KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Sorry, wat bedoel je hier?
Er zit een sproeier net zoals bij de Rotax/Aprilia blokken die olie tussen de koppelingsplaten spuit, bij de oudere 1e Gen Aprilia's zetten ze er zelfs een andere maat in voor beter schakelen en neutraal vinden. (kleinere sproeiermaat)

Bekend probleem en heel eenvoudig te verhelpen, bij iedere beurt checken ze dit trouwens standaard, even doorblazen.

 
Laatst bewerkt:
Er zit een sproeier net zoals bij de Rotax/Aprilia blokken die olie tussen de koppelingsplaten spuit, bij de oudere 1e Gen Aprilia's zetten ze er zelfs een andere maat in voor beter schakelen en neutraal vinden. (kleinere sproeiermaat)

Bekend probleem en heel eenvoudig te verhelpen, bij iedere beurt checken ze dit trouwens standaard, even doorblazen.


Klopt, staat ook nettjes in het onderhoud schema.
1568292030940.png
 
Ik had het zelfde, als je het rempotje te strak aandraait drukt hij het rubber er uit en gaat hij lekken. Oplossing is dus simpel weg niet te strak zetten. (zeker met de niet powerparts dop want die is van plastic en door strak aandraaien wordt hij uit vorm gedrukt)
Eerste reactie is, he lek hij moet strakker met als gevolg dat het alleen maar erger wordt.
 
Dat is inderdaad niet duur. ik betaalde iets van 250 voor de 1k beurt
Die van mij heeft vandaag zn 30k beurt gehad, en dat kostte 1250 euro, waarvan de helft arbeidskosten (7,5u).

Naast de normale zaken werd de kettingset (250 euro) en remblokken (60 euro) achter vervangen. Ook waren er beginnende tekenen van een lekkende koppelingcilinder, dus die ook vervangen onder garantie.

Vond het al met al nog best prijzig. Maarja dit schijnt ook wel een superbeurt te zijn. De volgende beurt zal weer een kleine beurt zijn.
 
Flink wat geld. Flinke prijzen ook. Remblokken achter hoeven echt niet zoveel te kosten. Kettingset ook niet... maar goed, op een bedrag van 1250 euro maakt dat ook niet meer uit. Klepspeling controleren gaat al die tijd in zitten. Stonden er nog kleppen buiten tolerantie? Of heb je dat niet gevraagd? Stonden er shims op de rekening?
 
Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk veel geld voor een beurt, zelfs inclusief vervangen van de kettingset.

Ik vermoed dat de mijne op ongeveer 25k zal staan wanneer ik 'm bijna 5 jaar heb. Dan ruil ik 'm tzt wel in op iets anders voordat die beurt komt :P
 
Ja er moest 1 klep worden gesteld. Staat inderdaad ‘klepshim ruilprijs’ op de nota. Ik was vooral verbaast over de werkuren, maar dat zal t stellen/ controleren van de kleppen dan wel zijn. Maarja blijft een dure hobby he:P

Verder nog even over de accu gehad. Ik reed laatst de garage uit, deed de motor uit waarna ie niet meer wilde starten. Advies was om m aan de druppelaar te hangen omdat ie niet veel over heeft. Maar jullie hadden het hier al een keer over vervangen omdat die standaard ktm accu weinig voorstelt.. dat binnenkort maar doen dan.
 
Nja, ik heb 'm in de garage altijd aan de Optimate hangen en nog nooit een issue met de accu gehad. Ik heb er ook alarm op, dus dan is een druppellader aansluiten sowieso een must als je niet elke week rijdt.
 
Nja, ik heb 'm in de garage altijd aan de Optimate hangen en nog nooit een issue met de accu gehad. Ik heb er ook alarm op, dus dan is een druppellader aansluiten sowieso een must als je niet elke week rijdt.
Bij mijn soes heb ik de batterij na 12j en 60k vervangen, en eigenlijk preventief omdat ik ongerust was dat ie zo stukgaan ergens hartje Eifel.
Deze batt had nooit aan de druppellader gehangen.
Ben benieuwd hoe de batt van de Duke het er vanaf brengt, maar hoor inderdaad veel dat de twee-cilinders veel meer batt problemen hebben.
Enfin , tot nu toe ( 10k) nog geen probleem gehad ermee.
 
Alarm is killing voor je accu. Ook op m'n Speed Triple trok ie 'm zo leeg zonder druppellader.
 
Heeft er iemand bar-end spiegels gemonteerd
Ik ben benieuwd hoe dat staat op een gt en of het zicht beter is
 
Terug
Bovenaan Onderaan