KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Ik krijg dus van dipi een mail dat het gratis is in combinatie met een beurt
En dat ik zo wel uurloon betaal
 
Net voor de zekerheid toch maar even gebeld met ktm
De update is gratis, maar ze mogen wel gewoon een half uur uurloon rekenen
 
Stuur in voorste stand geplaatst

Kleiner schakelpedaal gemonteerd (smaller, van Superduke R)

Powerparts rearbag gemonteerd

Ibex valbeugels in het oranje gemonteerd

Nog aan het wachten op het vervangscherm in kleine vorm, getint, van Powerbronze :)

Zondag staat er een mooie rit op het programma, dan eens bekijken hoe dat alles bevalt!


IMG_3374.JPGIMG_3375.JPG
 
Een deel hiervan stond voor morgen ook op de planning. (Stuur naar voren zetten, gasstand staat altijd al op sport tenzij wolkbreuk, vering staat 90% op Street)

Checkvraag: welke zaken los je hiermee voor jezelf op?



Ik ben zelf bang om het ' flik-flakken' moeilijker te maken.
Tegelijk los je het onderstuur hiermee wellicht wel op....

Daarom hink ik ook wat op twee gedachten, ben ervan overtuigd dat je ook positieve zaken minder positief gaat maken. En ja, de mindere punten zal je op deze manier wat kunnen maskeren of zelfs counteren. In dubio dus.
gewoon proberen, als t niks is...weet je t snel genoeg. ik heb op de 2019 ook de 1pers+ koffertje geprobeerd en dat bevalt me beter dan 1 persoon. enige wat ie doet is iets meer veervoorspanning achter waardoor je niet zo diep rijdt. (ik rij ook altijd bijna op street. sport is leuk als je ff wilt knallen...). Track ook geprobeerd die lijkt wel circuit waardig, vooral de demping (meer compressie op de voorkant) merk je goed, je zakt niet zo snel meer door de vork heen.

stuur ga ik deze week ook even naar voren zetten, hoop op iets meer ruimte te krijgen. ik weet wel (en dat was op de enduro zo) dat het het stuur gedrag negatief beinvloed omdat het stuur niet voor de vork zit maar erna....(op enduro ben ik terug gegaan naar de kortste stand. wat het met de straatmotor doet weet ik nog niet).

dat doorsteken van de vork maakt je motor meer wendbaar dat klopt, maar eigenlijk is het een tekortkoming van het niet kunnen aanpassen van je veervoorspanning. het viel mij ook al op dat je op de voorkant de vork niet diep genoeg rijdt (soort van chopperstand), ik zal eerst meer km's maken en dan is bij HK (edgar) navraag doen,...ik moet zeggen op straat merk ik met de 2019 niet echt onderstuur....
 
Ben dit weekend met @Biker zero76 in de Vogezen en Elzas. Wat een verschil die nieuwe vering. Ik doe juist trailbraken en heb geen last van wijd lopen. Heb wel mijn voorvork doorgestoken en mijn achterband is 50 IPV 55. Geen TC die ingrijpt en super strakke lijnen. Zelfs op comfort stand kan ik echt knallen, alleen beweegt de motor dan natuurlijk meer.

Mogelijk ben ik gisteren een Belgische collega van hier tegengekomen? Je reed met koffers en een GoPro achter op, 1 van je maten (die echt goed kunnen sturen!) met een Cagiva Raptor (ik was die Nederlander die mee de berg op knalde). Was bij Belfort in de buurt als ik me niet vergis
de 50 band is niet zo goed idee....
waarom niet? de 2de waarde is het percentage van de breedte van je band dus 190 is 19 cm breed en 50% is 9,5 cm hoogte, en een 55 band is 10,5 cm hoogte....dat betekent dat je omtrek compleet veranderd en je dus zelfstandig je eigen tractioncontrol in de war brengt....je TC verwacht een bepaalde waarde tussen je voor en achterwiel....

met de bmw s1000rr toen dr tijd ging ik van een 200/55 supercorsa naar een 200/60 slick en daar moesten we de parameters van de traction control aanpassen en opnieuw inleren....

zet je mtc maar is uit en ga dan maar is rijden....zal die waarschijnlijk al een stuk beter rijden... Ik vind de traction control van KTM niet fijn zelfs niet met track modus...maar dat is mijn mening.
 
gewoon proberen, als t niks is...weet je t snel genoeg. ik heb op de 2019 ook de 1pers+ koffertje geprobeerd en dat bevalt me beter dan 1 persoon. enige wat ie doet is iets meer veervoorspanning achter waardoor je niet zo diep rijdt. (ik rij ook altijd bijna op street. sport is leuk als je ff wilt knallen...). Track ook geprobeerd die lijkt wel circuit waardig, vooral de demping (meer compressie op de voorkant) merk je goed, je zakt niet zo snel meer door de vork heen.

stuur ga ik deze week ook even naar voren zetten, hoop op iets meer ruimte te krijgen. ik weet wel (en dat was op de enduro zo) dat het het stuur gedrag negatief beinvloed omdat het stuur niet voor de vork zit maar erna....(op enduro ben ik terug gegaan naar de kortste stand. wat het met de straatmotor doet weet ik nog niet).

,...ik moet zeggen op straat merk ik met de 2019 niet echt onderstuur....

Gisteren stuur naar voren gemonteerd, zondag mooie rit en dan weet ik meer :)

Op een ander forum in een SD GT topic zijn er nog een aantal die last hebben van onderstuur, verdere discussie leerde dat diegenen een soortgelijke rijstijl hanteren en kwamen we tot de gezamenlijke conclusie dat het waarschijnlijk als oorzaak heeft dat de voorkant al in de bocht te licht wordt door het gas er erg vroeg op te zetten. Bij constant gas speelt dat ook veel minder tot zelfs helemaal niet.
Het enorme koppel zit op dat moment dus de rijeigenschappen wat in de weg.
 
Een goede rijder past zijn rijstijl toch aan naar het kunnen van de motor ipv domweg het gas erop te hengsten en dan onderstuur te ervaren? :+

[/troll-modus]
 
  • Leuk
Waarderingen: NapO
Die routeplanner compatibel met garmin?
Werkt dat goed?
Garmin vindt gekronkel in stadscentra 'bochtige route'.
 
1401172


Oepsie, stukje berm meegepakt in Italië. Stond helaas een betonnen paaltje in de berm.
Zat een dikke kuil en bult midden in de bocht :/
 
  • Wow
Waarderingen: NapO
de 50 band is niet zo goed idee....
waarom niet? de 2de waarde is het percentage van de breedte van je band dus 190 is 19 cm breed en 50% is 9,5 cm hoogte, en een 55 band is 10,5 cm hoogte....dat betekent dat je omtrek compleet veranderd en je dus zelfstandig je eigen tractioncontrol in de war brengt....je TC verwacht een bepaalde waarde tussen je voor en achterwiel....

met de bmw s1000rr toen dr tijd ging ik van een 200/55 supercorsa naar een 200/60 slick en daar moesten we de parameters van de traction control aanpassen en opnieuw inleren....

zet je mtc maar is uit en ga dan maar is rijden....zal die waarschijnlijk al een stuk beter rijden... Ik vind de traction control van KTM niet fijn zelfs niet met track modus...maar dat is mijn mening.

Ik ga me daar eens in verdiepen. Misschien is dit wel de reden waarom ik, integenstelling tot anderen, geen hinder ondervind van de TC. Naar mijn mening rij ik toch wel aardig sportief, dus zou daar wel tegenaan moeten lopen. Of ik geef toch te weinig gas haha.
 
Ik ga me daar eens in verdiepen. Misschien is dit wel de reden waarom ik, integenstelling tot anderen, geen hinder ondervind van de TC. Naar mijn mening rij ik toch wel aardig sportief, dus zou daar wel tegenaan moeten lopen. Of ik geef toch te weinig gas haha.

Volgens mij ligt het ook hoe je op het gas gaat. Als je in een bocht in 1 keer hard op het gas gaat grijpt de tc ook hard in. Rol je het gas er hard op dan grijpt de tc netjes in ia mijn ervaring.
 
Die TC in sport en straat stand is echt een spek en bonen optie,....zet het maar is uit, en bouw mooi gecontroleerd zelf t gas erop in de bocht. 1 je glijdt echt niet zomaar weg en twee je voelt dat duidelijk wat er gebeurd. lomp er op draaien doet niemand.

@Babytank of je sportief rijdt beoordeel ik als we met die blonde gaan rijden....heb je m al zn vest getrokken voor een ritje? sjonge jonge...ik zit met smart te wachten.
 
Een goede rijder past zijn rijstijl toch aan naar het kunnen van de motor ipv domweg het gas erop te hengsten en dan onderstuur te ervaren? :+

[/troll-modus]
ik wil al die lui wel is zijn met hun rijstijl over onderstuur...bla bla....op straat ga je dat bijna niet merken.....en wat ook handig is is dat die lui is niet op hun duo zitje gaan zitten als ze bocht uit willen maar gewoon meer je lichaambalans aanpassen naar de voorkant van de motor.... t klinkt als koekenbakkerwerk.....

Ik heb net ook mn stuur in de voorste stand gezet, ik heb heel kort even gereden, wat fijn is dat je meer ruimte hebt en je balans meer naar voren gaat het nadeel is dat het je stuur bedrag beinvloed....morgen ga ik ff een ritje maken zodat ik dan kan beoordelen wat ik er van vind.

straks heb ik ook nog onderstuur op straat....:+8)7:t
 
Die TC in sport en straat stand is echt een spek en bonen optie,....zet het maar is uit, en bouw mooi gecontroleerd zelf t gas erop in de bocht. 1 je glijdt echt niet zomaar weg en twee je voelt dat duidelijk wat er gebeurd. lomp er op draaien doet niemand.

@Babytank of je sportief rijdt beoordeel ik als we met die blonde gaan rijden....heb je m al zn vest getrokken voor een ritje? sjonge jonge...ik zit met smart te wachten.

Haha, roept u maar. Ergens in juli/augustus een keer een op pad gaan? Ik zal Harold wel even vragen...
 
Vandaag de GT voor het jaarlijkse beurtje naar de dealer gehad. En ja dat blijven we vrolijk doen aangezien er een verlengde garantie op de fiets zit. Vorig jaar tijdens de vakantie ging het dashboard kapot met alle mogelijke storingen als gevolg. Die reparatie heeft de kosten er al uit gehaald.

Maar ik zag ook bij de dealer een 2019 model met een mooie oplossing voor de TomTom. Blijkt een officieel accessoire van KTM te zijn maar dan voor de Duke 790. maar die past ook prima op een GT.
 

Bijlagen

  • 20190613_094634.jpg
    20190613_094634.jpg
    140,7 KB · Weergaven: 43
  • 20190613_092939.jpg
    20190613_092939.jpg
    131,2 KB · Weergaven: 40
ik wil al die lui wel is zijn met hun rijstijl over onderstuur...bla bla....op straat ga je dat bijna niet merken.....en wat ook handig is is dat die lui is niet op hun duo zitje gaan zitten als ze bocht uit willen maar gewoon meer je lichaambalans aanpassen naar de voorkant van de motor.... t klinkt als koekenbakkerwerk.....

Ik heb net ook mn stuur in de voorste stand gezet, ik heb heel kort even gereden, wat fijn is dat je meer ruimte hebt en je balans meer naar voren gaat het nadeel is dat het je stuur bedrag beinvloed....morgen ga ik ff een ritje maken zodat ik dan kan beoordelen wat ik er van vind.

straks heb ik ook nog onderstuur op straat....:+8)7:t

Jij en flowdesign zullen het wel kunnen vinden samen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan