FlowDesign
MF veteraan
- 11 sep 2008
- 18.728
- 1.417
Want? Weet jij hoe een Optimate functioneert? En iets van batterijtechniek?Ik laad hem enkel eens per maand op, beter dan elke dag
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Want? Weet jij hoe een Optimate functioneert? En iets van batterijtechniek?Ik laad hem enkel eens per maand op, beter dan elke dag
Want? Weet jij hoe een Optimate functioneert? En iets van batterijtechniek?
Misschien moet je dan niet van die ongenuanceerde dingen zonder argumentatie hier neerplempen.Geen enkel belang bij het halen van een gelijk, dus geen discussie vanuit mijn kant
Misschien moet je dan niet van die ongenuanceerde dingen zonder argumentatie hier neerplempen.
Maar voor hen die het wel interesseert: een Optimate is niet gewoon een domme lader, maar doet wat ontladen en laden in cycles. Dus die kun je rustig aangesloten laden.
Als je een alarm op je motor hebt en je zou 'm slechts 1 keer per maand opladen wanneer je je motor niet gebruikt, dan loopt je accu elke keer helemaal leeg. En helemaal leeg is juist slecht voor een accu. Als je geen alarm hebt of je motor wekelijks gebruikt, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Klopt, maar laadcyclus wordt gemeten van leeg naar vol naar leeg. Dus als een druppellader 'm bijvoorbeeld altijd tussen de 95 en 99% houdt, dan zijn dat geen hele laadcycli.Ik heb een alarm, en dat trekt hem dus echt niet leeg. Zit ook een bescherming op welke na een paar dagen in stand by gaat.
Een accu gaat langer mee met minder laadcycli maar zijn totale capaciteit neemt af elke keer als hij volledig ' leeg' is. Uiteraard wil Ultimate dat je gelooft dat het anders ligt.
En mag ik vragen waar uw kennis van batterijen vandaan komt?Misschien moet je dan niet van die ongenuanceerde dingen zonder argumentatie hier neerplempen.
Maar voor hen die het wel interesseert: een Optimate is niet gewoon een domme lader, maar doet wat ontladen en laden in cycles. Dus die kun je rustig aangesloten laden.
Als je een alarm op je motor hebt en je zou 'm slechts 1 keer per maand opladen wanneer je je motor niet gebruikt, dan loopt je accu elke keer helemaal leeg. En helemaal leeg is juist slecht voor een accu. Als je geen alarm hebt of je motor wekelijks gebruikt, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Ik werk in de automotive branche. Zero emissie is mijn specialisme, dus vooral batterij-elektrisch en waterstof en een beetje (bio-)CNG/LNG.En mag ik vragen waar uw kennis van batterijen vandaan komt?
(Buiten het lezen van de manuel van Optimate)
Een elektrische heftruck kan met verschillende type batterijen geleverd worden, die heb je tegenwoordig ook met li-ion. Dat maakt nogal verschil. En binnen li-ion heb je ook weer grote verschillen. Sommige blijven het langst goed als je ze tussen de 60 en 90 procent houdt, anderen tussen 40 en 80 etc.Gans andere opzet van batterijen,
Tractie tegen startbatterijen.
Een "expert" vertelde me ooit eens dat je een batterij van een E-vorklift niet mag opladen voor deze leeg is,
De leverancier van de vorklift én de leverancier van de batterijen vertelden een heel ander verhaal: niét volledig leeg laten komen! Leeg start de sulfitering.
Die kwakkel dateert nog van de oplaadbare batterijen met geheugen, die liet je best volledig ontladen.
Maar de druppelaar constant aan de batterij laten hangen zou ik niet doen, al meer slechte dan goede ervaringen mee gehad en gehoord.
Niet helemaal akkoord, na dagje vegen in de eifel vind ik het toch ook aangenaam om de comfort te gebruiken op de klote-Belgische wegen om naar huis te rijden.Ik vind sport nu zo comfortabel dat de rest er enkel nog op zit om te kunnen zeggen dat het er op zit.
Verder totaal zonder nog enige vorm van praktisch nut.
Street en comfort zijn niet comfortabeler, enkel iets slechter.
Mee eens, daarom dat ik ook zei dat ik dan het deinen voor lief neem. Maar op mooi strak asfalt kom ik best goed uit de voeten in street. En de sportstand is inderdaad 'zachter' geworden na de vering-update, maar voor mij te vermoeiend ( slechte L3 en L4 ) om ganse dag te rijden. Wat ik wel doe als we gaan 'vegen'Ik vind m net op onze Belgische wegen aan stabiliteit inboeten in comfort of streetstand.
Mijn passagier vindt net hetzelfde.
Dat kan de dealer niet voor je doen, beste optie in mijn beleving is een dongle. Zie hier Exhaust Servo Eliminator (ESE) - HealTech Electronics Ltd. (Kosten 50,- Euro)Ff een technische vraag. Na het monteren van een decat linkpijp komt er een storing MTC in het display. Kan ik dit zelf verhelpen of moet ik hiervoor naar de dealer?
alvast bedankt.
Welk merk heb je gemonteerd..?Eerst mijn mtc probleem oplossen. En dan kan ik het je vertellen.