KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Top :t

Ik heb zelf een 2017 en mijn handvatten slijten als een malle...... nog nooit meegemaakt met andere motoren.

Zou dat de reden zijn (betere kwaliteit 2018 model) ?

ja daar dacht ik ook aan, en het voorspatbord is anders, zou die de voorpoten beter beschermen?,
die gaan nu nog wel eens lek door uitgeharde vliegen die op de voorvork blijven zitten las ik ergens.
 
ik vindt zelf de handvaten aan de smalle kant bij de 2017, maar dat is volgens mij niet veranderd bij 2018,
mogelijk alleen een ander materiaal gekozen wat slijtvaster is ??
 
ja daar dacht ik ook aan, en het voorspatbord is anders, zou die de voorpoten beter beschermen?,
die gaan nu nog wel eens lek door uitgeharde vliegen die op de voorvork blijven zitten las ik ergens.

Kun je voorkomen met beschermkapjes van het Duitse forum, echt top gemaakt voor € 25,00.

Mijn beschermkapjes zitten nu al vol steenslag, beter op je beschermkapje als op je chromen onderpoot.


Hij heeft er nog een paar.....

Zie mijn post hier # 1.607 en # 1.611 van 16-12-2018
 
Laatst bewerkt:
Ketting slap.
Kerel.. mijn schakelprobleem is al even over. En nu je het zegt, de ketting is vervangen. Ik had zelf nooit de link gelegd, bedankt!

En de handvatten hebben vooral niet meer die debiele kabel die onderaan uitkomt, dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
Na die laatste softwareupdate wil de neus niet meer omhoog in zijn 3 met 100km/u met TC uit 😫
Minder vlot inderdaad, maar aan 110 wil de mijne best wel, zeker met een klein beetje input en een laptop plus wat boterhammen in de topkoffer.
Met een klein bultje in 4e aan 140 ook.
Hij reageert vooral niet meer op hop, omhoog aan 35 in 2e, wat stom is als ik in de bebouwde kom tussen 2 trage auto's in ff wil... whatever.
Het beest is gecastreerd inderdaad, maar het geheel is er volgens mij wel sneller / efficiënter / (saaier) van geworden. Er is nu veel minder verschil tussen sport en street.
Sinds de update zijn de 3 verschillende rijmodi (rij altijd sport of rain, indien nodig) en 3 veringsstanden (altijd sport) voor mij ronduit overbodig, ze hadden er even goed niet kunnen opzitten.
 
112 graden vandaag. Ok buitentemp 30+. Ongeveer op 1000 meter hoogte in de file. Behoorlijk heet aan de beentjes

Ik heb afgelopen zondag dit ook gemerkt tijdens een toertocht met 32 graden buitentemperatuur en een veel te grote (trage) groep liep de olietemperatuur op tot 99 graden. Dan is het echt niet fijn meer op de motor. Hebben jullie tips (los van niet meer meedoen aan een toertocht ;) )??? Bijvoorbeeld juist wel of geen doorwaaibroek, mogelijkheden voor hitteschild of wellicht tunen voor meer koeling? Boven 30 graden buiten is het echt niet te harden op deze manier....
 
Ik heb afgelopen zondag dit ook gemerkt tijdens een toertocht met 32 graden buitentemperatuur en een veel te grote (trage) groep liep de olietemperatuur op tot 99 graden. Dan is het echt niet fijn meer op de motor. Hebben jullie tips (los van niet meer meedoen aan een toertocht ;) )??? Bijvoorbeeld juist wel of geen doorwaaibroek, mogelijkheden voor hitteschild of wellicht tunen voor meer koeling? Boven 30 graden buiten is het echt niet te harden op deze manier....

Doorrijden of niet rijden met die temp,
Tenzij je in noord Spanje zit ;)
 
Er is nu veel minder verschil tussen sport en street.
Sinds de update zijn de 3 verschillende rijmodi (rij altijd sport of rain, indien nodig) en 3 veringsstanden (altijd sport) voor mij ronduit overbodig, ze hadden er even goed niet kunnen opzitten.


Niet zo vreemd dus dat ik de verschillen in eerste instantie niet of nauwelijks had kunnen merken de eerste paar honderd kilometer...
Heb het 2018 model met de laatste update
 
ik moet m vandaag ophalen o.a. voorzien van de laatste update, ben benieuwd
grootste verschil verwacht ik dat de anti-duik minder is geworden bij street, dat lees ik her en der tenminste.
qua rij-modi zat ik vaak tussen street en sport, bij 'rustig' toeren is street wel lekker, minder scherpe gasreactie
de rain gebruik ik verder niet, heb liever dat ik weet hoe het gas reageert, anders wordt het weer spannend als je na een tijdje rijden overschakelt van rain naar sport.
soepel onderin boeit me verder niet zo, zij al lang twins dus gewoon niet te laag in toeren rijden..
 
Kun je voorkomen met beschermkapjes van het Duitse forum, echt top gemaakt voor € 25,00.

Mijn beschermkapjes zitten nu al vol steenslag, beter op je beschermkapje als op je chromen onderpoot.


Hij heeft er nog een paar.....

Zie mijn post hier # 1.607 en # 1.611 van 16-12-2018
Die heb ik ook, echt top.. 👍🏻
 
Hier ook na 18000 km

Ik denk dat de tank eraf moet ivm. aansluiting verwarming.
Deze onlangs vervangen, tank hoeft er niet af. Wel alle Tiewraps los knippen. Achter het balhoofd zit aan beide kanten een zwart kapje, daarachter zit de stekker.
Het is zeker even gepruts.
PS 19k op de teller was mijn linker glad af en rechts bijna.
 
Deze onlangs vervangen, tank hoeft er niet af. Wel alle Tiewraps los knippen. Achter het balhoofd zit aan beide kanten een zwart kapje, daarachter zit de stekker.
Het is zeker even gepruts.
PS 19k op de teller was mijn linker glad af en rechts bijna.
Mooi zo scheelt weer, onder garantie vervangen ?
 
heeft iemand trouwens instructies hoe de tank los te krijgen is, ik ga wat kuipwerk aan de voorzijde vervangen, en die zitten onder de tank vast.
 
Deze onlangs vervangen, tank hoeft er niet af. Wel alle Tiewraps los knippen. Achter het balhoofd zit aan beide kanten een zwart kapje, daarachter zit de stekker.
Het is zeker even gepruts.
PS 19k op de teller was mijn linker glad af en rechts bijna.
Ik heb nog geen ervaring met 20k op één motor erbij zetten, maar het lijkt me niet normaal dat die zo snel verslijten toch?
 
Mijne hebben nu bijna 40000 km. Grijpen jullie van de schrik dat stuur zo hard?

Of is het toch omdat ik op autostrade altijd met mn armen los rijd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan