KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Ik kijk vaak op het metertje (rij street) en toch bijna altijd boven de 80 graden.

Apart, vraag het wel even aan de dealer of ligt het mss aan de olie.
 
Wordt na de koeler gemeten, met koud weer kom ik ook niet aan 70.

Vandaag 500 km ardennen gedaan, was een stevig ritje.
Ktm is er eigenlijk veel te krachtig voor, als je tussen 2 bochten doorhaalt, pis je in je broek op het moment dat je aanremt voor de volgende.
 
Ik heb het vermoeden dat m'n kettingspanning niet meer goed op spanning is. Maar hoe test je die nou goed op de GT?
Misschien domme vraag hoor, maar het normale trucje van '2cm naar boven kunnen bewegen' werkt niet omdat ie ergens tegen aan komt.
 
Werktemperatuur van motorolie moet tussen 70 en 120 graden liggen. Synthetische olie is beter bestand tegen hoge temperaturen, d.w.z. dat het minder snel verouderd en z'n smerende eigenschappen langer bewaard blijven.
Dus bij lager dan ongeveer 70 of hoger dan 120 graden is de smerende werking van de olie niet optimaal meer.
 
Vandaag heeft de ktm de gps vermoord.

Start motor.
Allemaal samen:
- plop uit de uitlaat
- dash flash
- c light error
- gps zwart

Gelukkig is ie met n hard reset verrezen.

Overspanning?
 
Vandaag nieuwe schoentjes op de Duke laten leggen.
Heb er een kleine 200km mee gereden, gaven direct veel vertrouwen. Wordt vervolgd
20190813_101223.jpg
 

Bijlagen

  • 20190813_103524.jpg
    20190813_103524.jpg
    163,7 KB · Weergaven: 24
Ben erg benieuwd! Hoewel de angel GT goed bevalt, zijn ze inmiddels al een paar jaar oud. Sommigen rijden al met de nieuwe angels, die zouden trager insturen. Heb een tijdje geleden om een z1000 met Michelin road 5 gereden op een paar bergpassen, die gaven ook zeer veel vertrouwen.

Aangezien ik binnen niet al te lange tijd weer een nieuw setje nodig heb, toch maar weer even opnieuw onderzoek doen.
 
Ben erg benieuwd! Hoewel de angel GT goed bevalt, zijn ze inmiddels al een paar jaar oud. Sommigen rijden al met de nieuwe angels, die zouden trager insturen. Heb een tijdje geleden om een z1000 met Michelin road 5 gereden op een paar bergpassen, die gaven ook zeer veel vertrouwen.

Aangezien ik binnen niet al te lange tijd weer een nieuw setje nodig heb, toch maar weer even opnieuw onderzoek doen.
Alhoewel ik vond dat de standaard Angels ook minder snel instuurde was ik best tevreden over deze bandjes, vooral omdat ze hun kwaliteiten heel goed behouden, ook als de band begint te verslijten.
De conti's gaven me instant vertrouwen, zijn supersnel warm en voelen best kleverig aan vanaf de eerste meters. Ben benieuwd hoe ze het op de Duke gaan volhouden.
 
Vanochtend de motor achter gelaten voor de 15k kms beurt. Kreeg een Kawa Z900RS mee. Echt een motor die je naar het hoogtepunt brengt maar niet laat klaarkomen :+
 

Bijlagen

  • 20190813_181247.jpg
    20190813_181247.jpg
    320,8 KB · Weergaven: 16
Vanochtend de motor achter gelaten voor de 15k kms beurt. Kreeg een Kawa Z900RS mee. Echt een motor die je naar het hoogtepunt brengt maar niet laat klaarkomen :+

Als je van de gt afstapt en op een andere fiets spring blijft er niet veel over wat je het wauw effect geeft. 😉 Ben benieuwd wat de 15k beurt kost. Die van mij moet er dit jaar ook aan geloven.
 
Ben erg benieuwd! Hoewel de angel GT goed bevalt, zijn ze inmiddels al een paar jaar oud. Sommigen rijden al met de nieuwe angels, die zouden trager insturen. Heb een tijdje geleden om een z1000 met Michelin road 5 gereden op een paar bergpassen, die gaven ook zeer veel vertrouwen.

Aangezien ik binnen niet al te lange tijd weer een nieuw setje nodig heb, toch maar weer even opnieuw onderzoek doen.
pirelli rosso 3 of michelin pilot road 5,....geloof mij nou... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan