EuroLoodvrij
Die hard MF'er
Ik heb het ook. Maar vorige motor 70k erbij gezet, en geen spoor van slijtage aan de handvatten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zou het ook een kwestie kunnen zijn van sterk in de concurrentie te blijven met de (nieuw)prijzen?Er zijn nog wel ruk low quality details aan het ding.
Soms lijkt t alsof ktm de weg naar duurzaamheid nog aan het zoeken is.
Nice! Hoe zat het met de bandenslijtage?Vanmiddag weer teruggekomen uit de Vogezen. In totaal 1560 km afgelegd. Heen- en terugweg over de snelweg vooral ruitje omhoog en gas erop. Dat stuk van Luik tot Luxemburg de cruise control op 180. In de Vogezen zelf weer de mooie routes gereden, dit keer met de vriendin achterop en dat viel zeker niet tegen. Vond dat de KTM het erg goed deed. Load uiteraard op 2 personen + bagage gezet en vering meestal op street en op hobbelige wegen op comfort. Na de veringupdate is de comfort stand echt goed bruikbaar, top.
Op de grotere wegen zoals Route des Crêtes en Col de la Schlucht toch behoorlijk serieus door kunnen blazen, moest alleen één keer een Speed Triple voorbij laten, maar die had geen passagier achterop Verder uiteraard alle BMWs stof laten happen
Wel flink gaar nu want bij La Mouche was het weer erg gezellig, het bier vloeide rijkelijk en de nachten waren kort
Op de route des crétes en Schlucht kun je waarschijnlijk het grotere vermogen nog uitspelen tegen de GS, maar wat als we kleinere wegen, zoals Petit Ballon vanuit Lutenbach, gaan aanvatten?Vanmiddag weer teruggekomen uit de Vogezen. In totaal 1560 km afgelegd. Heen- en terugweg over de snelweg vooral ruitje omhoog en gas erop. Dat stuk van Luik tot Luxemburg de cruise control op 180. In de Vogezen zelf weer de mooie routes gereden, dit keer met de vriendin achterop en dat viel zeker niet tegen. Vond dat de KTM het erg goed deed. Load uiteraard op 2 personen + bagage gezet en vering meestal op street en op hobbelige wegen op comfort. Na de veringupdate is de comfort stand echt goed bruikbaar, top.
Op de grotere wegen zoals Route des Crêtes en Col de la Schlucht toch behoorlijk serieus door kunnen blazen, moest alleen één keer een Speed Triple voorbij laten, maar die had geen passagier achterop Verder uiteraard alle BMWs stof laten happen
Wel flink gaar nu want bij La Mouche was het weer erg gezellig, het bier vloeide rijkelijk en de nachten waren kort
Op de route des crétes en Schlucht kun je waarschijnlijk het grotere vermogen nog uitspelen tegen de GS, maar wat als we kleinere wegen, zoals Petit Ballon vanuit Lutenbach, gaan aanvatten?
Dan komen de kunsten van de rijder meer boven in de (zeer) krappe bochtjes.
Geen idee, hangt ook een beetje van de staat van het wegdek af. Een GS zoeft als een malle over hobbelige wegen. Maar krappe bochtjes kun je met een SDGT ook prima door, gewoon hetzelfde rijden als met een GS, oftewel geen angst en gewoon plat gooien dat ding Dat deed ik namelijk nu ook heel de tijd omdat m'n vriendin achterop zat en dat ging echt verrassend goedOp de route des crétes en Schlucht kun je waarschijnlijk het grotere vermogen nog uitspelen tegen de GS, maar wat als we kleinere wegen, zoals Petit Ballon vanuit Lutenbach, gaan aanvatten?
Dan komen de kunsten van de rijder meer boven in de (zeer) krappe bochtjes.
Valt mee. Voor m'n gevoel neemt het aantal wegen met bitumen met grit erop ook in Frankrijk af en het normale asfalt zoals wij dat kennen toeNice! Hoe zat het met de bandenslijtage?
Valt reuze mee hoor, waarschijnlijk reed-ie met een vinger in z'n neus . Ik kan je uit ervaring vertellen dat een GoldWing erg gemakkelijk rijdt, zoals de meeste toerhokken trouwens. Ik rij verreweg de meeste km's - ongeveer 30.000 km jaarlijks - met een K1600GT van 350 kg schoon aan de haak. Toegeven, het ziet er niet uit, maar de praktische overwegingen tellen: het ding is snel, stuurt prima, remt goed (heel veel beter dan de SDGT...), ik kan overal allemaal spulletjes opbergen die ik onderweg nodig heb, en bovenal is de ergonomie domweg veel beter.Ik heb zo eens (met een vorige motor) in 't zuiden van Frankrijk de grootste moeite gehad een blauwe goldwinger met vrouw én aanhangwagen bij te houden op een bochtige tweevaksbaan. Ding reed iedere bocht de vonken uit de treeplanken, niet dat dat zo moeilijk is waarschijnlijk. Deed me heel hard denken aan een tgv, maar dan iets wendbaarder. Ik vraag me nog regelmatig af hoe hard die vent aan't werken was.
Valt reuze mee hoor, waarschijnlijk reed-ie met een vinger in z'n neus . Ik kan je uit ervaring vertellen dat een GoldWing erg gemakkelijk rijdt, zoals de meeste toerhokken trouwens. Ik rij verreweg de meeste km's - ongeveer 30.000 km jaarlijks - met een K1600GT van 350 kg schoon aan de haak. Toegeven, het ziet er niet uit, maar de praktische overwegingen tellen: het ding is snel, stuurt prima, remt goed (heel veel beter dan de SDGT...), ik kan overal allemaal spulletjes opbergen die ik onderweg nodig heb, en bovenal is de ergonomie domweg veel beter.
Eerder heb ik - ook hier - weleens opgemerkt dat ik er in de dagelijkse praktijk (lees: bochtig gedoe in heuvels, bergen, bergpassen, slechte wegen, etc.) een stuk sneller mee kan rijden dan met de SDGT en - als dat een troost is - ook sneller dan met de S1000RR die aan de SDGT vooraf ging. Hoofdzakelijk heeft dat met tractie te maken, en daarnaast geeft de zithouding gewoon (de mogelijkheid tot) meer zicht als de weg "op en neer" gaat. Mijn ervaring: een fiets van 350 kg of meer en een beetje fatsoenlijke vering heeft gewoon meer grip dan een SDGT. Mijn K16GT en SDGT staan op dezelfde banden (Pirelli Angel GT), en het verschil is als dag en nacht. Vanwege de massa zul je met het toerhok een iets ander "ritme" moeten rijden: naar apexen toe remmen, zoals je dat op het circuit met een sportmotor meestal zult doen, doet een flinke aanslag op de banden immers, en opwarming kan dan een probleem worden. Maar als je dat weet en ernaar rijdt ... dan is het op de openbare weg beslist smullen hoor met zo'n hok (op het circuit pakt dat trouwens "iets" anders uit, dan moet je idd wel aardig aan de bak ).
...
Het lijkt wel alsof je vaster op de weg ligt met meer gewicht.