DucBMW
MF veteraan
Dan heb ik deze post van jou verkeerd begrepen:Wellicht schrijf je meer vanuit je eigen bevindingen / herkenning.
Ik heb bijvoorbeeld geen onzeker gevoel beschreven; jij zelf herkent het wel, zo schreef je.
En een motor kan ook nerveus aanvoelen als je al flink aan het door kachelen bent:
(Enige indicatie : Assen 1,56.)
Verder heeft imho de SD GT geen “ relatief kleine wielbasis “ met 1482 mm.
Dat valt al duidelijk aan de andere kant van de sportieve wijzer....( 100 mm minder heb ik ook tienduizenden km,s mee gereden )
Verder heeft een veervoorspanning niet veel te maken met hoe je een demping persoonlijk daarnaast wilt afstellen.
( ook daar hebben we rijkelijk ervaring mee )
Maar ik ben ook altijd wel een beetje op zoek naar het “ optimale “ kwa gevoel/afstelling.
En dan wordt het ook wel eens een beetje muggenziften.
Verder echt geen klagen hoor over de GT: lekkere fiets
Het was niet mijn bedoeling jou woorden in de "mond"te leggen, ik heb slechts geprobeerd je een beetje op weg te helpen.Later insturen is ook een optie inderdaad.
Maar bij de motor snel omgooien voelt het ook een beetje instabiel,
Dan toch op zijn minst nerveus.
Met "onzeker" gevoel bedoel ik dat-ie - in vergelijking tot mijn overige motoren - minder feedback geeft, idd niet altijd stabiel is, soms nerveus kan aanvoelen. Dat maakt dat niet altijd evident voelbaar is wat-ie doet / wat-ie gaat doen. Als je meer snelheid mee de bocht inneemt, dan is dat al een stuk beter. Lagere bandenspanning idem, etc. En inderdaad, ik kan alleen maar praten vanuit mijn eigen ervaring, en soms gebruik ik daar eigen woorden voor. Veervoorspanning, demping en SDGT ... daar heb ik zo mijn eigen ervaringen mee: mijn 2016 is liefst 3 keer terug gegaan naar WP voordat-ie ingeruild werd, met coulance van KTM. Die ervaringen leidden o.a. tot aanpassing van de cardridges voor en achter m.i.v. modeljaar 2017.
Hoedanook, succes ermee.
Laatst bewerkt: