forum regelmatig meldingen waren van rondvliegende covers van de zijkoffers, en daar schijnt ook een aanpassing te zij gedaan. Het zou me dus verbazen als dit niet onder garantie wordt verholpen...
Misschien moet ik dan maar niet meer m'n actioncam met zuignap op die covers plakken :X
Ik heb trouwens wel de verbeterde serie die niet zo'n enorme kier hebben, dus misschien zit de cover ook beter vast. De ontwerper van die koffers is trouwens hoop ik al wel ontslagen :+
 
Heb gisteren de Duke terug gekregen na vervanging van de de vorkdichtingen onder garantie.
Ze hebben gelijk ook de nieuwe update geïnstalleerd….merk amper verschil.
Lage toeren rijden is nog steeds' not done' . Bijvoorbeeld 100km/h in 6de …..echt niet zonder nijdige
rukken aan de ketting. Haarspeld bochten in de Eifel die mijn maat, Scorp, op zijne GS zonder probleem in 3de
neemt zijn voor mij allemaal 2de versnelling bochten. Niet dat ik dat erg vind, zijn gewoon de feiten.
Verschil in vering......euh….niks gemerkt.
Vermindering van vermogen....ook niks ( gelukkig :) ) , voorwiel speelt vol in 3 nog steeds tikkertje met moeder aarde.
Had trouwens van de dealer een zo goed als nieuwe (700km) Kawa Z1000SX mee gekregen als vervangmotor, moet
zeggen dat die me best wel beviel, heel goede gasrespons, niks on-off karakter.
Moet ook wel toegeven dat toen ik terug op de Duke stapte dat ik toch wel zo'n 'ah ja ' gevoel weer had :], yeah.
6e versnelling is idd altijd nukkig, dat houdt pas op als je boven de 150? rijd?
Ik merkte vooral bij de lage versnellingen onderin dat ie veel soepeler loopt, niet zo bokkig.

Ik denk dat de gearing van een GS korter is, dus dat met 2 en 3 is een beetje appels met peren vergelijken.
 
Oei, geen idee, mijn handkap waaide eraf eergisteren. Krijg onder garantie en nieuwe... Was maar bij 140 per uur.


Ff wat anders weet iemand of dit wat is?
Bodis niet kopen!! Geluid is niet mooi..
Ga voor de Arrow.. 💪🏻💪🏻 icm met de akrapovic met db-killer erin de perfecte combinatie..
ook op de bank..
 
6e versnelling is idd altijd nukkig, dat houdt pas op als je boven de 150? rijd?
Ik merkte vooral bij de lage versnellingen onderin dat ie veel soepeler loopt, niet zo bokkig.

Ik denk dat de gearing van een GS korter is, dus dat met 2 en 3 is een beetje appels met peren vergelijken.
Ik zeg het nog eens... blok wordt soepeler tot 15000 km. Als ik niet lompweg aan het gas draai neemt de mijne vrij soepel op vanaf 90 in 6e. De gearing is lang, zelfs ktm vond powerwheelies in 5e waarschijnlijk iets te veel van het goede.

Meer rijden!
 
Zo, motor is weer bijna klaar. Veringupdate staat erop. dB-killer is eruit en de nieuwe banden komen er nu op.

Was wel verrast dat je voor behoud van de garantie elke 15.000 km óf elk jaar een (kleine) beurt uit moet laten voeren.
Aangezien ik meestal maar 5.000 à 6.000 per jaar rijd, vind ik elk jaar een beurt van €150 à €175 wel een beetje matig.
Heb 'm nu iig uitgesteld tot na m'n vakantie, dan staat er iig weer zo'n 2.500 km meer op de teller, dan voel ik me minder bekocht.
 
Net terug van de "onthulling" van mijn nieuwe motor (kwam onder een doek vandaan midden in de showroom)... ;)

1396012
 
Model 2019 (21699 euro) of model 2018 (16990 euro) met veel korting kopen.

Ik overweeg een nieuwe 1290 GT met 0 km aan te schaffen.
Wat is slim. Nu een afgeprijsde model kopen en over 2 jaar inruilen voor model 2019 of nu een 2019 model kopen.

Heeft het model 2019 veel meer waarde t.o.v. ouder model.

En wat is handig om meteen extra aan te kopen of te veranderen.

Ben benieuwd naar jullie advies.
Ik zat met dezelfde keuze. Als je de 2019 mooier vindt (zoals ik) en je koopt voor het eerst een volledig nieuwe motor, doe het dan direct goed. Andere overwegingen snap ik ook volledig. Blijft dus (behalve dat verschil van 4700,-) een subjectief iets....
 
Wij vertrekken op 7 juni naar de Dolomieten, ook daar nu nog regen in de voorspellingen. Maarja, het is nog redelijk ver weg.
Voordeel daar is dat we vrij snel noord of zuid van de Alpen kunnen rijden, dat kan qua weer flink schelen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan